Menu 021

Gusta magla smanjila vidljivost na putevima, preporuke vozačima kako da voze

Gusta magla smanjila je vidljivost na svega nekoliko stotina metara na brojnim putevima u Srbiji.
Info 08.12.2019. | 18:17 > 19:26
Gusta magla smanjila vidljivost na putevima, preporuke vozačima kako da voze
Foto: 021
Saobraćaj u Srbiji otežan je zbog guste magle na putevima u Vojvodini, prilazima Beogradu i većini puteva u Braničevskom okrugu područja Požarevca, Smederevske Palanke i Velike Plane, upozorio je večeras Auto-moto savez Srbije (AMSS). Magle ima i na autoputu Miloš Veliki, na zrenjaninskom i pančevačkom putu, dok je najgušća magla pored Save na obrenovačkom putu.
 
Javno preduzeće "Putevi Srbije" saopštilo je da je na deonici autoputa Ub Ljig, kod Lajkovca, izrazito jaka magla, dok je na autoputu E-75 od Vlasotinačke petlje do petlje Leskovac zbog magle vidljivost smanjena na 50 metara, a kod Ražnja do 100 metara.
 
Ovakve vremenske prilike iziskuju dodatnu pažnju učesnika u saobraćaju, te oni moraju da budu dodatno oprezni kako bi, pri nepogodnim uslovima, izbegli najgori ishod na kolovozu.
 
"Vozilo je potrebno učiniti što vidljivijim uključivanjem zadnjeg i prednjeg svetla za maglu i nipošto se ne sme izlaziti u saobraćaj ukoliko svetlosna signalizacija nije ispravna. Spora vozila kao što su traktori obavezno moraju da uključe žuto rotaciono svetlo, a biciklistima se preporučuje da nose odeću jarkih boja ili svetlobojni prsluk", kaže za "Blic" Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
 
On je dodao i da je savet pešacima da budu veoma oprezni "jer ih vozači u magli daleko teže opažaju nego u uslovima normalne vidljivosti".
 
"Vozači novijih automobila koji imaju dnevna svetla moraju da imaju uključena i oborena svetla jer samo dnevna nisu dovoljna kad je magla. Ukoliko u ovakvim uslovima dođe do sudara, male su šanse za preživljavanje", dodaje Okanović. Duga svetla zaboravite, jer previše reaguju sa česticama magle, stvaraju refleksiju i samo će vam otežati vožnju.
 
Na otvorenom putu, u vožnji po magli, brzina vam je najveći neprijatelj. Potrebno je prilagoditi se brzini kojom se kreću ostali učesnici u saobraćaju.Jasno vam je da je pokušaj preticanja drugog vozila ravan samoubistvu/ubistvu bez obzira na mašinu koju vozite.
 
U slučaju kvara vozila na autoputu u magli, veoma je bitno obeležiti automobil i napustiti vozilo što pre. Kako kaže Okanović, "ključno je što pre se skloniti od vozila i sa autoputa, pa makar i u njivu pored".
 
Građani detaljne informacije o uslovima na kolovozima, kao i prohodnosti kada je magla mogu da dobiju i preko zvaničnog Tviter naloga JP "Putevi Srbije".
 
Okanović navodi da na srpskim autoputevima još ne postoji sistem za upravljanje brzinama u ovakvim situacijama.
 
"Kada nastupe ovakvi vremenski uslovi, maksimalna brzina kretanja vozila treba da bude određena u komandnom centru i da bude prikazana na displejima na autoputevima", ističe Okanović.
 
Naši putari mogli su samo da iscrtaju tačke na putu, na osnovu čije vidljivosti se preporučuje brzina kretanja. Međutim, ovaj sistem je veoma složen jer, kako navodi Okanović, "ljudi koji ne znaju jezik ne mogu da prepoznaju o čemu se radi, a i svakako nije u pitanju obavezna, već preporučena brzina".
 
"Postoji pojava koja se zove iznenadna magla, kada se iz sumaglice naglo pređe u gustu maglu i nema se vremena da se broje tačkice, te tako možete da doživite katastrofu. Takođe, nedostaje nam i sistem za upozoravanje za maglu koji upozorava na saobraćajku", zaključuje Okanović.
 
Prilagodite se situaciji
 
Uključite brisače s vremena na vreme, kako biste bili sigurni da se na vetrobranu nije nahvatala prljavština koju magla nosi sa sobom ili sitne kapljice vode.
 
Zbog onih koji se nalaze iza vas i radi sopstvene bezbednosti, na otvorenom putu obavezno uključite i zadnja svetla za maglu (danas ih ima većina modela automobila). I ne zaboravite da ih isključite kada se vidljivost vrati na normalu, jer će u suprotnom zaslepljivati vozače u automobilima iza vašeg.
 
Onih 130km/h obećanih na autoputu odmah zaboravite kada je magla na putu. Prilagodite se situaciji. Budite oprezni kada vozite iza kamiona jer se na njihovim stop svetlima često nalazi prljavština, tako da je teško proceniti da li koče ili ne.
 
Zaustavljanje na autoputu kao reakcija na gustu maglu nikako nije dobar potez jer postoje velika verovatnoća da će neko ko se kreće iza udariti u vas. Strpite se do prvog odmorišta, benzinske pume i tamo se konsolidujte.
Autor: Blic, B92
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Nikola
    09.12.2019 07:54
    Išao juče pre podne do BG i nazad autoputem. Ja ne znam šta je to, da li smo mi prokleti, nešto u vodi, haarp ili iluminati, ali 30 posto auta bez uključenih svetala! Neki samo dnevna pa od nazad ništa, neki poptuno bez svetla! Obišao me 120 na sat Mercedes džip bez ijednog svetla! Ima i krseva koji voze 50 isto bez svetla, uzas. I na kraju, tamo kod Pazove gde su radovi. Prvo idu znakovi upozorenja, pa znak da se leva traka prestrojava u desnu i znak zabranjeno preticanje: likovi pun gas na tom mestu da verovatno zaobiđu još koji auto. Naravno iz magle vidim policajca sa lizalicom svetlecom kako upozorava i na kraju 2 auta zakucana u one stubice. Naš neće spasiti ni Euro 50, mi smo katastrofa. Loši bezobrazni vozači.
  • Nikola NS
    08.12.2019 22:44
    Magla
    Vraćao sa se predveče iz BG auto putem.
    Da, bila je magla.
    U zaustavnoj traci bar 5 neosvetljenih vozila - čiste samoubice.
    U srednjoj traci gomila vozila BEZ OSVETLJENJA, vozilima starim 30 godina kojim se svetlo i ne vidi, vozila kojima se svetlo ne vidi od blata, prljavih šlepera - STRAŠNO.
    Da, obišao me je mercedes džip, svetleo je kao božićna jelka, video sam ga sa kilometar. Ispred mene citroen C5, čovek upalio prednja i zadnja svetla za maglu - sija na kilometar.
    Nije problem magla, problem su: loša vozila, neodgovorni vozači, signalizacija puta kriminalna ( suženje puta kod Inđije se i ne vidi), elektonske poruke nad auto putem pružaju jedinu informaciju - FOG - ( keve ti ). Preventivno delovanje policije NULA, stoje kod naplatne rampe, sede u kolima sa upaljenom rotacijom.
    Sve u svemu BOG NAS ČUVA.
  • w/e
    08.12.2019 22:14
    Traktori
    Kada ce poceti da se ozbiljnije sankcionisu neosvetljeni traktori sa neosvetljenim prikolicama na putevima? Svake godine ljudi ginu zbog takvih budala. Ako su vec nesavesni ili prosto glupi, treba im represivnim merama onemoguciti da ugrozavaju tudju bezbednost.
  • Marko Trifković
    08.12.2019 21:51
    "@"
    Svako je slobodan da napravi svoje hipi udruženje koje se neće baviti ivičnjacima, višedecenijskom nebrigom svih vlasti za stanje biciklističkih staza na Futoškoj ili Futoškom putu, nedostatkom biciklističkih staza na Mostu slobode, neradom Zimske službe kada su biciklisti u pitanju i koje će se baviti samo lepim i atraktivnim temama, žmureći na probleme najmanje 30.000 Novosađana i Novosađanki koji voze bicikl. Kome treba takvo reprezentativno i podobno udruženje, koje se ne zamera nikome ni za šta, definitivno ne treba da gleda u pravcu najprepoznatljivije novosadske organizacije koja se bavi biciklističkim saobraćajem.

    Ljutili se ili ne, ne treba vam nikakva studija ni posebna pamet da shvatite da ako više od pola biciklista nije osvetljeno, nema šta da se bavite modom, bavite se osnovnim stvarima. Osvetljen bicikl se vidi na oko 200 metara, katadiopteri dodatno poboljšavaju situaciju. Kome to nije jasno svakako nema šta da se bavi biciklističkim saobraćajem, niti da ga kredibilno komentariše.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest