"Operateri nemaju pravo da zaključaju telefone"

Iako se na telekomunikacionom tržištu Srbije trenutno podrazumeva da mobilni operateri prodaju "zaključane" telefone, pravnici smatraju da operateri nemaju pravo da na taj način ograničavaju vlasnike mobilnih telefona.
Za neke operatere je, na primer, "zaključavanje" telefona "neophodno radi zaštite korisnika njihovih usluga", dok drugi navode da je to u stvari "neka vrsta garancije da će korisnik izmiriti sve preuzete obaveze prema matičnom operateru". Advokati, pak, za praksu "zaključavanja" telefona imaju potpuno suprotan stav i tvrde da telefon u momentu prodaje nije vlasništvo operatera, jer je njemu cena isplaćena i on ne može ograničavati pravo svojine novog vlasnika bilo kakvim uslovljavanjem.
 
Kako piše Kamatica, mobilni operater VIP je u ovom trenutku jedini na tržištu koji više ne poručuje uređaje koji su zaključani na mrežu operatera.
 
"Od 2015. godine svi naši uređaji su "SIM free" i mogu se koristiti bez prepreka na mreži bilo kog operatera", kažu u toj kompaniji. Ukoliko njihov korisnik ima stariji telefon, objašnjavaju, procedura "otključavanja" je veoma jednostavna i završava se za dan. Ipak, dodaju da je praksa "zaključavanja“ telefona neka vrsta garancije da će korisnik platiti svoje račune prema mobilnom operateru.
 
U Telekomu Srbija za to imaju potpuno drugačije objašnjenje. Oni kažu da su uređaji koji se prodaju na njihovim prodajnim mestima "zaključani" zbog "bolje tehničke zaštićenosti i svođenja na najmanju meru zloupotreba uređaja, koje utiču na korisničko iskustvo". Telefon može da "otključa" samo onaj ko je i potpisao ugovornu obavezu i to kad ona istekne.
 
"Kada neko kupi telefon kao pokretnu stvar on postaje njegov vlasnik samom predajom od strane prodavca, bez obzira da li će cenu platiti u ratama ili ne. Postoje slučajevi da se ugovorom predviđa da pravo svojine na kupca prelazi nakon isplate cene, a prodavac zadržava pravo svojine do isplate, ali tako nešto mora biti izričito ugovoreno. U svakom slučaju, najkasnije nakon što kupac plati cenu telefona operateru, on postaje vlasnik tog telefona", objašnjava za Kamaticu advokat Marko Stanković.
 
U Telenoru takođe tvrde da kodiranjem uređaja pokušavaju da "zaštite vlasnike uređaja od potencijalnih zloupotreba i krađa“.
  • Dragan

    22.06.2018 22:32
    telekom veli
    "bolje tehničke zaštićenosti i svođenja na najmanju meru zloupotreba uređaja, koje utiču na korisničko iskustvo"

    kakav BS!
  • @Tražite

    22.06.2018 19:27
    Necu po isteku vec od prvog dana
  • Dejan

    22.06.2018 19:13
    mob
    Mobilne telefone kupujte u svojoj reziji preko svog provreneog kupca, kod operatera samo po sim karticu, licno im narediti da ugase internet u romnigu i kraj price ! Kad vam zvekne mob kpljen kod njih, racun ide a mob na servisu koji vise nisu duzni da vam poprave u roku od 30 dana a pod izgovorm da prodaju uslugu a ne mob telefon !!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija