Zašto se smanjuje broj saobraćajnih udesa, a drastično raste broj žrtava?

U Srbiji svakog trećeg dana smrtno strada jedan pešak, a oko njih 15 se dnevno povredi.
Zašto se smanjuje broj saobraćajnih udesa, a drastično raste broj žrtava?
Foto: Pixabay

 

 

Svaki sedmi poginuli pešak izgubi život na pešačkom prelazu, što je pokazatelj da pešake ne doživljavamo kao ravnopravne učesnike u saobraćaju, rekao je Mirko Koković pomoćnik direkotra Agencije za bezbednost saobraćaja, a piše Euronews Srbija
 

Stručnjaci su se složili da mladi vozači predstavljaju izuzetno veliki rizik, iako vlasnici probnih dozvola imaju brojna ograničenja u saobraćaju. 

"Prošle sedmice, u tri saobraćajne nesreće poginule su tri osobe, bilo je više povređenih, a vozači su u svim slučajevima imali probne vozačke dozvole", ističe Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji.

Ljudski faktor dominantan uzrok, a problem prestavljaju neiskusni mladi
 
Stručnjak za bezbednost Aleksandar Ivanović navodi da četiri faktora može da izazove saobraćajne nezgode.
 
"To je pre svega ljudski faktor bilo da se radi o ponašanju vozača ili pešaka, tehnički ili tehnološki faktor, odnosno ispravnost vozila, putna infrastruktura i atmosferske prilike. Ako pogledamo koji od ovih ima najviše uticaja na saobraćajne nezgode, svakako je ljudski faktor dominantan", objasnio je.
 
Vujanić uzroke nezgoda deli u pet grupa. 
 
"Prvi i najčešći uzrok je nepažnja, drugi je iznenadno stvorena opasnost, treći je pogrešna komunikacija u učesnika saobraćaja, četvrta greška u manevrisanju, a peta kategorija je viša sila. To bi značilo da smo sve uradili kako treba, ali se ipak nešto desilo na šta nismo mogli da utičemo", navodi on.
 
Kaže i da se ove greške najčešće dešavaju mladim vozačima, i dodaje da je potrebno 30.000 pređenih kilometara da bi neko mogao da stekne prihvatljivo iskustvo, a to se stiče za tri do pet godina.
 
Vujanić naglašava da je formirana komisija za pisanje novog nacrta zakona o bezbednosti u saobraćaju, jer je zakon potrebno poboljšati.
 
Manji broj nezgoda, ali više poginulih
 
Koković je rekao da je 531 osoba tradala do sada u ovoj godini, a iako je broj samih saobraćajki smanjen, smrtnost je ove godine drastično porasla.
 
"Postoji javni rizik koji posazaje broj stradalih na milion stanovnika. U Evropskoj uniji je ta cifra 44, a u Republici Srpskoj je 100 odsto veći", kazao je Koković i dodao da je za 30 odsto više mladih stradalo.
On ističe da Agencija za bezbednost saobraćaju apeluje na roditelje da ne dozvoljavaju deci sa probnom vozačkom dozvolom da učestvuju u saobraćaju noći.
 
Govoreći o bezbednosti pešaka, naglasio je da u Srbiji živiv sedam miliona pešaka, budući da smo svi mi pešaci kada izađemo iz vozila. 
 
Naglašava da je potrebna edukacija mladih, i da Agencija sprovodi kampanje za najmlađe u okviru kojih postoji predstava "Pažljivko", crtani film i kvizovi za decu.
  • Dule

    08.01.2023 16:14
    Pa ovo je tom Vujanicu jedno peti zakon.Sto bi ovaj bio dobar ako mu prethodna cetiri nisu bila dobra.Mozda nije do zakona.Mozda je do policije,signalizacije,puteva.
  • Toma

    08.01.2023 15:30
    "...roditelje da ne dozvoljavaju deci sa probnom vozačkom dozvolom..." Šta ovo znači? "Deca" a ne punoletni dobijaju probne vozačke dozvole? Apeluje se na roditelje da (protivno zakonu) preuzmu odgovornost za postupke svoje punoletnoj dece? Postoji li mogućnost da punoletno dete samostalno živi daleko od roditeljske kuće, možda i da ima svoju porodicu - ili je to nenormalno? Nemojte punoletne tretirati kao decu - to je još jedan od uzroka problema u društvu.
  • Мисирац

    08.01.2023 14:19
    Аенција је потпуно непотребна прича која је створена да исисава паре из буџета и физичких лица. Толико глупости на једном месту а људи све више гину.
    Ово је сад брањење немогућег и срамота.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija