Međutim, šta potrošači mogu da očekuju, nakon što je proizvođač jednog od najpoznatijih domaćih brendova prešao iz ruku investicionog fonda u vlasništvo multinacionalne kompanije.
Jedinstven ukus im je zajednički imenitelj. U svakodnevicu kupaca u Srbiji "ušunjali" su se pre punih 50 godina i za to vreme postali suvereni vladari rafova. Kompanije u kojima se proizvodi keks na kom su odrastale generacije i jedno od najprodavanijih bezalkoholnih pića - postaju jedno.
"Koka Kola Helenik" je za 260 miliona evra kupila kompaniju "Bambi" od fonda "Mid Europa Partners" i time zakoračila u svet industrije slatkiša i grickalica. Spajanje dva brenda u "Koka Koli" vide kao veliki poslovni potez.
"Naše opredeljenje je da čuvamo i štitimo i istoriju i nasleđe i specifično znanje, uopšte korporativnu DNK kompanije 'Bambi' i da učimo od 'Bambija', ali i da delimo praksu koju smo naučili iz sopstvenog poslovanja. Pre akvizicije kompanije 'Bambi', nismo bili prisutni u segmentu grickalica ili konditorskih proizvoda u Srbiji, tako da u suštini nasleđujemo 'Bambijev' tržišni udeo i poziciju u ovim kategorijama", navodi Vladimir Tipsarević, direktor sektora za odnose sa javnošću i komunikacije kompanije "Koka Kola HBC Srbija".
Iz "Koka kole Helenika" za
N1 dodaju da im je nastavak poslovanja u Srbiji - cilj, ali da proizvodnju konditorskih proizvoda
ne planiraju da izmeštaju iz Požarevca.
Ipak, pitanje je kako će se akvizicija odraziti na tržište? I može li "Koka Kola Helenik" da ugrozi konkurenciju? Iz Komisije za zaštitu konkurencije odgovaraju da nemaju detalja o samoj transakciji.
"Do danas, 'Koka Kola' nije podnela prijavu koncentracije radi sticanja kontrole nad privrednim društvom' Bambi'. Komisija ne raspolaže bilo kakvim konkretnim saznanjima o eventualnoj predmetnoj transakciji", navode.
Iako je dosadašnji vlasnik "Bambija" bio jedan od najvećih nezavisnih investicionih fondova koji posluje na evropskim tržištima - za profesora Ekonomskog fakulteta Dragana Lončara dobar je signal što ga zamenjuje strateški partner. Za razliku od fondova, strateškom partneru je cilj dugoročno ulaganje.
"U ovom slučaju, imamo strateškog investitora koji je spreman da na duge staze radi na podizanju konkurentnosti 'Bambijevih' proizvoda i 'Bambijevih' brendova i s obzirom na to kakva je snaga te kompanije, smatram da će imati uticaja na promenu raspodele tržišne moći između postojećih igrača na konditorskom tržištu Srbije, a kada je reč o inostranim tržištima, verovatno analiza zavisi od svakog tržišta ponaosob, ali kao što sam rekao, 'Bambi' će verovatno imati pristup nekim tržištima na kojima do sada nije imao toliki uticaj, kao na primer - tržištu Hrvatske", kaže Lončar.
Slična akvizicija se na srpskom tržištu već odigrala i to 2008. kada je američki "Pepsi" postao vlasnik domaće kompanije za proizvodnju grickalica: čipsi, pardon, klipsi i gud - "Marbo". Poslovni potez "Koka kole" i spajanje dva jaka brenda, zaključuju analitičari, ojačaće poziciju te kompanije, a ujedno će domaći proizvodi naći put do novih kupaca, što je, kažu, "dobitna kombinacija".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 23
Saša
Evo, znam!
Plazmu sam prestao da kupujem kada je novi mladi tehnolog ubacio veštački holesterol, kao Evropi nisu dobar prirodna jaja. A moje dete dobilo alergiju od toga. Zbogom, Plazmo!
E, tako će proći i ostale stvari.
Neko bi tim ljudima trebao objasniti osnovne postulate.
Napraviš dobar proizvod - i ne treba ti nikakv marketing. Ljudi sami reklamiraju.
Trenutno kupujem jedan hrvatski proizvod, koji neću da reklamiram, ali eto, ispostavilo se da je mnogo bolji od svih srpskih.
Uglavnom, problem srpskih proizvoda je što svaki tehnolog kada dođe u smenu ima svoju filozofiju. Zna on bolje od recepta. Tako da kvalitet proizvoda varira od 15% do 120%
I kome onda to treba?
Međutim, onda ne bi bilo pranja novca preko marketinga i ti meni daš - ja tebi vratim posle ovoliko...
Strašno.
Ode sve u pm.
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar