Menu 021

Najviše ljudi strada zbog nevezivanja pojasa i nedržanja rastojanja između vozila

Od početka turističke sezone, od 1. juna 90 ljudi poginulo je u saobraćaju u Srbiji, što je 43 odsto više nego prošle godine u istom periodu.
Info 21.07.2019. | 23:39
Najviše ljudi strada zbog nevezivanja pojasa i nedržanja rastojanja između vozila
Foto: 021
Kako piše RTS, za 14 dana u junu poginulo je 16 ljudi, među njima i jedna beba koja nije bila vezana u autosedištu u vozilu. 
 
Najviše osoba je poginulo jer nisu bila vezana sigurnosnim pojasom. Čak 70 odsto putnika ne koristi sigurnosni pojas na zadnjem sedištu, a skoro 20 odsto ne vezuje se na mestu vozača i suvozača.
 
Pored toga deca se na dužim putovanjima, naročito na autoputu, voze bez pojasa pa je tako bilo slučajeva da deca ginu kao suvozači ispadanjem od siline udara iz kabine vozila.
 
"Samo u toku prošle godine u saobraćaju je povređeno preko 700 ljudi u svojstvu putnika, a nažalost poginulo je četvoro. Dakle, dragi roditelji, bez obzira na to da li ćete dete prevesti do vrtića, koji je 100 metara udaljen od kuće ili ćete putovati 1.000 kilometara, dete uvek mora biti u sigurnosnom sedištu, odnosno vezano sigurnosnim pojasom", rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
 
U MUP-u kažu da će od sada presretači umesto da kontrolišu brzinu, proveravati vezivanje pojasa na autoputu na zadnjem sedištu. Kazna za takve prekršaje za dva nevezana deteta je i do 20.000 dinara.
 
Drugi veliki problem koji ističu stručnjaci, jeste nedržanje rastojanja između vozila na autoputu koje mora biti tri sekunde između vas i vozila ispred vas. Pri brzini od 100 kilometara na čas, 84 metra su dovoljna distanaca da se zaustavite.
 
"Ljudi voze mnogo opuštenije. Kad se na autoputu dogodi nezgoda, obično su to nezgode nenormalnih razmera, tipa 200, 300 vozila, a nikad manje od 10 vozila u nizu samo zbog toga što vozači ne očekuju takvu radnju vozila ispred sebe", naveo je saobraćajni ekspert prof. Milan Vujanić.
 
Nedisciplina vozača je tolika da je za nedelju dana pred sezonu pojačanom kontrolom napisano 23.000 prekršaja.
 
Od ovog vikenda počinje nova velika akcija MUP-a, koja će uz autoput obuhvatiti i regionalne i magistralne puteve, a kazne će se pisati kumulativno, za prebrzu vožnju, nevezivanje pojasa i neispravnost vozila. 
Autor: RTS
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Vlada
    21.07.2019 11:35
    Tehnički
    Pre 2 nedelje ili manje, bila se pojavila vest vezana za cenu tehničkog pregleda vozila i kako je poskupljenje uticalo na drastično smanjenje saobraćajnih nesreća.
    Sad, na početku ove vesti piše upravo suprotno da je broj nesreća povećan za 43%!!!!!
    (nebitan je sad način gledanja na stvari, jer ne moram ja biti oštrouman da bih ispravno čitao vest)

    Jednostavno ne znam sta je sad istina, ali da li ima manje ili više nesreća u Srbiji.
  • Luka
    21.07.2019 08:46
    Krivac policija i brzina
    Vratiti ograničenje na 120km/h postaviti kamere i sto vise presretača a kazne za prekoracenje da budu minimalnk 500 eura i resen problem. Sada se vozi daleko vise od ionako velikih 130m./h jer to niko ne sankcilnise.
  • Gerga
    21.07.2019 08:41
    "zaključci"
    Kada će ova država da zabrani lažno predstavljanje i obmanu javnosti?
    Taj tzv. "Komitet" nije nikakav komitet niti "institut" kako se sad mnogi zovu, nego nekakav privatnik Damir, koji je tako nazvao svoje preduzeće gde je on jedini zaposleni i veliki "stručnjak" koji soli pamet građanima preko medija!
  • EU
    21.07.2019 08:25
    Najvise ljudi strada zbog bahacenja , prebrze voznje i inacenja drugom .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest