Skoro 60 odsto đaka nije gledalo TV časove, mnogi nisu bili opremljeni za onlajn učenje

Istraživanje Instituta za pedagoška istraživanja pokazalo je da gotovo 60 odsto učenika nije gledalo TV časove tokom nastave od kuće, a da je 28 odsto to činilo povremeno.
Skoro 60 odsto đaka nije gledalo TV časove, mnogi nisu bili opremljeni za onlajn učenje
Foto: Pixabay
Za 73 odsto učitelja i polovinu nastavnika, nastava preko kanala javnog servisa bila je korisna, piše Danas. Ipak, zanemarljiv broj učitelja i nastavnika se tokom nastave na daljinu oslanjao samo na TV časove, jer oni nisu u dovoljnoj meri usklađeni sa planom i programom nastave i učenja koji su učenici pratili.
 
Odsustvo žive komunikacije i socijalizacije, teškoće pri praćenju i ocenjivanju učenika, nedostatak digitalnih resursa, preopterećenost nastavnika, kao i nemogućnost pružanja adekvatne podrške i pomoć učenicima, pokazali su se kao najveći nedostaci učenja na daljinu iz perspektive prosvetnih radnika.
 
I sami srednjoškolci su svesni problema ocenjivanja i prepisivanja, teškoća da se skoncentrišu i organizuju učenje. Nedostaje im društvo i škola generalno, neki su od zaključaka istraživanja.
 
Naš obrazovni sistem suočio se sa brojnim teškoćama tokom pripreme i realizacije učenja na daljinu. Većina škola nije imala pripremljene platforme za učenje na daljinu, a tek 17 odsto učitelja je onlajn učionicu koristilo svaki dan.
 
Roditelji kažu da 85 odsto učitelja nije koristilo konferencijske ili video pozive za celo odeljenje, sličan procenat svedoči da to nisu radili ni nastavnici viših razreda osnovne škole, ali je zato ovakav način rada bio najizraženiji u srednjim školama, jer ga je koristilo 57 odsto profesora. 
 
Oko 80 odsto stručnih saradnika je procenilo da tokom nastave na daljinu nije uvek moguće dati kvalitetna i dodatna objašnjenja kada đaci ne razumeju, a 55 odsto kaže da su deca dobijala nepotpune povratne informacije o zadacima koje rade.
 
Dok je većina učitelja i nastavnika bila dovoljno tehnički opremljena za izvođenje nastave na daljinu, više od polovine roditelja učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole je moralo da deli kompjuter ili laptop sa detetom dok ne završi svoje školske obaveze, pokazalo je istraživanje, prenosi Danas.
 
Da je podrška prosvetnih vlasti u prethodnom periodu bila nedovoljna slaže se 77 odsto učitelja i nastavnika. Stručni saradnici najviše zamerki imaju na to što prosvetne vlasti stalno postavljaju nove zahteve i uputstva.
  • roditelji

    02.09.2020 07:39
    roditelji
    Drzava nije ulozila 1 dinar za vreme korone u porodicu. Mogla je svakom roditelju da da neka sredstva, da bar kupe tablet ili da uplate internet troskove ili bilo kakvu pomoc da omoguce. Ni dinar za porodicu, a uvek puna usta o tome da se sacuva porodica... Takodje nije ulozila u prosvetne radnike da se njima obezbede racunari, troskovi interneta...
  • G pen

    02.09.2020 06:11
    Drustvo je pocelo da se ubrzano urusava pojavom novim narodnjacima ili nesretno nazvanim turbofolkom.
  • /

    01.09.2020 23:56
    /
    ako neko hoce nesto da nauci onda mu ne treba predavac.

    ako ta deca ne zele da uce krivo je okruzenje tj smrdija.
    neka nastave tako pa ce drzavi osigurati to ime i za ubuduce

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija