Stručnjaci: "Grdelička selidba" ministarke Mihajlović besmislena

Odluka minsitarke saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović da svoje ministarstvo ove sedmice izmesti u Grdeličku klisuru, gde se radi na deonici autoputa na Koridoru 10, predstavlja demagoški i nestručan čin, usmeren ka sticanju poena u dnevnoj politici, ali i pritisak na radnike angažovane na sprovođenju projekta, smatra stručna javnost u Srbiji.
Arhitekta Mahmud Bušatlija ističe za list "Danas" da ne postoji nijedan jedini razlog da ministarka Mihajlović i njeni saradnici budu na terenu gde se gradi deonica Koridora 10 jer se time ne postiže ništa.
 
"Ljudi koji sede u ministarstvu na čijem je čelu  Zorana Mihajlović su veoma nestručni kada je reč o tom sektoru. U tom smislu oni bi na terenu nešto mogli i da nauče, ali samo pod uslovom da tu neprekidno borave recimo četiri godine. Inače, upravo je nestručnost i osnovni razlog ove nesuvisle i besmislene odluke koja neće doprineti na bilo koji način da radovi na terenu budu kvalitetiji", ističe sagovornik Danasa.
 
Prema njegovim rečima, predstavnicima resornog ministarstva jednostavno nije mesto na građevini. 
 
"Po kom osnovu će oni biti tamo? Niti su izvođači radova, niti su projektanti, niti su nadzorni organ koji kontroliše obavljanje posla. Prema tome ne vidim šta će ministarka Mihajlović sa saradnicima u Grdeličkoj klisuri da radi. U čemu je poenta? Ona kao predstavnik, u konkretnom slučaju, naručioca posla može da se interesuje kao i da obilazi te radove, ali demagoški da boravi na terenu zaista nema smisla. Očito je da je i ovo jedan od mnogobrojnih poteza povučenih u dnevnopolitičke svrhe", kaže Bušatlija.
 
Ekonomski analitičar Branko Pavlović kaže da je odluka Mihajlovićeve da izmesti svoje ministrstvo u Grdeličku klisuru dovoljan razlog da ona bude smenjena.
 
"Njena odluka je pokazatelj da ona ne ume da radi svoj posao i da pored toga ne zna kako funkcioniše organizovan rad unutar države i vlade. Ne razume kako funkcioniše ministarstvo, šta je i na koji način ono dužno da radi i kontroliše, gde je njegovim predstavnicima mesto, a gde ne. Ministarka Mihajlović je na tom planu pokazala elementarno neznanje i zaslužuje da bude smenjena od strane nadležnih u Vladi Srbije. Jednostavno ne zna šta je njen posao. Pored toga što njena odluka zdravorazumski izgleda potpuno blesavo, istovremeno pokazuje i da ona ne razume šta su njena ovlašćenja kao ministarke", kaže Pavlović.
 
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubomir Savić se priseća da je izmeštanje pojedinih službi svog ministarstva svojevremeno propagirao i najavljivao Mlađan Dinkić.
 
"To je bio loš i nelogičan potez od koga na kraju nije bilo ništa. Mislim da Mihajlovićeva nije mislila na bukvalno izmeštanje ministarstva u Grdeličku klisuru. Ne verujem da će njeni saradnici, a ni ona tamo biti non-stop. Pretpostavljanm da će ministarka tamo obavljati povremene kontrole kako radovi teku. Takođe, smatram da će to biti i jedan vid pritiska na radnike da brzo i efikasno rade svoj posao. Po meni, najvažnija stvar u ovom trenutku je da se radovi izvedu temeljno i kvalitetno, a ne da se žuri po svaku cenu. Rokovi koji bi bili ispunjeni ne znače ništa ako bi radovi na toj deonici bili izvedeni na rđav način. Ako smo ovoliko dugo čekali da deonica u Grdeličkoj klisuri bude izgrađena, možemo sačekati još malo pod uslovom da sve bude urađeno na adekvatan način", zaključuje Savić.
 
Kako izgleda "kabinet" Zorane Mihajlović u Grdeličkoj klisuri možete pogledati u nastavku:
 
 
Inače, kako pišu "Novosti", neizvesno je kada će južni krak Koridora 10 biti otvoren za saobraćaj uprkos ranijim najavama da je rok za to kraj ove godine. Planirano otvaranje odlažu radovi na nekoliko tačaka, ali je opšti utisak da oni neće biti gotovi do Nove godine. Nadležni nakon jučerašnjeg obilaska gradilišta nisu želeli da govore o rokovima.
 
"Mislim da je 99,5 odsto svega urađeno. Svi znamo rokove. Mi ćemo se maksimalno potruditi da saobraćaj krene krajem godine, ali bih ja ipak sačekala da vidimo postoje li još neke stvari koje možda treba dodatno da podržimo", rekla je prilikom jučerašnjeg obilaska radova ministarka Zorana Mihajlović.
 
Kako je dodala, pod asfaltom je 24,5 od 26,3 kilometra autoputa kroz Grdeličku klisuru.
 
Direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić rekao je da je reč o najtežem gradilištu u Evropi, jer se buduća saobraćajnica provlači kroz klisuru pored magistralnog puta, reke i pruge.
  • Aruznec

    05.12.2018 14:53
    @Vojvodjanin
    Tako je. Požurite odmah da porušite sve novosadske spomenike podignute tim "divljacima" koji se prezivaju na "ić", Miletić, Jakšić, Jovanović, Radičević, Kostić, Stajić i ostali pripadnici te "velike" nacije, te ih zamenite nekim šovinistima a pripadnicima vaše "velike" nacije koji su vama uzor - npr. Horti se ne preziva na "ić", to ga automatski svrstava u "nedivljake" po vašem "modernom" kriterijumu utvrđivanja nečije vrednosti i zasluga. Đubre šovinističko.
    Uzgred, bez obzira koliko su (ne)sposobni članovi vlade, veoma je interesantna izjava kolege - i u pravu je, niti su izvođači radova, niti su projektanti, niti su nadzorni organ koji kontroliše obavljanje posla ali su zato prvi i jedini koji odgovaraju i koji bivaju prozivani u javnosti za sve što izvođači, projektanti ili nadzorni organi za*eru.
  • Aruznec

    05.12.2018 14:25
    @Vojvodjanin
    Tako je. Požurite odmah da porušite sve novosadske spomenike podignute tim "divljacima" koji se prezivaju na "ić", Miletić, Jakšić, Jovanović, Radičević, Kostić, Stajić i ostali pripadnici te "velike" nacije, te ih zamenite nekim šovinistima a pripadnicima vaše "velike" nacije koji su vama uzor - npr. Horti se ne preziva na "ić", to ga automatski svrstava u "nedivljake" po vašem "modernom" kriterijumu utvrđivanja nečije vrednosti i zasluga. Đubre šovinističko.
    Uzgred, bez obzira koliko su (ne)sposobni članovi vlade, veoma je interesantna izjava kolege - i u pravu je, niti su izvođači radova, niti su projektanti, niti su nadzorni organ koji kontroliše obavljanje posla ali su zato prvi i jedini koji odgovaraju i koji bivaju prozivani u javnosti za sve što izvođači, projektanti ili nadzorni organi zaseru.
  • bespilotna leLETIca

    04.12.2018 17:52
    Mozete vi da pljujete SNS koliko hocete, ali oni disciplinovano i dosledno ostvaruju ciljeve.
    Eto, unisten je zeleznicki transport, gradski prevozi su pred kolapsom, a sada se i autotransport saseca u korenu (unistavaju se putevi i pre nego sto su izgradjeni)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Zašto je sve manje vrabaca u Srbiji?

Populacija vrabaca u Evropi, ali i Srbiji se smanjuje, mada kod nas to smanjenje još nije alarmantno, rekla je predstavnica Društva za zaštitu i proučavanje ptica Srbije Nataša Jančić.