Ristić: Radnici Fijata se super izborili za sebe, ali su posledice katastrofalne za auto-industriju

Radnici Fijata su u pregovorima ostvarili pobedu za sebe, pristojne otpremnine, dok su posledice katastrofalne za auto-industriju, izjavio je dugogodišnj Jugoslav Ristić.
Ristić: Radnici Fijata se super izborili za sebe, ali su posledice katastrofalne za auto-industriju
Foto: FoNet (Slobodan Miljević)
Ristić je rukovodilac Samostalnog sindikata u fabrici oružja i doskorašnji predsednik tog sindikata na nivou grada.
"Nema više auto-industrije u Kragujevcu. Posle 69 godina fabrika neće proizvoditi vozila, a nisam siguran ni u aranžman posle dve i po godine, jer mi je poznato da nigde u svetu tranzicioni period za pripremu proizvodnje električnog vozila ne traje toliko dugo", rekao je Ristić agenciji Beta.
On je postavio pitanje gradonačelniku Kragujevca Nikoli Dašiću kako se oseća kada se gasi proizvodnja automobila posle skoro sedam decenija.
 
"Da li sada može da objasni skorašnju izjavu da nema gašenja fabrike i da u Kragujevcu ostaje proizvodnja automobila", pitao je Ristić.
 
On je ukazao da poslednja dešavanja moraju da pogode grad. 
 
"Pitanje je šta je sada budućnost Kragujevca. Proizvodnja tramvaja, vozova? Nemamo naše fabrike, našu tehnologiju", naveo je Ristić.
 
On je ocenio da je situacija sa Fijatovom fabrikom u Kragujevcu rezultat "trulog ugovora iz 2008. godine".
 
"Ta fabrika nije bila na zdravim nogama, rekao bih da je bila politička fabrika, jer je bilo i zapošljavanja preko nekih stranaka", rekao je Ristić.
 
On smatra i da ni Fijat nikada nije pokazivao "zainteresovanost" za fabriku u Kragujevcu kao što je to slučaj sa njegovim fabrikama u Poljskoj i Turskoj.
 
"Na to je ukazivao i drugačiji, nekako neprirodan odnos prema fabrici, sve manji broj rukovodilaca iz Italije, a sve više domaćih", rekao je Ristić. On smatra i da je država bila više zainteresovana za budućnost fabrike u Kragujevcu od samog Fijata.
 
Prema njegovim rečima, činjenica da se ne objavljuje ugovor sa Fijatom iz 2008, kao ni poslednji sa Stelantisom govori da je verovatno "štetan po nas".
 
Ristić je naveo da je gašenje fabrike automobila u Kragujevcu rezultat i promašene privredne strategije koja je bazirana samo na jeftinoj radnoj snazi i dominaciji "šrafciger industrije".
 
On je kazao da se u kragujevačkoj fabrici automobila dolaskom Fijata proizvodila samo karoserija, a sve ostalo je stizalo i ugrađivalo se u model "500L". Ristić je podsetio da se u nekadašnjoj "Zastavi" proizvodilo kompletno vozilo, sa domaćom tehnologijom, kao i da je izgrađen brend kojeg se Srbija, kako je ocenio, odrekla dolaskom Fijata.
 
On je naveo da se za razliku od Srbije, dolaskom investitora, svog brenda nisu odrekli ni Dačija ni Škoda.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Teme

fijat
  • R

    29.06.2022 13:36
    R
    Bilo je bolje da su desetine ili stotine miliona € koje su date Fijatu i Stelantisu uložene direktno u Crvenu zastavu, redizajniran (mislim potpuo novi dizajn) i modernizovan Jugić i prodavan kao jedan od najjeftinijih automobila u Evropi. Naša industrija bi radila i razvijala se, a profit ostajao u Srbiji.
    Ja bih danas kada bi se praviio kupio onog Fiću kojeg je nakada davno Zastava proizvodila. To je idealan auto za mlade, za grad, kao drugi auto,...a ujedno i jeftin.
    Znam da će neko da kaže da je nama zabranjeno da se bavimo visokom tehnologijom i da je to rezervisano samo za Zapad, i da treba da se bavimo samo poljoprivredom.
    Ako je tako onda treba da isteramo sve strane firme koje se bave rudarenjem, prljavim tehnologijama jer treba da ćuvamo zemljište, šume, podzemne vode, reke, vazduh,...jer samo sa čistom prirodom možemo da imamo dobre poljoprivredne proizvode. Onda treba da razvijamo, a ne prodajemo prehrambenu industriju i da ne izvozimo žitarice u zrnu, sveže ili smrznuto voće i povrće, već da izvozimo preradjene više bi smo zaradili.
    Moram da kažem nešto: Srbija je nekada u Jugoslaviji bila industrijski visoko razvijena zemlja. Proizvodili smo akceleratore, robote, računare, razne mašine, alate, avione, automobile, kamione, građevinske mašine, imali visoko razvijenu vojnu industriji...Imali smo odlično školstvo, prestižne fakultete i institute, ... a sada imamo tajkune, zadrugu, gomilu privatnih fakulteta i kvazi univerzitete,...
  • Dule

    29.06.2022 13:27
    Zastava
    Treba da predjemo na proizvodnju dronova
    Postaje deficitarna i lako plasirana roba ionako lete samo po jedno dva puta nema puno greške
  • Samo pitam

    29.06.2022 12:43
    Da li postoji mogucnost, onako laicki pitam, da mi nastavimo proizvodnju nasih vozila? Imamo fabriku, imamo ljude, nemoguce je da ne mozemo da malo modernizujemo dizajn i napravimo domaci auto koji ce biti pristupacan mnogima koji ne mogu da priuste neki skuplji auto?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija