Ako bankomat "proguta" karticu, banka mora da vam je vrati u roku od dva dana

Građani neće više morati da čekaju i po nekoliko nedelja da im banka vrati karticu koju im je "progutao" bankomat, jer će finansijske institucije morati da ih vrate u roku od najviše dva radna dana.
Ako bankomat "proguta" karticu, banka mora da vam je vrati u roku od dva dana
Foto: Pixabay (ilustracija)
Na to ih obavezuje dopis koji im je uputila Narodna banka Srbije. Centralnoj banci se, kao piše u saopštenju NBS, u prethodnom periodu obratilo više korisnika platnih kartica koji su pokušali da podignu gotovinu na bankomatu druge banke u zemlji i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu sa primedbom da postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo.
Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice.
NBS je bankama upitila dopis u kojem piše da moraju da primene procedure na tako da posle prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je zadržana u bankomatu druge banke, a nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe, klijentu mogu da je sigurno vrate u roku od najduže dva radna dana, od trenutka prijave korisnika.
 
"Navodi u obraćanjima građana ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave i zahteva za vraćanje zadržane kartice najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice. Iz tog razloga, ceo postupak i vraćanje korisnicima privremeno zadržane kartice traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan", kažu u NBS.
 
Banke će sada morati najkasnije narednog dana da obaveste banku čiji je klijent "zaboravio" karticu i to bez obzira da li je korisnik prijavio zadržavanje kartice ili to nije učinio, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju njenog zadržavanja.
  • Dijaspora6

    10.04.2022 18:35
    Može i drukčije
    Desilo mi se 2-3 puta da mi bankomat ne vrati karticu. Odmah sam ušao u banku i obavestio službenike. Karticu su mi vratili za nekoliko minuta. Da pojasnim: bankomati su na ulici ispred banke ili u bančinom holu. Ako se ovo dogodi van radnog vremena banke ili na automatu koji je izolovan, onda se ode u matičnu banku već sutradan. Tamo se stara kartica poništi i odmah se dobije nova. Naravno nije reč o Srbiji.
  • Živković

    10.04.2022 14:45
    Brže je izvaditi novu karticu nego nadati se da će neko da te pozove i vrati ti tvoju. Iz iskustva kažem. Da ne pričam da ako ti se to desi za vikend nemaš nikog ni da zoveš.
  • Ja

    10.04.2022 13:12
    A kad ce “pritisak” nbs-a o bezobraznim provizijama ako dizes pare na bankomatu druge banke..to nigde na svetu nema.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija