Godišnje oko 6.000 žalbi potrošača na kvalitet robe

Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača godišnje stigne više od 6.000 žalbi na kvalitet proizvoda i usluga i to pre svega na kvalitet obuće i tehničke robe.
Godišnje oko 6.000 žalbi potrošača na kvalitet robe
Foto: 021.rs
Po rečima pravnog savetnika u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine Marka Dragića, od ukupnog broja žalbi, čak oko 4.000 odnosi se na obuću i tehničku robu, gde spadaju i telefoni, tableti, računari, prenosi Dnevnik.
 
"Najveći broj žalbi reši se u korist potrošača, a manji deo ide na sud, kaže Dragić. Kako dodaje, prilikom kupovine robe za svaki proizvod dobija se garancija od dve godine, a kupac/potrošač u roku od šest meseci ima pravo na zamenu proizvoda, popravku ili povrat novca. "Nakon isteka tog roka, potrošač ima pravo na zamenu ili popravku proizvoda, ali ne i na povrat novca", dodaje Dragić.
 
Ono što bio potrošači trebalo da znaju i što je veoma važno je da u roku od šest meseci trgovac ne sme da popravi proizvod bez pismene saglasnosti potrošača.
 
On ukazuje i na to da u roku od šest meseci trošak dokazivanja odbijanja da se prihvati reklamacije ide na teret trgovca koji je to odbio, a nakon tog perioda trošak je na potrošaču, a potrebno je da se uradi analiza u odgovorajućoj laboratoriji, kojih u Srbiji ima nekoliko. 
 
Inače, za rešavanje reklamacije za obuću ili na tehničku robu rok je 15 dana, dok je za tehničku robu rok 30 dana. Dok je proizvod na reklamaciji, garancija se podužava za vreme koje je proteklo dok se reklamacija ne reši, a u roku od osam dana prodavac mora da odgovari na reklamaciju. Trideset dana je rok u kome je prodavac dužan da isporuči robu, ukoliko nije drugačije ugovoreno.
 
Kad je reč o kupovini proizvoda van poslovnih prostorija, ili narudžbi robe preko interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji, kupac/potrošač ima 14  dana pravo da se predomisli i odustane od kupovine proizvoda.
  • Zadovoljan

    22.12.2018 00:12
    Smeća ima, ali...
    Zašto meni nikad niko nije prodao ništa nekvalitetno?
    Jer tri puta merim i ispitam nešto pre nego što kupim.
    Birajte ljudi, birajte. Ne srljajte.
    Ako nema u Srbiji, poručite spolja, platitie PDV i carinu i imaćete ono što želite.
    Nije srpskim trgovcima više Bogom data ucena.
    Danas svako može da bude uvoznik.
    A ovi spolja su raspoloženi da cene vaš novac i d avam pošalju.
    To je dovelo do toga da, čestitam malobrojnim srpskim trgovcima, mnoge stvari ovde koštaju
    kao i kada poručite, uz mikrominimalnu maržu.
    Svet se menja.
    NAROČITO UPOZORAVAM!
    Ako tehnička roba za domaćinstvo, ima model koji nalazite SAMO u ovoj zemlji i eventualno u Bosni i Hrvatskoj - nemojte ga kupiti.
    Škart prave espešli za nas.
    A naše trgovačke kuće ga slepo uvoze.
    Džabe brend, džabe garancija i suport - kad kupite veš mašinu sa bubnjem koji je odmah u startu ekscentričan.
  • milicica

    21.12.2018 21:23
    pricam ti pricu
    Pa jadno je to sto ima samo toliko zalbi a mogle bi se dodati bar dve nule ali i udruxenje u startu obeshrabruje potrosace da bi imali manje rada i obaveza a to govorim iz iskustva jer sam pokusala i razgovarala i sa Papovicem i na kraju nakon velikog nerviranja jer mi je dosadilo pa zanate, pa nema volje tesko je pitala izvinite jel zastupate prodavce ili obespravljene kupce i zar ste tu da samo primate plate i je sam odustala.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija