Vojska Srbije prošle godine bez novih pilota, u Ministarstvu tvrde da nema kadrovskih problema

Vojska Srbije prošle godine nije dobila nijednog novog vojnog pilota, a u poslednje tri godine u jedinice je ukupno stiglo sedam potporučnika avijacije zbog čega postoji velika opasnost da uskoro nastupi ozbiljna kadrovska kriza u toj oblasti, piše portal Balkanska bezbednosna mreža.

Kako se navodi u tekstu na tom portalu (www.balkansec.net) prošle godine nijedan mladi pilot nije završio akademiju, 2017. godine u jedinice su stigla četiri pilota, a 2016. godine tri potporučnika.

"Sve oružane snage regiona u velikom su problemu kako da podmlade pilotski kadar i pronađu tehničare, oficire i podoficire. Prosek starosti pilota u gotovo svim državama je iznad četrdeset godina, popuna mladim kadrom je slaba i početkom naredne dekade očekuje se još veća kriza zbog penzionisanja generacija koje su bile brojnije i bolje obučene", navodi se u tekstu.

Portal dodaje da se Hrvatska suočava sa odlivom kadra koji odlazi na bolje plaćene poslove u inostranstvo a da je u krizi i makedonski projekat školovanja, pa je u toj zemlji u periodu od pet godina umesto 52 pilota školovanje završilo svega 13, od kojih je deo već otišao iz službe.

Takvo stanje stvari podstiče pojedine zemlje da pribegnu nekonvencionalnim rešenjima pa i da pokušaju da problem nedostatka vojnih pilota reše školovanjem u civilnim školama, uz adekvatnu dodatnu vojnu obuku.

"Ministarstvo odbrane Bosne i Hercegovine pokušaće da reši duboku krizu sa nedostatakom vazduhoplovaca školovanjem na civilnoj visokoškolskoj ustanovi u kojoj će dobiti teoretska znanja i osnovnu privatnu pilotsku licencu. To iskustvo biće interesantno za ostale zemlje regiona koje takođe traže pravo rešenje", dodaje se.

Prema tom planu BiH, posle četiri godine fakulteta piloti će kao potporučnici oružanih snaga BiH proći kroz namensku letačku obuku od jedne ili jedne i po godine u nekoj od partnerskih zemalja.

Primer BiH je novina za region jer druge oružane snage pilote školuju u vojnim akademijama (Srbija, Hrvatska, Rumunija i Bugarska) dok Makedonija koja prima kandidate koju su završili neki tehnički fakultet i zatim prošli osamnaest meseci letačke obuke.

"U BiH nadolazeću katastrofu sa nedostatkom kadra pažljivo su analizirali 2015. godine i zaključak je bio porazan prosek starosti je bio 42 godine (sada znatno viši) i samo jedan jedini pilot je došao u brigadu RV i PVO za deset godina", navodi Balkanska bezbednosna mreža.

Veće ministara BiH je 2015. godine odobrilo gotovo četiri miliona evra za školovanje 39 mladih pilota u narednih osam godina ali je ta zamisao ostala samo na papiru, kao i plan da se kupi 12 helikoptera.

Portal navodi da su u BiH u junu primljeni papiri kandidata za prvih 10 mesta u novom programu civilnog školovanja pilota.

Dok taj program ne zaživi, nastavlja se sa dosadašnjom praksom obuke pa jedan kadet Srbin iz BiH pilotsku akademiju pohađa u Beogradu dok se kandidati Bošnjaci pilotskim veštinama obučavaju u Turskoj.

Ministarstvo odbrane Srbije: Nema kadrovskih problema s vojnim pilotima i tehničarima

Ministarstvo odbrane Srbije je danas kao "tendenciozne i zlonamerne" odbacilo navode da Vojska Srbije prošle godine nije dobila nijednog novog pilota.

Ministarstvo je saopštilo da Vojska "nema kadrovskih problema po pitanju broja oficira i podoficira, odnosno vojnih pilota i vazduhoplovnih tehničara".

Navodeći da Vojska ima "dovoljan broj obučenih i spremnih pilota i vazduhoplovnih tehničara za izvršavanje svih zadataka u miru i ratu", Ministarstvo je najavilo da će "već u septembru Vojska Srbije biti jača za novu generaciju mladih oficira avijacije i vazduhoplovnih tehničara".

"Školovanje u vojno-obrazovnim institucijama sprovodi se u skladu s potrebama Vojske Srbije i na taj način se obezbeđuje kontinuitet popune jedinica potrebnim oficirskim i podoficirskim kadrom, a sve preobuke pilota za nove vazduhoplove realizuje se prema planu", stoji u saopštenju.

Ministarstvo odbrane je najavilo da će ono i Vojska Srbije "nastaviti s daljom modernizacijom i opremanjem Ratnog vazduhoplovstva i protiv-vazduhoplovne odbrane" novim helikopterima H-145M, Mi-35M i Mi-17 i ostalim sredstvima naoružanja i vojne opreme.

  • Душан

    18.08.2019 10:29
    Мала смо ми земља за авијацију.
    Боље добар пво систем без авијације. А ми би оба а то није исплативо. Није било ни кад је била Југославија а камоли Србија САД. Хеликоптери требају авиони не.
  • Ataševac

    18.08.2019 09:56
    Piloti
    Vulin zna dta treba.on je vrijedan i predan.najaci smo
  • Inspektor Višekruna

    18.08.2019 08:57
    Ako ipak bude?
    Da organizujemo obuku od 15 dana za pilota na lovcu?
    Imam odslužen vojni rok i "B" kategoriju, valjda nisam prekvalifikovan!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija