Zbog uvođenja tahografa poskupeće kombi prevoz

Svi vozači kombija moraće da ugrade tahograf u svoja vozila i da se pridržavaju pravila o vremenu provedenom za volanom, nakon što na snagu stupi novi zakon o drumskom prevozu koji je u izradi.
Zbog uvođenja tahografa poskupeće kombi prevoz
Foto: Pixabay
Posledica toga biće i poskupljenje prevoza robe, kaže Neđo Mandić, predsednik udruženja "Međunarodni transport". "Kombi vozila su bila izvan zakona o korišćenju tahografa, što se dosta zloupotrebljavalo. Vozač mora da se odmori i ovim će se smanjiti broj nesreća na putevima", navodi Mandić za "Kurir".
 
On navodi da mnogi vozači kombija jure za zaradom, a pošto nemaju tahograf, ne može se ući u trag tome koliko dugo su vozili i da li su se odmarali. 
 
"U slučaju da se angažuju dva vozača to će svakako uticati na cenu prevoza robe. Cena se određuje po pređenom kilometru, ali ako je potrebno da se što pre stigne mora se duplirati posada, što je veći trošak za vlasnika vozila, koji će on naplatiti od klijenta", kaže Mandić.
 
Novi zakon odnosiće se i na vlasnike vozila od 3,5 do 7,5 tona koja se korite za prevoz robe. Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, ocenjuje da će to pojačati bezbednost.
 
"Prema važećim propisima, vozač kombija najveće dozvoljene mase od pet tona, koji koristi neki trgovinski lanac, može bez ikakvih zakonskih smetnji da vozi do 15 sati dnevno, što naravno nije bezbedno", kaže Okanović.
  • Спарта

    22.09.2020 18:37
    И треба
    Радио сам две године као возач комбија у међународном транспирту.Тахограф треба увести за све категорије професионалних возача (такси,куруирске службе,доставе...).Знам добро осећај како је возити по 20,21 сат на дан и прећи по 2000km за један дан.Само тако!
  • Miki

    13.08.2019 19:29
    Vozač
    Naravno da treba, svi kombiji koji se bave komercijalnim prevozom bilo putnika ili tereta. Na taj način bi se ispoštovala zakonska regulativa radnog vremena(40h nedeljno 5+2 slobodna). U svakoj distribuciji prete vozačima da pišu potvrde da su imali dva dana slobodno, da li to neko proverava. U slučaju limo servisa treba podhitno kao i teretne kombije. Prvo bila bi stabilna država, veća uposlenost a i veća korist državnom budžetu a izbegavanju opasnosti od umora vozača da ne pričam. Kazne za nepoštovanje odmora vozača min 800 hiljada. Mislim da država rešava sve time a i budžet puniji zbog povećana doprinosa i sl, više radnika. Gospodo prevoznici, kad naplaćujute usluge kao u EU onda i poštujte EU obaveze. Lično sam za uvodjenje tahografa ! a i većina vozača a nadam se i država.
  • Aleksej

    19.12.2018 08:29
    Sramota
    Kupio sam kombi iz cisto prakticnih razloga. Ja imam troje dece iz prvog braka a supruga dvoje. Koristim ga iskljucivo kao porodicno vozilo. U vise navrata sam bio predmet interesovanja saobracajne policije sa sve pitanjima gde sam posao i da li su mi svi putnici u kombiju u srodstvu!? I da kojim slucajem nekada kada se vozim sam pokupim stopera ili povezem komsiju gospoda iz policije bi smatrala da obavljam usluge prevoza i po zakonu imaju pravo da mi oduzmu vozilo. Pa gde to jos ima osim kod nas!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija