Trivan: Zabraniti uvoz "smeća sa Zapada"

Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan izjavio je da je neophodno zabraniti dalji uvoz vozila sa "euro 3" motorima, koje je okarakterisao kao "smeće sa Zapada" i najveće zagađivače životne sredine.
"Jeftinije im je da nama prodaju ta vozila, nego da ih zbrinjavaju", rekao je Trivan na skupu "Zagađenje vazduha - stanje i kako do rešenja" koji je održan u Skupštini Srbije.
 
On je istakao da je saobraćaj najveći zagađivač vazduha u Beogradu i konstatovao da je glavni krivac enormni uvoz najlošijih vozila.
 
"Beograd je pre deset dana mogao da vidi svoj vazduh", naveo je Trivan i dodao da to nije bilo zbog grejanja, niti elektrana.
 
Ipak, on je istakao da građani ne treba da se plaše toga da ukoliko se zabrani uvoz "euro 3" vozila neće moći da koriste već kupljena vozila. Istakao je da je cilj da se zaustavi dalji uvoz tih vozila koji je eskalirao pre pet godina, jer, kako kaže, nijedna zemlja ne bi mogla uz takav priliv zagađivača da popravi kvalitet vazduha.
 
Skupu, koji je organizovala Zelena poslanička grupa, prisustvovali su i predstavnici Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograda Andrej Šoštarić i predstavnik Agencije za zaštitu životne sredine Milenko Jovanović.
 
Šoštarić je konstatovao da je kvalitet vazduha u Beogradu trenutno odličan, a to je posvedočio pokazujući na svom telefonu aplikaciju "Beoeko", koja prikazuje stanje kvaliteta vazduha iz sata u sat, a koju je pokrenuo Gradski zavod za javno zdravlje. Ipak, složio se sa konstatacijom prisutnih na skupu, da je za tu ocenu kvaliteta vazduha, pre svega, zaslužan vetar.
 
S druge strane, predstavnik Agencije Milenko Jovanović konstatovao je da je kvalitet vazduha u Srbiji retko gde prvog kvaliteta, a da je u Beogradu najčešće trećeg. Prema njegovim rečima, od većih gradova, najmanje problema sa zagađenjem ima Novi Sad, zbog povoljnog položaja i klimatskih uslova.
  • Kenan

    20.11.2019 23:18
    Subvencije
    Država treba da uvede subvencije za hibridna auta, za početak da se oslobode poreza od 20% ,i da se oslobode takse na kubatura motora, kako bi dala motiva građanima da kupuju auta koja manje zagađuju životnu sredinu.
    Jer nije rešenje , samo uvoditi zabrane uvoza , bez podsticaja da se uveze čistija tehnologija uz subvencije države, jer je najveći problem milionski broj starih auta, koja su već u Srbiji, šta će mo sa njima kada ne prođu test izduvnih gasova.
    Država ne treba da gleda na vozače kao na krave muharem, već kao na svoje građane, kojima treba da izađe u susret, pri nabavci novijih automobila, čistije tehnologije rada motora.
  • Zzz

    19.11.2019 18:49
    Smeće
    Dajte plate narodu 1000 -1500 € i rešen problem
  • iskreno

    14.11.2019 16:42
    ne znam
    Mislim da je upravu oko izjave da su euro3 motori najveci zagadjivaci, i treba da ih uklonimo, treba da pojeftini i bude cesci javni prevoz i da ljudi vise voze bicikl, pogotovo u vojvodini gde biciklom mozes resiti sve, svako ko se ne slaze sa mnom nije nikad vozio bicikl. Licno imam auto sa euro3 motorom koji je 15 godina star i mislim da cu da ga se otarasim ako ga ne poklonim babi i dedi da naprave kokosinjac

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija