Posle sporne reklame prodaja proizvoda "Čuvarkuća" skočila za 40 odsto

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež izjavio je da "reklama Privredne komore Srbije (PKS) koja promoviše kupovinu domaćih proizvoda sa žigom 'Čuvarkuća' nije seksistička i nije imala nameru nikoga da uvredi.
Prema njegovim rečima, postignut je cilj jer je kupovina tih proizvoda skočila za 40 odsto.
 
Gostujući na TV K1, Čadež je rekao da spot jeste napravljen da privuče pažnju, ali je "mnogo manje provokativan od pojedinih reklama koje se danas prikazuju u svetu".
 
"Dosta je zapanjujuće kako je naša javnost reagovala na nešto što je normalno u marketinškoj industriji. Pogledajte reklame za Fijat i Šveps, ako je reklama PKS seksistička, onda su njihove reklame pornografske", ocenio je Čadež.
 
Rekao je i da je autor spota žena i da je uveren da njena namera nije bila da na bilo koji način uvredi žene. "Ako neko to vidi, žao mi je, to nije bila ni najmanja namera, ali jeste bila namera da provociramo i privučemo pažnju mlade populacije", naveo je.
 
 
Prema njegovim rečima, spotovi za "Čuvarkuću" uspeli su da privuku pažnju. "To je zaista velika stvar. Najvažnije je da iz dana u dan rastu prometi koji nose žig Čuvarkuća", naveo je Čadež.
 
Dodaje da su studenti Ekonomskog fakulteta imali dobru diskusiju o reklami PKS: "Nekima se reklama svidela, nekima ne, ali svi su zaključili da niko od njih nije znao za ovu kampanju dok se spotovi nisu pojavili."
 
Poverenica: Kampanja je uvredljiva i seksistička
 
Poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković izjavila je, podsećamo, da je reklamna kampanja Privredne komore Srbije kojom se promovišu domaći proizvodi, uvredljiva i seksistička.
 
Po ko zna koji put, "originalnost i kreativnost" svode žene na objekat, koje se ni na koji način ne mogu dovesti u vezu sa proizvodima koji su prikazani, već predstavljaju i vređanje dostojanstva svih žena, navela je poverenica.
 
 
"Nije potrebno biti stručan za rodnu ravnopravnost da bi se razumelo kako ovakvi sadržaji podržavaju i podstiču rodne stereotipe. Nije potrebna stručnost ni da bi se razumelo da se konkretnom reklamom šalje i neprimerena poruka o tome šta su pravi brendovi i proizvodi Srbije", ukazala je.
 
Poverenica je još jednom pozvala sve kompanije i marketinške agencije da poštuju propise i uzdrže se od kreiranja sadržaja koji podstiču i produbljuju stereotipe.
 
Nova reklama Privredne komore Srbije, kojom se promovišu domaći proizvodi u okviru projekta "Čuvarkuća", izazvala je mnoštvo reakcija na društvenim mrežama, o čemu opširnije OVDE. U reklami se smenjuje nekoliko scena koje mogu izazvati seksualne asocijacije. Prvo, tu je poljubac dvoje mladih, zatim med koji curi preko usana žene, ali i niz leđa. Najzad, završna scena je žena koja mazi poljoprivrednu mašinu.
  • Coolg

    26.04.2021 15:19
    Evo kako je lako podici prodaju za 40 %...
    Blago Vama Gosp. Cadez...
    Napravite jos dve ovakve reklame i podigli ste prodaju zab120% ....
  • IvanNS

    26.04.2021 10:58
    Marketing
    I loš marketing je dobar marketing, a samim tim što je prodaja skočila upravo to i potvrđuje. Svaka čast na reklami jer cilj marketinga jeste da pospeši prodaju. Dok cela Srbija priča o istoj, reklama je uspela i prodaja raste.
  • Marta

    26.04.2021 10:08
    ha!
    Ova reklama je fascinantna kao socioloski i kulturni fenomen. Pored onoga, dodjite kod nas jer je sve kvalitetno, a jeftino, ona zapravo pokazuje da nasa reklamna industrija funkcionise na nivou reklamne industrije sa kraja 80tih i 90tih godina. Ovakve reklame su se snimale za cigarete, alkoholna pica, wonderbra i slicno. Danas se one smatraju apsolutno prevazidjenim u svetu marketinga. Pa sad treba razmisliti koliko mi zapravo zaostajemo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Poslanica Nastasja Baković podnela ostavku

Odbor Skupštine Srbije za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja danas je konstatovao da je narodna poslanica Nastasja Baković (25) podnela ostavku na tu funkciju.