Pukovnik: Avion nije star i sigurno nije poleteo neispravan; Šutanovac: Najlakše je optužiti ministra

Pukovnik u penziji Zoran Biserčić izjavio je danas, povodom pada vojnog aviona MiG 21 juče kod Malog Zvornika, u kojem su poginula dva pilota, da uzroci te nesreće mogu biti različiti, ali da sigurno ne može biti da je avion poleteo neispravan.
"Uzroci pada se utvrđuju, to rade vrlo stručne komisije. Uvek se formiraju dve ili više komisija. Koji su mogući uzorci - mogu biti kvar aviona, može biti neki postupak, kao i kod saobraćajnih nesreća. Sigurno ne može biti da je avion poleteo neispravan", rekao je Biserčić za TV Prva na pitanje da li se iz njegovog iskustva može reći šta bi mogao da bude uzrok tragedije, a šta nikako nije moglo da bude razlog.
 
On je naveo da je stategijski pristup održavanje aviona koje ima nekoliko nivoa. Istakao je da se avion održava tokom cele godine, a nakon 50 sati leta se rastavlja i mora biti izvršen pregled, a oko 20 ljudi mora da potpiše pregled da bi taj avion za upotrebu.
 
"Nama je prevencija otkaza težište. Nije moguće planirati avion na kom nije izvršen pregled posle upotrebe. Taj pregled je mnogo složeniji posle, nego pre upotrebe. Vrše se složeni radovi, a samo avion na kom je utvrđeno ispravno stanje posle upotrebe, može da se koristi i planira. Osam lica mora da potpiše pregled", rekao je Biserčić.
 
Istakao je da avion nije star, ali i da avion može biti "ispravan ili neispravan".
 
"Što se tiče ovog aviona, on je zadnji u seriji. Kad se radi remont i produženje vremensko, radi se o konstrukciji, gleda se da li ima korozije... Taj vremenski resurs je kategorija koja nije toliko bitna na Zapadu", dodao je Biserčić.
 
On je ocenio i da ne postoji ljudska greška.
 
"Jednostavno - splet okolnosti, desi se. Toliko je rizičan posao da postoji hiljadu faktora. Pilot u sletanju preko 3.000 pogleda očima mora napraviti. Jako je ružno reći greška i ljudski faktor. Ne može svako da leti na vojnom avionu", rekao je Biserčić.
 
Šutanovac: Najlakše je optužiti ministra, a treba znati istinu
 
Bivši ministar odbrane Dragan Šutanoviac, reagovao je povodom pada vojnog aviona kod Malog Zvornika, navodeći da je najlakše optužiti ministra za to, ali da odgovore na ovakve tragedije treba tražiti na drugom mestu.
 
Šutanovac je juče na Tviteru napisao da je svojevremeno i sam doživeo gotovo identične napade nakon što se srušio avion RV, a pilot poginuo.
 
"Kako su piloti heroji, a ministri meta kritika, ja nisam želeo da kvarim utisak o pilotu i prihvatio sam da se sav gnev sruči na mene. A šta je bila istina? Istina je da je pilot u vazduhu izvodio figuru, koja nije bila u planu, izgubio visinu i konačno udario u pistu i poginuo", naveo je Šutanovac.
 
Kaže da je javnost tada osuđivala njega, a niko od ljudi koji su znali šta se desilo to nije hteo da javno kaže i to, prema njegovoj oceni, nije bilo ni fer, ni pošteno.
 
Naveo je da su se tokom njegovog mandata srušila četiri aviona, da su dva pilota poginula, da je jedan vojnik na odsluženju vojnog roka poginuo, a samo jedan pad je bio usled kvara na letelici. Napisao je i da su piloti ljudi, a najčešći uzrok pada je ljudski faktor.
  • Sve stručnjaci

    27.09.2020 18:07
    @Tozo
    U pravu ste, između zapada i nas zaista jeste razlika u količini novca koja se daje u održavanje, najpre jer su plate i ostali troškovi na zapadu višestruko veći. A čak i tako, i najmoderniji i najodržavaniji zapadni avioni takođe ponekad padaju.
    Vi ste veoma uporni u davanju nestručnog mišljenja, pa tako to ponavljate ponovo pokušavajući da mi podmetnete "ad hominem". Ad hominem gospodine je uvreda ili opaska upućena drugoj strani van teme i bez argumenta, sa ciljem da je uvredi ili ponizi. Vi ste sami izjavili da se edukujete na "wikipediji" a sada i da "niste stručnjak za avijaciju", istina ne može biti "ad hominem" ako vam bilo ja ili bilo ko drugi napiše da niste stručni. Nisam se hvalio da znam više od vas, to je vaša laž i izmišljotina, napisao sam da vi sigurno niste stručni za temu a naročito niste stručniji od bivšeg pukovnika ili ministra odbrane, što ste i sami ovde potvrdili. Vi ste međutim gospodine taj koji je javno izneo optužbe o neodržavanju letelice, vi ste dužni da pružite onda i dokaze koji to potkrepljuju a ne da ja dokazujem suprotno. Vidite, vi imate neki problem u svom životu koji vas navodi da nastavljate raspravu o temi o kojoj ste očigledno svesni da nemate pojma, a taj problem sigurno nije manjak znanja o vojnoj avijaciji već nešto drugo što potom kompenzujete ovakvim ispadima. Možda je vreme da onda potražite pomoć, ne deluje da ste sposobni da problem koji imate rešite sami.
  • Tozo

    26.09.2020 22:21
    @Sve strucnjaci

    Razlika između zapada i nas je u kolicini novca koja se daje u odrzavanje. Ja nisam strucnjak za avijaciju i nemam veze u Momi koje će mi odati vojne tajne o održavanju migova.

    Od Vas nisam čuo nijednu pametnu informaciju osim gomile ad hominema, ali pošto se hvalite kako znate više od mene. U redu, objasnite mi Vi koliko je taj mig imao godina, kada je proizveden i koliko je održavan. Za zapadne avione verujem da jesu.
  • Teodosije III

    26.09.2020 19:43
    Taman sam hteo da napišem da treba proveriti da li piloti imaju rođaka u okolini, kad sam pročitao da je jedan pilot tamo rođen.
    Davno sam pratio vazduhoplovni sport i većina udesa je bila posledica dokazivanja.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Brnabić saopštila: Svi izbori 2. juna

Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da je donela odluku da se prihvati zahtev stranaka opozicije da svi lokalni izbori budu održani zajedno sa beogradskim, 2. juna.