Koje mere preduzima Agencija za bezbednost saobraćaja da se smanji broj udesa

Čak 149 ljudi poginulo je u udesima od 1. juna do danas, gotovo isto koliko i za prvih šest meseci 2019, a bilans crnog leta na drumovima se svakodnevno uvećava.
Koje mere preduzima Agencija za bezbednost saobraćaja da se smanji broj udesa
Foto: Pixabay (Ilustracija)
"Blic" postavlja pitanje da li aktivnosti Agencije za bezbednost saobraćaja uopšte utiču na prevenciju nesreća i na svest vozača o opasnostima na drumu, pogotovo što je broj poginulih drastično porastao.
 
"Efekat naših kampanja možemo da sumiramo i premerimo tek na kraju godine. U prethodnoj godini su dale značajne rezulatate", odgovara v. d. direktora ove agencije Jasmina Milošević na pitanje da li je ova institucija radila analizu kakav je uticaj njihovih kampanja na vozače.
 
Da je ovog leta na srpskim putevima nastradao veliki broj ljudi, a brojke su više nego crne, 149 mrtvih za 77 dana, među kojima i porodice sa decom, priznaje i Miloševićeva, koja navodi da se "krajem juna i početkom jula ove godine uočava povećanje stradanja u saobraćaju".
 
"Treba napomenuti da je povećano stradanje u saobraćajnim nezgodama tokom letnjih meseci uobičajeno i već duži niz godina najviše lica strada u saobraćajnim nezgodama upravo u letnjim mesecima. Ako posmatramo statistiku iz prethodnih nekoliko godina, u letnjim mesecima u Srbiji pogine oko 40 odsto više lica na državnim putevima nego što je prosek za ostalih 11 meseci u godini. Upravljanje vozilom u letnjim mesecima, zbog svega navedenog, zahteva dodatni oprez", ukazuje ona.
 
Ni veliki broj nesreća koje se svakodnevno dešavaju, pa ni statistički podaci koji godinama unazad prikazuju da su letnji meseci najkritničniji na našim putevima i znak za crveni alarm koji zahteva dodatnu opreznost na putevima i znatno veći apel vozačima, nisu naveli Agenciju da pokrene vanredne preventivne akcije kako bi dodatno apelovali na vozače. Naime, Agencija je ostala dosledna unapred osmišljenim projektima koji su u toku, ali i koji će početi tek od septembra.
 
Kako navodi Miloševićeva, u ovom trenutku Agencija sprovodi nekoliko projekata koji se bave bezbednom vožnjom, među kojima su kampanje "Um na drum", koja apeluje na promišljeno donošenje odluka mladih u saobraćaju, kampanja za povećanje upotrebe sedišta i pojasa za decu, ali i "Vozi odmoran", koja je namenjena tranzitnim putnicima i putnicima koji kreću na duža putovanja.
 
"Na svim graničnim prelazima u saradnji sa Upravom granične policije, dele se edukativni i promotivni materijali u kojima se nalaze saveti kako da se bezbedno stigne do odredišta. U narednom periodu, Agencija za bezbednost saobraćaja planira da podeli i ove godine svakom đaku prvaku besplatan primerak knjige 'Pažljivkova pravila u saobraćaju', kao i bojanku. Sa početkom školske godine nastavljamo sa sprovođenjem saobraćajno-interaktivnog časa 'Pažljivkova pravila u saobraćaju' u lokalnim samoupravama. Planiramo da obiđemo 50 lokalnih samouprava i očekujemo da će saobraćajno-interaktivnom času prisustvovati oko 15.000 dece", navodi Miloševićeva za "Blic", bez objašnjenja zašto ne pokrenu vanrednu akciju kako bi skrenuli pažnju vozačima.
 
Direktorka Agencije navodi da su nove akcije tek u pripremi.
 
"Pripremamo i realizaciju kampanje za povećanje upotrebe zaštitnih sistema, i u toku je izrada edukativnih spotova. Nastavićemo i dalje rad na terenu sa obukama za roditelje, koje ćemo sprovesti u 25 lokalnih samouprava u kojima ćemo podeliti 1.000 auto-sedišta. U planu je organizacija noćnih akcija za bezbednost u saobraćaju, te rad sa osobama koje su stradale u saobraćajnim nezgodama. Od septembra počinje trening bezbedne vožnje za mopediste i bicikliste", kaže ona i dodaje da su od septembra planirane realizacije aktivnosti u najmanje 15 lokalnih samouprava usmerene ka starijim od 65 godina, gde će im biti podeljeni različiti edukativni i promotivni materijali.
  • Okanovic & Vujanic p

    18.08.2019 17:47
    Poligoni u skole
    Od poligona da se skrene
    Ti se uci saobracajna kultura
    Ove vase kampanje , bilbordi, slogani...
    Dodjete kao mrtvozornoci u saobracaju
  • Nišlija

    18.08.2019 13:29
    Ukratko
    nikakve.
  • Drum

    18.08.2019 12:48
    Sa moje tačke posmatranja, u ovom problemu ima krivice države, a više krivice vozača.

    Država je usvojila zakone, koji se primenjuju ili selektivno primenjuju. Takođe mreža puteva je u lošem stanju, kako fizički (rupe, neravnine, smanjenja preglednost zbog neorezanog rastinja pored puteva), tako i u smislu da putna mreža nema dovoljno kapaciteta za ovoliki broj vozila. Pored toga, magistralni putevi prolaze kroz naselja, neka i veoma gusto naseljena i velikom količinom lokalnog saobraćaja. Što ne bi smelo da bude, nego da zaobilaze naselja. Magistralni put je put na kojem ne bi smelo da bude bude direktnog uključenja iz dvorišta, parkinga tržnih centara i sl, a minimalno rastojanje između ukrštanja sa putevima nižeg ranga ne bi smelo da bude na manjem rastojanju od 5 km, u izuzetnim slučajevima 3 km. Takva ukrštanja se prave sa trakama za prestrojavanje, tako da nema značajnijeg ometanja saobraćajnog toka na glavnom pravcu. Brzina na magistralnom putu treba da bude 80 km/h, danas bi to moglo biti i 90, pa samo na mestima ukrštanja ili brdovitom terenu da bude 60 ili 70 km/h. Većom brzinom se postiže veći protok i manje gužve. Naučno je dokazano da u uslovima kakvi su danas na putevima, zbog prevlike gužve i spore vožnje, stvara se nervoza, ljudi postanu nestrpljivi, opada pažnja, raste umor.

    Druga krivica je na vozačima, neodgovorno ponašanje, alkohol, prevelika brzina, telefoniranje za vreme vožnje i sl.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija