Odlaganje radova na pruzi u Mađarskoj neće uticati na Srbiju

Odluka Vlade Mađarske da raspiše novi tender za prugu Beograd-Budimpešta neće uticati na projekat rekosntrukcije pruge u Srbiji.
Odlaganje radova na pruzi u Mađarskoj neće uticati na Srbiju
Foto: 021
Iako je Vlada Mađarske nedavno odlučila da zbog porasta troškova raspiše novi tender za modernizaciju mađarske deonice železničke pruge Budimpešta-Beograd, u srpskom resornom ministarstvu kažu da to ne utiče na projekat rekonstrukcije pruge u Srbiji. 
 
Mađarski mediji pišu da će zbog odluke vlade radovi početi tek 2020. godine, godinu dana kasnije nego što je bilo planirano. 
 
U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije kažu za Tanjug da "poslednja dešavanja u vezi s projektom u Mađarskoj ne utiču ni na koji način na realizaciju projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd-Budimpešta u Srbiji". 
 
"S mađarskim partnerima smo praktično u dnevnom kontaktu i usaglašavamo sve tehničke parametre kako bi ceo projekat funkcionisao na jedinstven način, kako to propisuju evropski standardi, a i naši propisi koji su važeći u Srbiji, a koji su u potpunosti usaglašeni s propisima EU", navode u ministarstvu. 
 
Prema pisanju mađarske agencije MTI, projektovani troškovi modernizacije deonice u dužini od 152 kilometra između Budimpešte i Kelebije, na granici sa Srbijom, iznosili su u maju 2018. godine 578 milijardi forinti (1,79 milijardi evra). Međutim, najbolja ponuda koja je od tada stigla iznosila je 693 milijarde forinti. S obzirom da mađarska vlada nije spremna da snosi veće troškove, pokrenula je nov postupak javnih nabavki. 
 
"Pratimo i usaglašavamo rokove realizacije projekta u cilju da u što kraćem roku ceo projekat od Beograda do Budimpešte bude završen", kažu u resornom ministarstvu u Srbiji. 
 
Cilj modernizacije ove železničke saobraćajnice jeste da se olakša transport kineske robe u Evropu koja dolazi iz grčke luke Pirej. Ta roba bi bila dovožena železnicom preko Srbije u Mađarsku.
  • ne može opušteno

    23.12.2018 12:10
    & Jogi Letač
    oni ne kasne, oni su zalutali u saobraćaj i pri tom prave enormne štete i gubitke iz dana u dan; za svaki prekid saobraćaja na železnici jedinica mere je šteta; poslednji udes na pruzi Niš-Prokuplje je dokaz: ljudske žrtve (nenadoknadivo) plus materijalna šteta na imovini; Neko je davno morao biti oteran iz saobraćaja, nije se smelo dopustiti da u saobraćaj uđu Ilići, Mihajlovićke i slični, daaavno; Sada posle ovolike tragedije neko bi morao krivično da odgovara zbog nepoznavanja i nakaradnog vođenja sobraćajne politike i zanemarivanja pruga nižeg ranga u korist povećanja konkurentnosti železnice u odnosu na drumski saobraćaj duž glavnih koridora.
  • *

    23.12.2018 11:19
    hvala lepo
    "Cilj modernizacije ove železničke saobraćajnice jeste da se olakša transport kineske robe u Evropu koja dolazi iz grčke luke Pirej. Ta roba bi bila dovožena železnicom preko Srbije u Mađarsku."
    I pored toga što kargo vozovi ne ištu saobraćaj velikim brzinama, dok su se u tu svrhu (?) pojavili u Subotici prvi strani operateri, a zaposleni bivših Železnica Srbije otišli svojim kućama. Sve lepše od lepšeg, skoro pa ko ministarka nam.
  • Jogi Letač

    23.12.2018 10:02
    Drugim rečima: komšije ne brinite, i mi kasnimo, opušteno!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija