"Kada je reč o naknadi za monitoring kvaliteta goriva koju obračunavaju proizvođači i uvoznici goriva, njena posledica je da Srbija ima visokokvalitetno gorivo koje ne zaostaje po kvalitetu za gorivom u zemljama EU", rekao je Stojanović Tanjugu.
Takođe, dodaje da od 2014. godine Srbija markiranjem goriva prenosi gorivo iz sivih u legalne tokove i da je država tako prihodovala u budžet 400 miliona evra.
"Tako da je ta naknada, koju obračunavaju proizvođači i uvoznici, više nego opravdana", istakao je on.
Navodi i da naknada za energetsku efikasnost, koja se obračunava od prošle godine, predstavlja deo sredstva koji će se u vidu podsticaja isplaćivati građanima za smanjenje potrošnje energije u stanovima.
Napominje da se često u javnosti čuje pitanje da li će na tržištu nafte doći do povećanja cena, ali da se za to ne mogu dati projekcije, jer politika cena u Srbiji zavisi od uvoza i cena nafte na svetskom tržištu.
Od oktobra cena naftnih derivata raste i taj porast je do 80 odsto na svetskom tržištu, "dok je cena nafte u Srbiji skočila samo za devet do 11 odsto", istakao je Stojanović i napomenuo da je do toga došlo zato što sada postoji veća tražnja zbog povećanih privrednih aktivnosti na svetskom nivou.
Kaže i da su zemlje OPEK-a smanjile ponudu nafte na tržištu i da je zato došlo do poskupljenja.
"Srbija samim tim ne može da izbegne to poskupljenje. Takođe, kada komentarišemo cenu derivata u Srbiji, prosečna cena nafte za barel je sa 42,60 dolara skočila na 69 dolara, što je poskupljenje od 17 dolara", navodi Stojanović.
Sagovornik Tanjuga dodaje da ne treba smetnuti s uma da je prošle godine došlo do značajnog sniženja cene nafte. Nafta je imala rekordni minimum tokom pandemije, kaže i dodaje da je na tržištu dolazilo do poremećaja koji su se manifestovali povećanjem cena u krajnjoj maloprodaji.
"Ukoliko do kraja godine proizvođači sirove nafte odreaguju i uspostave balans sa adekvatnom potražanjom derivata nafte odnosno benzina i dizela, doći će u tom slučaju i do normalizacije i stabilizacije cene goriva", naveo je Stojanović.
Kaže da se zato ne očekuju veća iskakanja, ali i da Srbija ne može da utiče na cene pošto zavisi od uvoza nafte.
Podsetimo da cene goriva u Srbiji konstantno rastu već nekoliko meseci unazad, te vozači na domaćim putevima plaćaju jedan od najskupljih dizela u Evropi. Našu poslednju analizu možete čitati
OVDE.
Inače, već godinama se ukazuje da su akcize na gorivo u Srbiji previsoke, što dodatno opterećuje krajnje potrošače. O problemu visokih akciza više smo pisali
OVDE.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 38
brka
u bosni krs od goriva al mnogo jeftin... i auto gume i....... al kod nas kvalitet rodjaci
Aleksandar
Frilenser
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar