Poverenik: Pošta je dužna da obavesti građane o ugovoru sa Telekomom

Poverenik za informacije od javnog značaja Milan Marinović za Nova.rs objašnjava da bi "Pošta" trebalo da građane obavesti o tome da da će ustupiti svoju opremu "Telekomu".
Poverenik: Pošta je dužna da obavesti građane o ugovoru sa Telekomom
Foto: 021.rs
On dodaje i da bi Telekom trebao da nastavi pružanje dstributerskih i kablovskih usluga. Dodaje da je Pošta treba da obavesti građane o onom delu koji se tiče njih, njihovih prava i zaštite podataka.
 
"Trebalo je i da se građanima da primeren rok u kojem oni mogu da odustane i odluče da ne žele da nastave ugovor sa novim distributerom ili da nastave pod istim uslovima ugovor sa novim distributerom", napominje poverenik.
 
Firma "Pošta Net", neblagovremenim obaveštavanjem da prestaje sa delatnošću operatora kablovsko-distributivnih sistema i da elektronsku opremu za te svrhe prodaje drugoj kompaniji, oštetila je svoje korisnike kablovske televizije i interneta, pisao je dnevni list „Danas“. Advokat i bivši Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić smatra da je Pošta net načinila prekršaj kada je Telekomu Srbije, prosledila podatke svojih korisnika bez njihove prethodne saglasnosti.
 
"Pošta net" 10. septembra potpisala je ugovor sa Telekomom i tada je elektronska oprema za kablovske sisteme preneta Telekomu. Međutim, preneti su i podaci svih korisnika Pošta neta, bez njihove prethodne saglasnosti, a to nije smelo da se desi, rekao je bivši poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić za N1.
 
"Ustupanje podataka trećim licima moguće je samo uz potpisivane saglasnosti tih građana. Ponavljam, osim ako je tim ugovorima bilo izričito naglašeno da ih Pošta može ustupiti trećim licima. Ta priča da je Pošta nekome ustupila svoj posao ili svoju opremu je čist posao, to nije neka vanedna situacija i imala je dovoljno vremena da se obrati tim korisnicima", kaže Šabić.
 
Na taj način Telekomu su postali dostupni lični podaci korisnika. Telekom Srbija pak tvrdi da je u pitanju legitiman interes.
 
Opširnije na N1.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Da

    03.10.2021 08:34
    Da
    Da,Da...da imamo ozbiljnu i pravnu drzavu! Ovako rade sta hoce....dali ce neko dase zali,tuzi....ne! More cutite da nepicnu da naplacuju jos vise! Stoko!
  • Dragan

    02.10.2021 18:52
    Ah
    Mene Sbb nije obavestio kad je preuzeo KDS i podigao pretplatu za 30% i unazadio izbor programa.Nama je KDS svakih nekolko meseci dodavao po nekoliko kanala,nije bilo tepriza i ne zanimljovih kanala.Sbb oma naj lošiji program.Od nove godinevrecimo film osmi putni se reprizira 16 put.Isti film samo menja kanale.Svi kanali su lažni jer se filmovi prikaziju iz jefnog centra,samo se logo menja.Samo FIX MOvi ga je reprizirao bar osam puta.
  • Mile Bg

    02.10.2021 18:50
    Ima više primera
    Analogija je i sa operaterom kablovske tv i interneta, firmom IKOM. Nju je preuzeo SBB i svim dotadašnjim korisnicima koji nisu raskinuli ugovor nastavio da šalje uplatnice ali sa svojim logoom na njima. Što znači da je preuzeo IKOM-ovu bazu podataka o korisnicima...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija