Menu 021

Zakon o poštanskim uslugama stupio na snagu, uvid u sadržinu pošiljke novina

Zakonom o poštanskim uslugama koji stupa na snagu danas stvaraju se uslovi za veći stepen zaštite korisnika poštanskih usluga, veća odgovornost i veći broj poštanskih operatora i pošiljaoca, nove usluge, liberalizacija tržišta, što će omogućiti jednostavnije i pristupačnije servise za građane.
Info 08.11.2019. | 17:56 > 20:50
Zakon o poštanskim uslugama stupio na snagu, uvid u sadržinu pošiljke novina
Foto: Pixabay
Kako kažu u JP "Pošta Srbije" za Tanjug, posebno je unapređen aspekt bezbednosti i zaštite pošiljaka, korisnika i zaposlenih kod poštanskih operatora.
 
Skupština Srbije usvojila je krajem oktobra Zakon o poštanskim uslugama čiji je cilj da doprinese efikasnijem funkcionisanju poštanske mreže i unapređenju uslova pristupa toj mreži, kao i da dovede do razvoja tržišta poštanskih uslova, shodno potrebama privrede i građana.
 
Donošenjem ovog zakona, reguliše se tržište poštanskih usluga, postiže se usklađivanje sa zakonodavstvom Evropske unije, aktima Svetskog poštanskog saveza i zahtevima Svetske trgovinske organizacije. Pojačana je odgovornost operatora za eventualno nastalu štetu na pošiljkama, odnosno preciznije propisana prava i obaveze poštanskih operatora, koja će omogućiti veći nivo zaštite zaposlenih kod javnog poštanskog operatora, kao i zaštitu poštanske tehnologije, kažu u to preduzeću.
 
U JP "Pošta Srbije" kao najznačajniju izmenu u Zakonu o poštanskim uslugama ističu postupak evidentiranja broja lične isprave pošiljaoca prilikom prijema vrednosnih i otkupnih pošiljaka.
 
Ovim se, kako kažu, obezbeđuje veći nivo zaštite za sve učesnike u tokovima poštanskog saobraćaja. Zakonom su utvrđene izmene prava i obaveze korisnika poštanskih usluga i poštanskih operatora u pogledu rokova za izjavljivanje reklamacija za oštećene pošiljke, i za obaveštavanje korisnika o ishodu nakon podnošenja reklamacije.
 
Korisnik može izjaviti reklamaciju poštanskom operatoru u roku od 60 dana u unutrašnjem, odnosno u roku od šest meseci u međunarodnom saobraćaju. Rok u kom je operator u obavezi da obavesti korisnika o ishodu prijavljene reklamacije sada je osam dana.
 
Novi Zakon omogućio je i novinu po pitanju prijema pošiljaka u unutrašnjem poštanskom saobraćaju - diskreciono pravo dato operatoru i zaposlenima kod operatora, da u toku prijema pošiljke u unutrašnjem saobraćaju, u prisustvu korisnika, izvrše uvid u sadržinu pošiljke ukoliko postoji sumnja koja se odnosi na nedozvoljeni sadržaj.
 
U međunarodnom poštanskom saobraćaju, tehnologija prijema pošiljaka je nepromenjena u odnosu na prethodni Zakon.
 
U obrazloženju zakona navedeno je da prethodna zakonska rešenja nisu mogla da prate zahteve tržišta poštanskih usluga koje karakteriše pojava rastućih i promenljivih zahteva korisnika i sve većeg broja novih poštanskih operatora u delu komercijalnih poštanskih usluga. Primena novog Zakona o poštanskim uslugama podjednako je značajna za građane i privredu, kao i za poštanske operatore i sve ostale učesnike na tržištu, kažu za Tanjug u JP "Pošta Srbije".
 
Kvalitetnije i pristupačnije usluge poštanskih operatora omogućiće jednostavnije plasiranje i prodaju proizvoda, posebno putem elektronske trgovine, njen dalji razvoj i doprinos ukupnom razvoju privrede, navode.
 
Takođe, delimičnom liberalizacijom tržišta, u delu rezervisanih poštanskih usluga za javnog poštanskog operatora - gde je opseg mase za prijem, preradu, prevoz i uručenje pismonosnih poštanskih pošiljka smanjen sa 100 grama na 50 grama uvećava se konkurentnost i kapacitet tržišta.
 
Ostale poštanske usluge obuhvataju prijem, preradu, prevoz i uručenje paketa mase preko deset kilograma u unutrašnjem poštanskom saobraćaju, prijem, preradu i prevoz paketa mase preko deset kilograma u međunarodnom poštanskom saobraćaju, u polazu, preradu, prevoz i uručenje paketa mase preko 20 kilograma u međunarodnom poštanskom saobraćaju, u dolazu, usluge dodatne vrednosti, dopunske usluge.
 
Predviđene su i kaznene odredbe, a kazne će iznositi od 10.000 do tri miliona dinara, u zavisnosti od toga o kom prekršaju je reč.
Autor: Tanjug
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Carls Tejlor
    09.11.2019 17:25
    Trebalo bi sto pre da se ukinu one obavezne pravoslavne SPC markice..sramota me je za sta idu moje i tudje pare.
  • Mara
    09.11.2019 17:16
    Otvorene posiljke
    Zasto meni posiljke stizu uglavnom otovrene i ko ima pravo da moje postu otvara? Ako meni neko posalje paket imam prava da isti dobijem u stanju u kom je predat posti. Ovako svako ima mogucnost da iz moje posiljke uzme sta zeli i da kaze da je tako poslato.
    Ovo je sramota sto se radi!
  • Novosađanka
    09.11.2019 13:51
    @milanm
    Slažem se sa svim što ste napisali, samo kažem da je nefer odnos prema ljudima koji koriste njihove usluge zastupljen u svakom segmentu koji se dotakne, a potrošač to sve mora da plati, koji nije kriv što je neko pristao da radi za 300€. Ako je već pristao, onda neka svoj posao obavlja pošteno, a ne da se kola lome na nama, jer mi nismo krivci što je u Pošti rasulo. A oni se kao malo bune, pa im se kao malo da neka kinta pred izbore i zaćute pa opet rade isto. Treba li da ih žalim?
  • /
    09.11.2019 11:55
    /
    pa kada hocete u rusiju eto vam sad

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest