Bojović: Mora se posvetiti veća pažnja održavanju puteva

Kvalitet puteva u Srbiji je na sličnom nivou kao u zemljama regiona, poput BiH, Makedonije, Rumunije, ali smo daleko od EU i vodećih zemalja, kaže dekan Saobraćajnog fakulteta Nebojša Bojović.
Dodaje i da se, osim izgradnje, veća pažnja mora posvetiti i održavanju puteva.
 
Ne prođe dan, a da iz medija ne saznamo da je neko poginuo u saobraćajnoj nezgodi. Uzroci su brojni, najčešće je reč o nepoštovanju saobraćajnih propisa, ali nije retkost ni da je razlog loš put ili neadekvatna saobraćajna signalizacija.
 
"Mislim da je stanje, kada pogledamo putnu mrežu u BiH, Makedoniji, Rumuniji, na sličnom nivou. Daleko smo od EU i vodećih zemalja, a ispod smo Slovenije i Hrvatske", izjavio je Bojović u emisiji Novi dan na televiziji N1.
 
Kako kaže, važno je pitanje novca i mogućnosti izgradnje novih puteva, ali je takođe važno i održavanje te infrastrukture.
 
"Daću jedan primer - u Japanu se na svake tri godine menja kompletno taj habajući sloj na putevima, kod nas se to radi svega jedan posto godišnje. Važno je odvajati sredstva za te namene i kontrolisati", kazao je gost N1.
 
Na pitanje da li oseti razliku kada sa srpskih puteva, recimo, pređe u Hrvatsku, Bojović kaže: "Na toj deonici je rađeno, da se habajući sloj uredi i da se taj deo prelaska prilagodi. Ali, kada govorimo o delu ka Mađarskoj ili Bugarskoj, mislim da je to urađeno kvalitetno i da se ne oseća ta razlika, kako kažete".
 
Retko ko je, međutim, naplatio štetu na automobilu jer je upao u rupu na putu. Ključno pitanje je signalizacija, kaže Bojović.
 
"Nama nedostaje katastar saobraćajne signalizacije. Godišnje se više od 1.000 saobraćajnih znakova skine s puta, a s druge strane, kada treba da se taj znak vrati, često se ne zna uopšte šta je stajalo na tom mestu", kaže Bojović.
 
Naglašava da horizontalna i vertikalna signalizacija mora da bude "savršeno postavljena".
 
"Ona služi kao prevencija, jer sprečava fatalne posledice", dodaje gost N1.
 
Struka se, kako kaže, konsultuje, ali ne u dovoljnoj meri.
 
"Mi često učestvujemo u radnim grupama, ali kada dođe do zakonodavstva, tu se često menja", izjavio je Bojović.
 
Dodaje i da lokalne zajednice ne koriste u dovoljnoj meri sredstva i budžete kako bi podigli stepen bezbednosti saobraćaja.
  • milinko

    18.11.2018 19:06
    putevi su nam s..r
    Na bezbednost saobraćaja utiče i to što u Srbiji više vremena gledam u asfalt neposredno ispred sebe nego u druga vozila.
  • posmatrač

    18.11.2018 18:49
    Uvek i jedino ...
    ... od svega dobrog što bi moglo biti , samo: bla, bla, bla, bla, bla, bla, ....
  • Biciklista

    18.11.2018 18:21
    Vaša struka iznedrila je i mnoge "briljantne" ideje, poput one da saobraćajni znak ne važi ako je malo išaran ili spušten 5 cm i slično. Za ivičnjake na biciklističkim prelazima treba vam dodeliti posebnu nagradu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Možda uopšte ne bude bagremovog meda

Naglo zahlađenje i veoma niske temperature nepovoljno su se odrazile na pčelarstvo, a od prve bagremove paše praktično neće biti nikakvog prinosa meda.

Brnabić saopštila: Svi izbori 2. juna

Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da je donela odluku da se prihvati zahtev stranaka opozicije da svi lokalni izbori budu održani zajedno sa beogradskim, 2. juna.