Vozači-početnici najviše stradaju u saobraćaju: U planu spisak dobrih i loših auto-škola

Neprilagođena brzina i vožnja pod dejstvom alkohola najčešći su uzroci saobraćajnih nezgoda.
Vozači-početnici najviše stradaju u saobraćaju: U planu spisak dobrih i loših auto-škola
Foto: Pixabay
Prema zvaničnim podacima MUP-a, u 3.025 saobraćajnih nesreća tokom oktobra nastradalo je 49 osoba. Načelnik Saobraćajne policije Slaviša Lakićević kaže za "Blic" da najviše ginu mladi ljudi.
"Najčešći uzrok zbog kojih oni stradaju je neprilagođena brzina. Pored toga, tu su i gubitak kontrole nad vozilom i neiskustvo vozača. Ovi podaci pokazuju da su oni najugroženija kategorija učesnika u saobraćaju", objašnjava on.
Kada je reč o probnim vozačkim dozvolama, Lakićević navodi da nijedna pravna norma ne može da zameni ispravne stavove, što predstavlja osnov za bezbedno učešće i smanjenje stradanja u saobraćaju.
 
"Jedno od najvećih ograničenja je da ne mogu da voze posle 23 sata do šest časova. Nažalost, od 2018. godine kada je uspostavljena stroža regulativa za vozače sa probnom vozačkom dozvolom, konstantno raste učešće ovih vozača u saobraćajnim nezgodama, pa postoji potreba da se izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima ponovo razmotre pojedina rešenja koja se tiču ograničenja za vozače sa probnom vozačkom dozvolom, a takođe će biti i aktivno rađeno na unapređenju sistema osposobljavanja kandidata za vozače", kaže Lakićević.
 
Kako navodi Lakićević, broj prekršaja upravljanja vozilom pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci u ogromnom je porastu od početka godine.
 
"Zbog vožnje pod dejstvom alkohola u prvih 10 meseci ove godine iz saobraćaja je isključeno više od 51.000 vozača, što je 26 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. Zbog psihoaktivnih supstanci iz saobraćaja je isključeno 2.099 vozača, što je za 72 odsto više u odnosu na isti period prošle godine", kaže Lakićević.
 
Prema njegovim rečima, kaznena politika za ovaj prekršaj je značajno pooštrena 2018. godine, kada je smanjena dozvoljena granica alkoholisanosti sa 0,3 na 0,2 promila, a upravljanje vozilom u stanju potpune alkoholisanosti, sa više od dva promila karakteriše se kao nasilnička vožnja.
 
"Te izmene nisu donele željene rezultate, pa je izvesno da će se razmotriti dodatno pooštravanje kaznene politike, kao i neka druga rešenja, kao što je trajno oduzimanje vozačke dozvole i trajno oduzimanje vozila, kako bismo odvratili vozače od činjenja ovog prekršaja", objašnjava Lakićević.
 
Spiskovi dobrih i loših auto-škola
 
Prema rečima Lakićevića, u planu je da postoji spisak auto-škola koje proizvode najbolje vozače koji imaju najmanje nezgoda, ali i onih auto-škola koje imaju i nalošije vozače.
 
"Na današnji dan imamo 709 auto-škola. Ono što je defakto problem jeste što je delu auto škola jedini interes zarada, pa kandidate uče kako da prođu ispit, a ne nauče ih da voze po pravilima saobraćaja. Mi smo odredili najnižu cenu koja iznosi 56.000 dinara, a kada se na to doda PDV i izlazak na polaganje, prva pomoć...ukupna cena je oko 70.000 dinara. Slažem se da je cena goriva znatno veća, ali smatram da ne treba da odredimo i najvišu cenu. Dali smo im slobodu, pa samim tim, onaj ko ima kvalitetniju obuku i kvalitetnija vozila može da dođe do velikog broja kandidata čak i ako je skuplji", objašnjava Lakićević.
 
On objašnjava da Uprava saobraćajne policije aktivno i konstatno ažurira postojeća ispitna pitanja u svim slučajevima izmene propisa ili opravdanih primedbi i sugestija svih ljudi koja učestvuju u procesu osposobljavanja kandidata.
 
"Plan je da se u narednom periodu sačine nova ispitna pitanja za polaganje teorijskog ispita, koja će doprineti tome da budući vozači shvate koliko je važno da se poštuju saobraćajni propisi."
 
Crne deonice
 
Po broju saobraćajnih nezgoda sa najtežim posledicama od 2019. do 2022. najkritičniji su putni pravci:
 
- A1 (auto-put GP Horgoš - GP Preševo)
- IB reda 22 (Ibarska magistrala Beograd: Preljina - Kraljevo - Novi Pazar - GP Mehov Krš), IB reda 23 (Pojate - Kraljevo - Preljina - Čačak - Užice - Prijepolje - GP Gostun)
- IB reda 21 (Novi Sad - Šabac - Valjevo - Požega - Arilje - Sjenica)
 
Na svakom od ovih putnih pravaca se dogodilo više od 40 saobraćajnih nezgoda sa nastradalima i više od 750 nezgoda sa povređenima. Međutim, deonice na kojima se najviše događaju saobraćajne nesreće u kojima ima poginulih su Stepojevac - Lazarevac i Pančevo - Alibunar, na kojima se dogodilo 11 nezgoda sa poginulima, dok se na deonicama Mrčajevci - Kraljevo i Pančevo - Kovin dogodilo po 10 nezgoda sa nastradalima.
 
Značajnije smanjenje broja nezgoda sa poginulima u 2022. je zabeleženo na dve deonice.
 
"Stepojevac - Lazarevac i Požega - Užice su deonice na kojima se beleži smanjenje broja nezgoda. Izvesno je da će otvaranje novih deonica dodatno doprineti smanjenju broja saobraćajnih nezgoda na mestima koje su se ranije smatrale crnim tačkama", rekao je Lakićević.
  • Ш

    25.11.2022 00:58
    Ja Sam doziveo da mi instruktor kaze da on"radi Ovo cisto zbog para a ne zato sto voli" eto ko Nas sve obuvaca,pa se posle cudimo sto nam ginu deca...
  • w/e

    24.11.2022 22:04
    60
    Da li postoje istrazivanja u kojima je dokazana efikasnost smanjenja maksimalne dozvoljene brzine u naseljenim mestima sa 60 na 50 km/h?

    Jedini argument za spustanje brzine je bio to da je kraci kocioni put, sto ih ne moze spreciti da spuste brzinu i na 10km/h... Naravno niko se nije setio da kaze da ispravne kocnice skracuju kocioni put, niti je iko ikada pao na tehnickom zbog loseg kocionog sistema, posto se ni ne ispituje. Jedino sto se ispituje je asimetrija, ali ukoliko su podjednako lose kocnice prolazite tehnicki.
  • Ha

    24.11.2022 20:21
    Ha
    Voze ih ko babe, drugom brzinom, dostavljaci biciklima su brži. Vuku se, umesto da ih uce veštinama brzog upadanja u trake, brzog prestrojavanja, vožnje kroz uske ulice, npr. Podbara i Stari grad. Bitno je snalaženje u saobraćaju!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija