Koliko put utiče na "saobraćajku" ocenjivaće stručni tim

Koliko put utiče na izazivanje i posledice saobraćajnih nesreća sa tragičnim ishodom utvrđivaće ubuduće nezavisan stručni tim, predviđa novi Pravilnik koji je donelo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Koliko put utiče na "saobraćajku" ocenjivaće stručni tim
Foto: 021.rs
Pravilnikom o sadržini i načinu sprovođenja nezavisne ocene doprinosa javnog puta nastanku, odnosno posledicama saobraćajne nezgode utvrđen je način formiranja, rada i nadležnost stručnog tima koji utvrđuje doprinos puta saobraćajnoj nezgodi.
 
Stručni tim za sprovođenje Nezavisne ocene bira upravljač puta, a njegovi članovi izlaze na lice mesta da utvrde sve elemente, koji su mogli imati uticaj u procesu nastanka saobraćajne nezgode i njenih posledica i to čini u istim ili sličnim uslovima kao u vreme nezgode.
 
Na bezbednost saobraćaja najviše utiču čovek, vozilo, put i okolina, a stručni tim radi sa posebnim osvrtom na uticaj puta na saobraćajnu nezgodu i njenu posledicu. Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Boris Antić kaže da je nezavisna stručna ocena faktora puta jedna od procedura iz razvijenog sveta.
 
"To je metod kada se kod saobraćajnih nezgoda sa poginulim izlazi na lice mesta od strane stručnog tima i utvrđuje da li je put doprineo bilo nastanku nezgode ili posledicama koje su nastupile", kaže Antić i dodaje da će ovaj Pravilnik uz niz drugih omogućiti sistemsko upravljanje bezbednosti u saobraćaju.
 
On ističe da je nezavisno mišljenje od najvećeg značaja upravljaču puta. "Njemu takav izveštaj tačno ukazuje koji su to eventualni nedostaci puta koji su doveli do nezgode ili uticali da posledice budu veće", kaže on.
 
Dodaje da je to generalno sistemski doprinos bezbednosti svima koji su u saobraćaju i na putnoj mreži. Za sudske postupke dokaze prikupljaju uviđajne ekipe, a Pravilnikom je određeno da će prilikom utvrđivanja doprinosa puta saobraćajki i stručni tim izaći na lice mesta.
 
Prema Pravilniku ovaj tim je u kontaktu sa područnom organizacionom jedinicom MUP-a od kojih dobija na uvid informacije. "Nezavisnom timu i policija mora da obezbedi određene podatke, odnosno pomogne pri pisanju izveštaja", napominje Antić.
 
Stručni tim čine najmanje dva lica odgovarajućih kvalifikacija, a kako je u Pravilniku navedeno, u slučaju ponavljanja saobraćajne nezgode u periodu od dve godine na mestu na kome je sprovedena nezavisna ocena, lice koje je učestvovalo u prethodnoj analizi ne može ponovo biti u stručnom timu.
  • Komsha

    29.06.2019 10:31
    Strucni tim?
    A ko utice na strucni tim i do koje svote je granica poklon ili korupcija?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Dačić: Vučić najviše izložen pretnjama

Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić rekao je da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najviše izložen pretnjama i da se nijedna od pretnji ne odbacuje kao lažna ili neozbiljna.

Kamioni čekaju pet sati na Batrovcima

Prema informacijama iz Uprave granične policije, putnička vozila čekaju na izlazima iz zemlje na dva prelaza, pola sata na Gradini i 35 minuta na prelazu Preševo.