Izmenama ovog zakona bila bi otvorena vrata i za vozila koja nemaju EU homologaciju, čiji je uvoz do sada bio nemoguć, a cena im je često niža u odnosu na ona koja dolaze iz EU, piše Blic.
Stručnjaci tako procenjuju da su vozila u SAD jeftinija za 20 do 30 odsto u odnosu na adekvatne modele u EU, pa bi njihov uvoz u Srbiju mogao da se isplati, bez obzira na višu cenu transporta. Uvoz automobila kojima nije određen evrostandard neće biti neselektivan, a to stoji i u obrazloženju izmena ZOBS-a koje se odnose na 249. član postojećeg zakona.
Tu se navodi da postoji "nedostatak zakona" kada su u pitanju upotrebljavana vozila sa tržišta gde se ne primenjuju usaglašeni tehnički uslovi koji važe i kod nas i u EU. Kako je objašnjeno, na takvim vozilima "neusaglašenosti se mogu u nekim slučajevima otkloniti prepravkama, uglavnom na svetlosnim i svetlosno-signalnim uređajima, uređajima za kontrolu i davanje znakova, odnosno instrument tabli vozila, uz utvrđivanje graničnih vrednosti izduvne emisije".
Sve to bi bilo utvrđeno "prema bližim uslovima u propisu o ispitivanju vozila u odgovarajućoj proceduri", navodi se u obrazloženju izmena zakona. Tako bi vozila, na primer iz SAD, Kine ili neke druge zemlje u kojoj se ovi standardi ne primenjuju, mogla da budu uvezena uz minimalne prepravke i ako se utvrdi da zadovoljavaju tehničke uslove, među kojima je i emisija izduvnih gasova.
Kako stoji u predlogu, ispitivanja takvih vozila sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja, koja može da ovlasti druge firme da to rade u njeno ime.
Direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić podvlači za Blic da bi Srbija izmenama ovog zakona praktično imala istu proceduru uvoza vozila bez EU homologacije, kao i Evropska unija.
"Ta vozila koja se uvoze moraće da ispune uslove u vezi sa emisijom izduvnih gasova koji važe u EU. Takođe, takvi automobili neće moći da se voze na našim putevima bez odgovarajućih prepravki. Tu pre svega mislim na saobraćajno-svetlosnu signalizaciju. Na primer, u SAD su farovi simetrični, a u Evropi asimetrični. Sve te uslove šta će i kako moći da se uvozi od automobila bez EU homologacije propisaće pravilnik", objašnjava Božić i dodaje da bi AMSS trebalo da kontroliše prepravke vozila bez EU homologacije.
I Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da se Srbija ovim izmenama prilagođava realnosti u EU.
"Videćemo kako će to uticati na tržište u Srbiji. Ne treba zaboraviti da prepravke svetlosne signalizacije, kao i prebacivanje instrument table iz milja u kilometre imaju određenu cenu. Takođe, kod nekih američkih modela biće neophodna i promena kočionog sistema, što nije jeftino. Transport vozila iz SAD sigurno košta nekoliko hiljada dolara", tvrdi Belin za Blic.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 23
MR
P mislim tim usijanim nasim glavama treba malo vise saznanja a ne samo otimanje para.
Vladimir
Vojislav
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar