Okanović: Smanjen broj stradalih u saobraćaju, represija daje rezultate
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da je od početka godine 188 osoba stradalo u saobraćajnim nezgodama.
Okanović za RTS ističe da tek predstoji period godine koji tradicionalno odnosi najviše žrtava, zbog čega apeluje na vozače da budu pažljiviji tokom vožnje.
"Dobro je što su preduzete određene mere, pre svega na Koridoru 10 kako bi se smanjila brzina i smanjio broj saobraćajnih nezgoda koje izazivaju pre svega vozači koji su u tranzitu, ali moramo da budemo svesni da zbog trenutka nepažnje može da se dogodi da stradamo mi, da strada naša porodica i da se sve greške u saobraćaju jako skupo plaćaju", naglasio je Okanović.
Ukazao je da je 188 poginulih od početka godine manji broj za 10 odsto u odnosu na isti period prošle godine, ali da je svakako to veliki broj žrtava.
"Država pokušava represijom da reši problem, što kod nas daje rezulatate. Ovih 10 odsto smanjenja jesu upravo rezultati represije", tvrdi Okanović.
Ističe da se osim represivnih mera moraju preduzeti i obrazovne mere.
"Moramo uozbiljiti sistem saobraćajnog obrazovanja u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Sa druge strane, moramo sprovoditi vrlo jake edukativne kampanje da ljudima promenimo svest, da ubedimo ljude da vezuju pojas, da smanje brzinu, da ne sedaju pijani i vrlo važna stvar - da se okanu mobilnog telefona dok su u vožnji", kaže Okanović za RTS.
Na pitanje koliko na broj saobraćajnih nesreća utiče kvalitet samih saobraćajnica, Okanović navodi da su promenama načina evidentiranja saobraćajnih nezgoda došli do podataka koji su mnogo više realni nego što je to nekada bilo, a koji pokazuju da se put kao uticajni faktor javlja u 16 odsto saobraćajnih nezgoda.
"To je mnogo više nego pre, zato što se promenila metodologija evidentiranja saobraćajnih nezgoda, dakle dobijamo polako onu realnu sliku, a to je da naše saobraćajnice ipak nisu toliko bezbedne", naglasio je Okanović.
Ukazao je da imamo veliki problem sa stradanjem dece u saobraćaju, kao i da je troje dece od početka godine stradalo.
"Zbog toga možemo očekivati u najskorijem periodu pooštrenu kontrolu saobraćajne policije kada se radi o prevozu dece. Mnogi vozači i suvozači su počeli da vezuju pojas pozadi, ali ako pogledamo od 3. aprila da li se nešto promenilo po pitanju prevoza dece, vidimo da su i dalje prisutne jako loše i opasne navike roditelja, koje prosto izgleda mrzi da stave svoje dete u bezbednosno sedište", napominje Okanović.
Smatra da se i sa motociklistima mora mnogo više raditi.
"Nisu samo oni ti koji prave greške, koliko grešaka prave motociklisti toliko i ostali vozači, a ne možemo zanemariti ni faktor puta – jer dobar deo saobraćajnih nezgoda gde stradaju motociklisti je zbog toga što je put bio prljav i neravan", kaže Okanović.
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
Европска Унија је пустила Дамира на нас зато што је стручан и непревазиђен у измишљању идиотских правила или идиотских закона.
otresanje pepla u toku voznje ne odvlaci paznju? ako npr otpadne zar u toku voznje, a vozac u nekim kratkim pantalonama, to nije rizicno?
Nisu problem lose projetkovane, odrzavane i obelezene saobracajnice
Nije problem nizak nivo kontrole pri tehnickom pregledu
Nije problem sto policija selektivno ne kaznjava vozace skupih kola
Nije problem ni porez pri registraciji koji tera ljude da voze "slabije" kobfiguracije vozila...
Problem je sto represija nije bila dovoljno velika!!!!
Jedan veliki aplauz za Damira!!!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.