Gojković: Sumnje o kvalitetu vazduha u Srbiji su podgrevane

Sumnje o kvalitetu vazduha u Srbiji su "podgrevane", a razlog tome je što je bilo nedovoljno informacija nadležnih institucija, rekla je danas predsednica Skupštine Maja Gojković na javnom slušanju o kvalitetu vazduha.
Gojković: Sumnje o kvalitetu vazduha u Srbiji su podgrevane
Foto: 021.rs
"Granica između realnog problema i kampanje koja je vođena mora da bude jasno utvrđena", rekla je Gojković.
 
Prema nacionalnom i lokalnom izveštaju izvori zagađenja su, navela je, sektori proizvodnje električne i toplotne energije, industrije, ostala stacionirana sagorevanja i drumski saobraćaj.
 
"Najbolji odgovor na duge staze za ovaj problem je prelazak na čistu i obnovljivu energiju u meri, koliko je moguće. To bi trebalo da postane prioritet u budućem periodu", istakla je Gojković.
 
Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan rekao je da je dobro što se javnost povodom problema životne sredine "podigla na noge", jer misli da životna sredina ne zauzima pravo mesto u društvu.
 
"Došli smo do kritične tačke svesti da više nema nazad, i to je jako dobro", rekao je Trivan i ocenio da je saobraćaj jedan od ključnih zagađivača.
 
On je ocenio i da je prilikom izgradnje industrijskih objekata situacija bolja, jer se ona grade uz kontrolu države.
 
Kao mere koje su preduzete za poboljšanje stanja životne sredine naveo je pošumljavanje i najavio subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila, ali i najavio razmatranje uvođenja stimulacija za one koji koriste gas.
 
"Lokalne samouprave treba da nađu mogućnost da omoguće građanima da se priključe na centralno grejanje, jer sigurno ima mnogo građana koji to žele. Ne može se odustati od zabrane E3 motora, jer su u pitanju stotine hiljada vozila koja dramatično zagađuju", naveo je Trivan.
 
Ministar rudarstva i energetike Aleksandar Antić istakao je da je energetski sektor najviše pažnje poklonio i najviše investirao u zaštitu životne sredine.
 
On je rekao i da je bilo perioda kada je kvalitet vazduha bio daleko lošiji nego sada, ali da "o tome nismo znali", i da u tom periodu ništa nije učinjeno.
 
"Mi smo mnogo toga uradili. Elektroprivreda je investirala 475,6 miliona evra u projekte zaštite životne sredine. Zamenjeni su ili rekonstruisani elektrofilteri na termoelektranama, smanjuje su emisija azotnih oksida, intenzivno se radi na odsumporavanju dimnih gasova, kao i na sistemima za odlaganje pepela i šljake i prečišćavanje otpadnih voda", izjavio je Antić.
 
Prema njegovim rečima, rezultati merenja praškastih materija (PM) u vazduhu 2018. bili dva i po puta manji nego 2011. godine, a nakon ugradnje elektrofiltera u Obrenovcu količina PM smanjena je osam puta.
 
"Nekad je sneg u Obrenovcu bio crn, deca su znala za crni sneg. Danas je sneg u Obrenovcu beo, i danas je to daleko kvalitetnije, ali ga ove godine nema i možda je i to deo problema sa kvalitetom vazduha", zaključio je Antić.
  • Salamander

    11.02.2020 10:18
    Tako je Maja
    Sve ti verujemo.
    Ti si načitana, obrazovana i poštena osoba. Toliko si uložila u ovaj grad, ljude... ma uopšte u celu državu. Toliko si nesebična.
    Hvala ti od srca.!
    Idolu naš!
    Maja naša!
  • x

    10.02.2020 22:45
    svasta
    Ona nas je dobro upropastila. Sad se mesa u sta treba i u sta ne treba.
  • Aleks

    10.02.2020 20:24
    Sumnje
    Ali sumnje u njenu pamet nisu....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Jak vetar otežava vožnju širom Srbije

Auto-moto savez Srbije (AMSS) upozorio je da će jak vetar u Srbiji danas otežavati vožnju, zbog čega su na vozače apelovali da voze sporije i pažljivije pretiču.