"Jeftinije im je da nama prodaju ta vozila, nego da ih zbrinjavaju", rekao je Trivan na skupu "Zagađenje vazduha - stanje i kako do rešenja" koji je održan u Skupštini Srbije.
On je istakao da je saobraćaj najveći zagađivač vazduha u Beogradu i konstatovao da je glavni krivac enormni uvoz najlošijih vozila.
"Beograd je pre deset dana mogao da vidi svoj vazduh", naveo je Trivan i dodao da to nije bilo zbog grejanja, niti elektrana.
Ipak, on je istakao da građani ne treba da se plaše toga da ukoliko se zabrani uvoz "euro 3" vozila neće moći da koriste već kupljena vozila. Istakao je da je cilj da se zaustavi dalji uvoz tih vozila koji je eskalirao pre pet godina, jer, kako kaže, nijedna zemlja ne bi mogla uz takav priliv zagađivača da popravi kvalitet vazduha.
Skupu, koji je organizovala Zelena poslanička grupa, prisustvovali su i predstavnici Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograda Andrej Šoštarić i predstavnik Agencije za zaštitu životne sredine Milenko Jovanović.
Šoštarić je konstatovao da je kvalitet vazduha u Beogradu trenutno odličan, a to je posvedočio pokazujući na svom telefonu aplikaciju "Beoeko", koja prikazuje stanje kvaliteta vazduha iz sata u sat, a koju je pokrenuo Gradski zavod za javno zdravlje. Ipak, složio se sa konstatacijom prisutnih na skupu, da je za tu ocenu kvaliteta vazduha, pre svega, zaslužan vetar.
S druge strane, predstavnik Agencije Milenko Jovanović konstatovao je da je kvalitet vazduha u Srbiji retko gde prvog kvaliteta, a da je u Beogradu najčešće trećeg. Prema njegovim rečima, od većih gradova, najmanje problema sa zagađenjem ima Novi Sad, zbog povoljnog položaja i klimatskih uslova.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 11
Kenan
Jer nije rešenje , samo uvoditi zabrane uvoza , bez podsticaja da se uveze čistija tehnologija uz subvencije države, jer je najveći problem milionski broj starih auta, koja su već u Srbiji, šta će mo sa njima kada ne prođu test izduvnih gasova.
Država ne treba da gleda na vozače kao na krave muharem, već kao na svoje građane, kojima treba da izađe u susret, pri nabavci novijih automobila, čistije tehnologije rada motora.
Zzz
iskreno
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar