Menu 021

Jeftinija bela tehnika meštanina Barajeva na kraju skupo koštala

Potrošači koji kupuju nove proizvode za koje je jasno naznačeno da se prodaju sa oštećenjem treba da budu veoma oprezni, jer to na kraju može skupo da ih košta.
Info 24.01.2021. | 07:17
Jeftinija bela tehnika meštanina Barajeva na kraju skupo koštala
Foto: Pixabay (ilustracija)
Ukoliko kasnije iskrsne neki problem sa tim proizvodom, u praksi se uglavnom takva situacija teško rešava sa trgovcem, pišu Novosti. Prema zakonu, kupci takve robe imaju sva prava, osim da reklamiraju konkretan nedostatak sa kojim su upoznati kada su je pazarili. Međutim, ono što je na papiru, uglavnom se ne poštuje u stvarnosti, zato je savet da se kupuju novi proizvodi bez oštećenja.
 
Građani se često odlučuju da pazare belu tehniku koja je fizički oštećena, zato što je ona jeftinija i do 50 odsto.
 
Zvonko B. iz Barajeva je kupio frižider od jedne poznate kompanije koja trguje belom tehnikom, za koji je trgovac tvrdio da poseduje samo neznatna oštećenja u formi ogrebotina na vratima. Međutim, ispostavilo se da je uređaj neispravan i da ne radi. Zvonko već dve godine pokušava to da dokaže.
 
"Platio sam ga nešto više od 36.000 dinara i dobio sam garanciju na pet godina. Ispostavilo se da nedostaci nisu samo estetski, što nije moglo da se vidi prilikom kupovine. Vrata su iskrivljena, ne mogu da se zatvore i zato frižider ne hladi, a iz njega curi voda. Podigao nam se i parket", kaže Zvonko za "Novosti".
 
Zvonko je podnosio reklamacije i trgovcu i proizvođaču, dva puta je ovlašćeni servis probao da popravi frižider i na kraju je konstatovao da je uređaj funkcionalno neispravan. Ni taj zaključak majstora mu nije pomogao. Nije uspeo ni da zameni frižider, niti da dobije nazad svoj novac.
 
Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije ističe za "Novosti" da proizvod koji je prodat sa oštećenjem mora da ima svojstvo za redovnu upotrebu i da trgovac u ovoj situaciji nije poštovao zakon. Nedostatak mora da bude jasno naznačen.
 
"Kupci takve robe imaju sva prava, osim reklamacije na konkretan nedostatak sa kojim su upoznati. To znači da dobijaju pravo na saobraznost, odnosno zakonsku garanciju od dve godine, a proizvođač i trgovac mogu da daju i komercijalnu garanciju koja je duža od tog perioda. Na sve probleme, nova oštećenja koja se pojave u međuvremenu, mogu da podnose reklamaciju", kaže Dragić.
 
On naglašava da njihovoj organizaciji stižu žalbe potrošača na robu koju su kupili sa oštećenjem, ali da je u praksi procedura dokazivanja znatno teža.
 
"Najviše se žale na belu tehniku i telefone, jer se, u međuvremenu, pojavio neki novi nedostatak, često prouzrokovan tim prvobitnim oštećenjem sa kojim je kupac bio upoznat. U takvim situacijama je procedura dokazivanja teža, pa je potrošač u nekom začaranom krugu i ne uspeva da reši problem", kaže Dragić.
 
On savetuje građanima da izbegavaju kupovinu takve robe, već da pazare nove proizvode bez oštećenja. Ti uređaji jesu jeftiniji, ali, kako ističe, početni nedostatak može da prouzrokuje veći kvar u budućnosti i popravka je znatno skuplja. Nekada i nema mogućnosti da se proizvod popravi.
 
Prava potrošača
 
Potrošač ima dve godine pravo na reklamaciju, odnosno popravku ili zamenu robe, iako nema komercijalnu garanciju. Prodavac mora da odgovori u roku od osam dana na reklamaciju, a u periodu od 15 dana da je reši. Izuzetak su nameštaj i tehnička roba, gde je rok za rešavanje žalbe mesec dana.
 
Ako trgovac odbije reklamaciju, kupac može da zatraži pomoć Udruženja za zaštitu potrošača da bi lakše ostvario svoja prava.
Autor: Novosti
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Re-ac-tor
    24.01.2021 14:07
    Jedan od inženjera zaposlen u Soniju (ne sećam se imena, radio je na tehnologiji audio CD-a) davno je izjavio "ono što se nekad pravilo od metala danas se pravi od plastike; ono što se pravilo od plastike sada se pravi od kartona". Ni novo nije garancija da će biti bolje i dugotrajnije. Mene još uvek savršeno služi pojačalo sa početka '80-tih (porodično nasleđe) ali takva politika bi ubila proizvođača (Yamahu) tako da i njih razumem.
  • Bljuc
    24.01.2021 11:48
    Voli nas narod jeftino, kola kao nova iz uvoza, sa deklarisanih 123.000 km a stvarnih 450.000km. Pa sto ne bi i raspalu belu tehniku...? Jer su mudri i ne daju se prevariti da kupuju nove stvari po regularnoj ceni i da tako "fabrike zaradjuju na njima".
  • Eeee
    24.01.2021 10:49
    A u nemackoj mozes vratiti koriscen kofer koriscenu odecu cipele elektroniku i kucne aparate mobilne samo ne higijenske artikle ako si ne zadovoljan i dobiti pare nazad. Hocu da kazem: ako bi se doneo zakon da se potrosac bolje zastiti morala bi ta gamad i da postuju tog sto da zadnji dinar kao npr ovde za taj frizider, ali verujem da drzava stoji na strani privrede a ne na strani malog coveka
  • Pera
    24.01.2021 08:35
    A sta ako je nov neostecen uredjaj kupljen u redovnoj radnji funkcionalno neispravan, a prodavac nece da vrati pare?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest