Centralni registar stanovništva - sve evidencije o građanima na jednom mestu

Centralni registar stanovništva biće veliki iskorak i olakšaće procedure budući da je predviđeno da 11 evidencija o građanima Srbije koje se sada nalaze u pet baza, budu objedinjene u tom registru, rečeno je na javnoj diskusiji u Beogradu o Nacrtu zakona o centralnom registru stanovništva.
Centralni registar stanovništva - sve evidencije o građanima na jednom mestu
Foto: Pixabay
Pomoćnica ministra državne uprave Marina Dražić rekla je da je Nacrtom zakona predviđeno objedinjavanje 11 različitih evidencija koje je do sada vodilo 11 organa.
 
"To je važno zbog toga što građani neće morati da idu od šaltera do šaltera i prikupljaju svoja dokumenta da bi završili postupak, već će to jedan organ moći da učini za njih tako što će pristupiti centralnom registru stanovništva", rekla je Dražić na skupu u Privrednoj komori Srbije (PKS).
 
Ono što je najvažnije, istakla je, to što će se smanjiti sama procedura i što građani neće morati da plaćaju različite izvode.
 
"Zamišljeno je da same institucije podnesu zahtev Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, a mi ćemo zahtev proslediti Kancelariji za informacione tehnologije. Takođe ćemo proveriti da li imaju tehničke mogućnosti da pristupe ovom registru i da li imaju pravnu sigurnost i pravnu potporu da pristupaju ovim podacima", rekla je Dražić.
 
Kako je navela, sistem je složen i objedinjuje 11 različitih službenih evidencija, a predviđena je odložena primena za 1. septembar 2020. godine budući da predstoji posao objedinjavanja podataka da bi se uspostavio registar.
 
Centralni registar će obuhvatiti baze Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Ministarstva unutrašnjih poslova, Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, Poreske uprave i Republičkog geodetskog zavoda.
 
Sekretarka Udruženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo u PKS-u Jelena Jovanović rekla je da je donošenje ovog zakona veoma važno ne samo zbog centralnog registra već i zbog ostalih servisa koji će moći da rade na osnovu njega.
 
"Svi servisi koje je pustila država automatizovani su do jednog određenog nivoa, ali nisu do petog nivoa, i morali smo uvek da imamo i neki papir. Puštanjem ovog registra sa svim ostalim servisima doprineće tome da nam neće trebati nijedan papir, što je jako važno", rekla je Jovanović.
 
Ona je navela da svaki registar mora pratiti zakonodavni okvir i podzakonska akta, posle čega sledi formalno izrađivanje takve vrste registra.
  • IvicabezMarice

    26.10.2018 12:29
    Vec vidim kako su sistemi pali...
  • pera

    26.10.2018 08:39
    pa kako ce sad preminuli glasati ?
  • Eh

    26.10.2018 08:27
    Mmmmmm.... da.
    Mislim da je jednostavnije da nas vežu na neku od zapadnih baza, jer svakako već imaju ne samo skupljene, već i organizovane naše podatke.

    Već je više puta pisano i priznata prodaja naših javnih i poreskih podataka.

    Ne zaboravite, na osnovu poreskih podataka, može s evideti nečije bračno, oružano, saobraćajno i opšteimovno stanje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija