Još 1.100 zaposlenih u Železnicama Srbije ostaje bez posla

Do kraja godine još 1.100 zaposlenih u Železnicama Srbije ostaće bez posla u sklopu pripremanja terena za privatizaciju određenih delova tog holdinga, saznaje Danas.
Još 1.100 zaposlenih u Železnicama Srbije ostaje bez posla
Foto: Pixabay
To je dovelo do velike zabrinutosti među zaposlenima u preduzeću Srbija kargo, odakle uz otpremnine mora da ode njih 832, ali od tog broja svega polovina je voljna za tako nešto. Prema saznanjima Danasa oni razmišljaju i o eventualnim protestima u slučaju da nadležni u Vladi i preduzeću ostanu nepokolebljivi u stavu da zadata brojka mora biti ispunjena.
 
Odlazak zaposlenih iz Železnica Srbije sprovodi se već treću godinu. U prethodne dve, preduzeće je napustilo između šest i sedam hiljada, a do kraja godine to čeka još 1.100 radnika.
 
"Smatramo da je to potpuno pogrešno, da Vlada Srbije nepotrebno žuri sa racionalizacijom broja zaposlenih. Apsolutno nema potrebe da ove godine toliki broj ljudi napusti preduzeće, naročito ako se zna koliko ih je otišlo u 2016. i 2017. i da prekomerni odliv može da stvori poteškoće u funkcionisanju holdinga, u najvećoj meri firme Srbija kargo. Jednostavno, funkcionisanje Železnica Srbije nije digitalizovano kao što je slučaj u razvijenim zemljama i za obavljanje određenih poslova potrebno je više ljudi nego što to nadležni kod nas koji sprovode racionalizaciju misle. Dakle, ovoliki odliv ljudi nikako ne može da se odrazi pozitivno na poslovanje preduzeća – kaže za Danas Dragan Ranđelović, predsednik Sindikata železničara Srbije.
 
Prema njegovim rečima, problem je što je broj ljudi koji se prima u službu daleko manji od onog koji odlazi iz preduzeća.
 
– Sasvim je jasno da se to radi kako bi se u jednom trenutku sprovela privatizacija određenih delova Železnica Srbije. Prodaja nekih delova, kao što je primera radi Srbija kargo, veoma izgledno bi se mogla očekivati posle 2020. godine. Naravno, mi sindikalci smo apsolutno protiv toga, ali je očito da se ide u tom smeru – ističe Ranđelović. On dodaje da su otpremnine za one sa najnižim platama 240 evra po godini radnog staža.
 
Sagovornik Danasa u Železnicama Srbije koji je želeo da ostane anoniman tvrdi da su zaposleni u Srbija kargo nezadovoljni zbog velike cifre ljudi koji moraju da odu uz otpremnine.
 
– U ovom trenutku oni se uzdaju u pregovore njihovih predstavnika sa nadležnima u Vladi Srbije. U slučaju da ne dođe do kompromisa to jest smanjenja broja onih koji moraju da odu iz preduzeća, radnici Srbija kargo razmatraju i mogućnost protesta. Da li će ga biti ili ne odlučiće se onog trenutka kada svi drugi mehanizmi, u prvom redu pregovori sa nadležnima, budu iscrpljeni – objašnjava sagovornik.
 
U Srbija kargo za Danas kažu da je Vlada Srbije svojom odlukom iz avgusta 2015. godine započela proces restrukturiranja železničkog sektora u Srbiji, formiranjem tri nova zasebna železnička preduzeća.
  • Joe

    14.10.2018 02:04
    E, kako ćete se pokajati, kad krene svetski rat.
  • /

    13.10.2018 21:47
    /
    ode rusima
  • Stvarno

    13.10.2018 20:55
    Saobraćajna i energetska infrastura se nikad, nikad, nikad ne privatizuju. Piše u bilo kojoj knjizi iz ekonomije. Da protestuju, nego šta, svi treba.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija