Na prugama u Srbiji "soko" jedina jaka tačka, ostatak železnice decenijama zapušten

Za prvih sedam meseci ove godine prugom je putovalo 2,7 miliona ljudi u Srbiji, što je gotovo kao na nivou cele prošle godine.
Na prugama u Srbiji "soko" jedina jaka tačka, ostatak železnice decenijama zapušten
Foto: 021.rs

Skoro polovina svih putnika vozila se na relaciji od Beograda do Novog Sada, novim vozom "Soko" kojim se 75 kilometara od proletos prolazi za pola sata.

"Jedna lasta ne čini proleće", kaže na to za Danas predsednik sindikata železničara UGS Nezavisnost Zoran Vučković.

Isto tako, jedan "Soko" ne čini srpsku železnicu jer deluje da, osim toga, malo šta na prugama trenutno funkcioniše.
 
Ministar saobraćaja Tomislav Momirović rekao je nedavno kako očekuje da se do kraja godine preveze 5,5 miliona putnika u Srbiji i da već sada možemo da se pohvalimo "najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom" kojom se povezuju najveći gradovi.
 
Najavio je da će u oktobru početi radovi na deonici od Beograda do Niša, ali i da će Kragujevac dobiti bolju konekciju sa Koridorom 10. U Srbijavozu za Danas kažu da je od početka godine do kraja jula železnicom prevezeno 2,7 miliona putnika.
 
"U 2020. prevezeno je 2,6 miliona putnika, dok je u 2021. godini prevezeno 2,8 miliona putnika, što znači da je za proteklih sedam meseci broj putnika približno na nivou cele 2020. i 2021. godine", ističu u ovoj kompaniji i napominju da je linija Beograd - Novi Sad u velikoj meri doprinela povećanju broja prevezenih putnika.
 
U Srbijavozu podsećaju na to da trenutno u međunarodnom saobraćaju vozovi saobraćaju na linijama Zemun-Beograd centar - Bar i Dimitriovgrad - Sofija, dok je linija Subotica - Kelebija ukinuta početkom ove nedelje zbog infrastrukturnih radova.
 
"Za novi red vožnje, koji startuje od 11. decembra planira se uvođenje vozova na relacijama Vršac - Temišvar i Kikinda - Temišvar", napominju u Srbijavozu.
 
Trenutno su dve međunarodne linije u opticaju, nešto više je "lokalnih", ali i njih je iz godine u godinu sve manje. Istraživanje koje je Danas nedavno uradio o železničkom saobraćaju u 10 gradova Srbije pokazalo je da je putovanje vozom u Srbiji uglavnom prava avantura. 
 
Iz Subotice, Vranja, Majdanpeka i Zaječara uopšte nije moguće vozom da se stigne do Beograda. Iz Kragujevca, da biste doputovali železnicom do Beograda, morate najpre da odete do Lapova. Iz Šapca treba najpre sačekati voz u 8.36 na šabačkoj železničkoj stanici, koji će ih do Rume prevesti za oko 35 minuta. Kada putnici stignu na železničku stanicu u Rumi, dvadesetak minuta čekaju da stigne autobus koji prima putnike nedaleko od železničke stanice. U Beograd se stiže u 11.20 časova. 
 
Na primer, od Beograda do Niša put traje pet i po sati. Isto tako je bilo i 1912. godine kada je čuveni Orijent ekspres na svom putu od Pariza ka Carigradu prolazio kroz Srbiju. Od tada do danas u svetu se mnogo toga promenilo, električni automobili zamenili su kočije, pametni telefoni one s žicom i vozovi u razvijenim držaama odavno "lete" 300 na sat. 
 
Od Beograda do Niša, međutim, železnicom se danas, kao i pre 110 godina, stiže za pet i po sati. 
 
Ostatak teksta čitajte u Danasu.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Petrović Srdjan

    28.09.2022 22:25
    Evo samo jedan deo "ljudi" ako tako mogu da ih nazovem, koji piju krv Železnici Srbije, a sve pod izgovorom kako oni rade za dobrobit Železnice i radnika.
    Nebojša Nikić
    Milan Radović
    Miodrag Jovanović
    Slaviša Popović
    itd itd itd...
  • 28.09.2022 22:06
    Kako da Železnica napreduje kad imaju 101 sindikat, gomila lopova i čobana koji su do juče čuvali ovce...
  • Mucenik

    16.09.2022 13:56
    KUDA IDE NAŠA ŽELEZNICA?
    Voz "Soko" je zadovoljio znatiželjnost vođećih poličara putnika koji ga koriste. Za ostale i raspadnute pruve i vozova malo ih briga zaobilazi, kao kiša oko Kragujevca. Voz na liniji Niš-Bor (130 km) putuje pet sati u jednom pravcu, sporiji je od vozova iz 19. veka. VPutnički vioz na liniji Majdanpek-Kučevo ne saobraća godinama. Železnička stanica je ruinirana, proterano je osoblje, a stanica je pretvorena u WC bez šolje, vode i čučavce i prostor pun sa svakojakim otpadom. To je sramota za Srpsku železnicu i za grad bakra, srebra i zlata. Ovo se događa u 21. veku u zemlji Srbiji, žalosni i sramno. Valjda će se nadležni sete da i ove anomalije srede, u suprotno neka im služi na čast i obtaz, ukoliko ga imaju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija