Novi zakon će usporiti trotinete, vožnja samo po trotoaru

Na ulicama se sve češće mogu videti električni trotineti čije korišćenje u saobraćaju u Srbiji još uvek nije regulisano zakonom, a bilo je i sudara s drugim vozilima.
Novi zakon će usporiti trotinete, vožnja samo po trotoaru
Foto: 021.rs
U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da se uveliko radi na novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, kojim će biti uređena i pravila vožnje električnim trotinetima.
 
Pomoćnica direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Svetlana Miljuš kaže da se očekuje da će predlog novog zakona Zakonu o bezbednosti saobraćaja biti gotov do kraja ove godine.
 
Navela je da smo najpribližniji modelu koji se primenjuje u Sloveniji, po kome se električni trotineti ne smeju voziti po kolovozu, već po trotoaru i to brzinom ne većom od brzine hoda što je, dodala je, oko šest kilometara na sat.
 
 
Najnoviji slučaj saobraćajne nesreće dogodio se u Nišu kada je dečak (12), koji je vozio električni trotinet, povređen prilikom sudara sa taksi vozilom u pokretu.
 
Dok ne bude bio donet novi zakon, iz Agencije apeluju na sve građane da trotinet ne voze po kolovozu, već da koriste biciklističku stazu ili trotoar i da vode računa o učesnicima s kojima dele taj prostor.
 
"Ukoliko su na trotoaru da se ne kreću brzinom koja je veća od brzine hoda, a to je oko šest kilometara na čas, jer pešaci ne očekuju da se pojavi neko ko se brže kreće od njih. Treba da vode računa i o deci, da se ne zaleću da ih ne bi povredili, jer roditelji slobodnije puste decu da se kreću na trotoaru", upozorila je Miljuš.
 
Apelovala je i na roditelje da dete, pre nego što mu kupe trotinet, dobro upoznaju sa rizicima upravljanja trotinetom, pravilima ponašanja i o tome gde i kako treba upravljati tim vozilom, kao i da mu nabave svu zaštitnu opremu.
 
"U uslovima smanjene vidljivosti preporučujemo da imaju retroreflektujuće prsluke, prednje i zadnje svetlo kao i biciklisti - da urade sve što mogu kako bi i sebe i druge učesnike u saobraćaju učinili bezbednim", istakla je Miljuš.
 
Deca do osam godina bez trotineta, do 12 obavezno s kacigom
 
Govoreći o iskustvima drugih zemalja u kojima je već regulisano pitanje vožnje električnih trotineta, navela je da je Evropsko udruženje saobraćajne policije dostavilo Agenciji za bezbednost saobraćaja predloge ili već usvojenu zakonsku regulativu drugih zemalja kojom je regulisana upotreba trotineta.
 
U Francuskoj su prethodnim zakonom svi električni dvotočkaši smatrani pešacima, dok će im novim zakonom biti zabranjeno da se kreću trotoarom, već će to moći samo biciklističkom stazom i kolovozom, s tim da će, kada prelaze preko trotoara, morati da siđu sa trotineta i da ga guraju.
 
"Deca do osam godina neće smeti da koriste trotinet, dok će ona starosti do 12 godina morati obavezno da nose kacigu", rekla je Miljuš.
 
 
Električni trotineti postali su popularni u poslednje dve godine, a posebno, za vreme pandemije koronavirusa, kada je poželjno izbegavati javni prevoz. Uz to, lako ih je voziti, a pogodni su i za parkiranje, pa se masovno koriste širom sveta, gde predstavljaju i turističku atrakciju.
 
Ipak, svi koji nameravaju da postanu vlasnici jednog takvog dvotočkaša trebalo bi da razmisle da li im je neophodan ili da bar, zarad lične bezbednosti i zaštite, nose kacigu i drugu zaštitnu opremu tokom vožnje.
  • Atila

    09.09.2020 07:25
    Vozim trotinet godinu i po. Nit sam pao, nit sam ikog doveo u nezgodnu situaciju a vozim 30 km/h (Xiaomi M365 - skinuta blokada). Bezveze je sto ce nam oduzeti skoro sva prava zbog nekih baksuza koji ne mogu da paze. Sta ce mi trotinet ako se krecem brzinom pesaka? Umesto ukidanja normalnog koriscenja nek uvedu polaganje kao za auto.
  • PetarPP

    28.08.2020 14:21
    Rečenicu iz ZAKONA mogu da reše đaci u prvim razredima osnovne škole ali zbog bahatog @Vlade i drugih koji ne umeju ćemo je rešavati ovde.

    Da ponovimo deo iz Zakona o bezbednosti sabraćaja KOJI REGULIŠE PITANJE SMERA biciklističkih staza.
    "ZoBS - Član 89
    Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."

    Da objasnimo prvi deo rečenice do zareza: "Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila"
    Ovo znači da se pravilo odnosi na situaciju u kojoj postoje DVE biciklističke staze (ne trake) PORED PUTA ZA MOTORNA VOZILA.

    Drugi deo rečenice: - "vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila"
    Strana je U ODNOSU NA PUT ZA MOTORNA VOZILA te biciklisti MORAJU da se kreću desnom biciklističkom stazom jer je to pravac u kome se kreću motorna vozila.
    I ne, ne može samo da znači desnom stranom staze jer NE SME da se vozi u SUPROTNOM smeru kretanja (motornih) vozila.

    I da zaključimo da su biciklističke staze JEDNOSMERNE osim u slučajevima gde postoji samo JEDNA biciklistička staza odnosno obeleženo je drugačije horizontalnom ili vertikalnom signalizacijom.

    Ukoliko niste kadri ovo gore da shvatite ja vam pomoći ne mogu.
  • Vlada

    26.08.2020 09:07
    Slažem se da ima malo čega u ovoj zemlji što može da nas iznenadi, ali mene eto ipak fasciniraju slobodno lutajuće sociopate koji izmišljanje apsolutno nepostojećeg propisa shvataju tek kao minoran 'logički problem'. I jeste nezgodno što takvi učestvuju u saobraćaju, ali uživo ste znatno manje mahniti, tako da se ipak naročito ne brinem.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija