Mihajlović: Od Beograda do Čačka od srede za sat vremena

Deonica autoputa "Miloš Veliki" od Surčina do Obrenovca, duga 17,6 kilometara, biće u sredu otvorena za saobraćaj i povezaće autoputem potez od Beograda do Čačka dug 120 kilometara.
Mihajlović: Od Beograda do Čačka od srede za sat vremena
Foto: 021
Na trasi su se ovih dana privodili kraju manji poslovi na uređenju autoputa, kako bi u sredu bio potpuno spreman za otvaranje. Izvođači i nadležni za taj projekat su još prošle sedmice rekli da je deonica završena i spremna za saobraćaj.
 
Završetkom tog dela autoputa "Miloš Veliki" od Beograda do Čačka će moći da se stigne za oko sat vremena, rekla je danas za RTS ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović.
 
Novi autoput ima ukupno 12 mostovskih konstrukcija, raspona od 11 do 1.581 metra, kao i dve velike petlje Surčin i Obrenovac. Najveći most kod Obrenovca dužine 1.581 metar i širine 29 metara, na ušću Kolubare u Savu, urađen je sa 27 stubova i 33 raspona, a ugrađeno je 88.000 kubika betona i više od 11.500 tona aramature.
 
Takođe, u trasu autoputa od Surčina do Obrenovca ugrađeno je više od 2,7 miliona kubika peska i oko 190.000 tona asfalta.
 
Veliki most kod Obrenovca sastoji se od južnog i severnog pristupnog mosta, kao i glavnog mosta koji je građen sistemom "krletke", što podrazumeva istovremenu izgradnju pristupnih mostova i spajanje prema glavnom rasponu koji je dugačak 185 metara. Raspon između stubova na mostu je 275 metara. Taj most je u junu ove godine spojio surčinsku i obrenovačku stranu, to jest obale Boljevaca i Bariča.
 
Inače, na tom mestu se nalazi i najveći plovni put Save u širini od 150 metara.
 
Otvaranjem autoputa od Surčina do Obrenovca, autoput "Miloš Veliki" će preko Surčinske petlje biti povezan sa Koridorom 10 i Beogradom.
 
Deonica je podeljena na pet sektora: pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostružnica - Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.
 
Surčinska petlja spaja autoput E-75 sa autoputem E-763 (Miloš Veliki) odnosno putne koridore 10 i 11. Ta petlja nalazi se otprilike između petlje Dobanovci i ostružničkog mosta, tako da će vozači moći do petlje Surčin da dođu sa južne strane preko Ostružnice, a sa severne od Dobanovaca.
 
Obrenovačka petlja je nešto manja od surčinske, a sastoji se od dve mostovske konstrukcije odnosno dva nadvožnjaka i predstavlja vezu Koridora 11 sa Obrenovcem i okolnim mestima.
 
Projekat izgradnje autoputa Surčin-Obrenovac podrazumeva izgradnju četiri vozne i dve zaustavne trake, u ukupnoj širini od 29 metara.
 
Glavni izvođač je kineska kompanija China Communications Construction, čija je ćerka firma "China Road and Bridge Corporation" (CRBC) gradila i Pupinov most na Dunavu, između Zemuna i Borče.
 
Očekuje se da u martu 2020. počnu i radovi na spajanju Novog Beograda sa Surčinom odnosno pravljenju gradskog autoputa u dužini od 7,9 kilometara. Pored toga, na trasi Koridora 11 prema Crnoj Gori, do kraja 2021. trebalo bi da bude završena i deonica od Čačka do Požege.
 
Najavljeno je da bi ugovor za nastavak gradnje autoputa od Požege do Duge Poljane mogao da bude potpisan tokom 2020. i onda bi ostalo još poslednji deo autoputa do Boljara na granici sa Crnom Gorom.
  • nina

    17.12.2019 01:47
    sredite vi zdravstvo
    Ova vlast se samo hvali autoputevima. Gospodjo, sredite vi zdravstvo i vratite nama penzionerima oteto. Kako vas nije sramota da vam ljudi rade za 250-300€? Hvalite se kad vam prosek plate bude 700 €?
  • Ns 49

    16.12.2019 18:18
    Možete kritikovati koliko hoćete ali ovako se putevi nisu gradili odavno. Samo jaš da počnu da ih grade i u Vojvodini.
  • Srbin

    16.12.2019 16:20
    Ugledao sam za života leđa mnogim vlastima, tako ću nadam se i ovoj. Neka ostane autoput kao sećanje, na naprednu vlast koja je unazadila Srbiju za čitav jedan vek.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija