Kraj za Euro 3: Koliko novca će vam uz subvencije biti potrebno za najpopularnija polovna vozila
Od 1. januara 2024. godine u našoj zemlji biće zabranjen uvoz polovnih automobila Euro 3 i Euro 4 standarda.
Foto: Pixabay
Kako piše sajt Polovni automobili, kako je nedavno najavila Vlada Srbije, od početka 2025. godine moći ćemo da uvozimo samo polovnjake proizvedene posle 2014. godine, odnosno sa standardom Euro 6. Država takođe namerava da od 2025. uvede program subvencija za vlasnike starijih automobila sa dizel motorima kako bi se i na taj način smanjilo zagađenje.
Nekoliko godina unazad, u više navrata smo slušali najave da će se pooštriti kriterijum za uvoz polovnih vozila, odnosno da će se zabraniti uvoz automobila sa emisionim standardom Euro 3. Međutim, iz raznoraznih razloga, ova odluka se odlagala.
Ipak, "Programom za zaštitu vazduha od 2022. do 2030." koji je sredinom decembra prošle godine usvojila Vlada i koji je objavljen u Službenom glasniku, Srbija je dobila obavezujući dokument za čiju primenu je namenjeno 2.6 milijardi evra.
Od tog novca 102 miliona je namenjeno za "podmlađivanje" voznog parka, odnosno povlačenja iz saobraćaja najvećih zagađivača. Zato je i doneta odluka da se odmah od početka naredne godine preskoče dva stepenika i da se od tad pređe na Euro 5 normu. Cilj je, kako se najavljuje, da do 2025. godine na ovaj način bude zbrinuto više od 122.000 polovnih vozila.
Ko će imati pravo na subvenciju?
Pravo na podsticaj za kupovinu "mlađih" polovnjaka, ali isključivo onih koji ispunjavaju Euro 6 standard, imaće vlasnici starih putničkih, lakih teretnih i teretnih vozila sa dizel agregatima i standardima Euro 1, Euro 2 i Euro 3. U pitanju su vozila proizvedena od 1993. pa do 2005. godine.
Godišnja analiza portala Polovni automobili pokazala je da je 80 odsto polovnih vozila koji su prošle godine uvezeni u Srbiju starije od 10 godina. Takođe, prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture od 2015. do 2022. u Srbiju je uvezeno 1.255.000 vozila, od čega oko 350.000 sa motorima Euro 3.
Za vozače su predviđeni podsticaji koji će iznositi:
- 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila,
- 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona),
- 2.900 evra za kupovinu autobusa
Kako će izgledati proces?
Kako je najavljeno, Agencija za bezbednost saobraćaja će sprovoditi proceduru zamene uz podršku Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Ideja je da se postupak maksimalno olakša i pojednostavi.

Vlasnik vozila koje ispunjava uslov za subvenciju prvo će predavati svoj automobil u neki od ovlašćenih centara za reciklažu, dok će im prodavac automobila umanjiti cenu vozila za iznos subvencije. Kako sada stvari stoje, podaci o izvršenoj reciklaži kao dokaz za podsticaj čuvaće se u posebnom softveru, a cela oblast, kako najavaljuju u resornom ministarstvu, biće dodatno utvrđena posebnim pravilnicima koji su u pripremi.
Koliko novca će vam uz subvencije biti potrebno za najpopularnija polovna vozila?
Menadžer za odnose sa javnošću sajta Polovni automobili Petar Veličković u razgovoru za Biznis.rs je naveo da je najprodavaniji model u prošloj godini bio Golf, dok drugo i treće mesto takođe pripada Volkswagenovim modelima - Passat i Polo.
Među pet najprodavanijih modela u 2022. godini bili su i Fiat Punto i Opel Corsa, a na tržištu su bili traženi i Audi A4, Reno Clio, Opel Astra...
Cena konkretnih modela zavisi od mnogo faktora - stanja vozila, godišta, pređene kilometraže, servisne istorije, nivoa opreme, a činjenica je da su polovni automobili poskupeli u poslednje dve godine.
Biznis.rs je pokušao da napravi kalkulaciju kada je reč o najpopularnijim modelima i koliko novca bi vam bilo potrebno ako dobijete subvenciju od 2.100 evra za recikliranje starog automobila.
Ukoliko uzmemo okvirne cene putničkih vozila koja se trenutno prodaju na sajtu Polovni automobili, fokusirajući se na očuvanije modele i na do 10 godina stare automobile, zaključak je da predložene subvencije kupcima koji su spremni da dodaju sredstva iz svog budžeta mogu dosta da olakšaju kupovinu automobila koji manje zagađuju životnu sredinu, odnosno ispunjavaju propisane ekološke standarde.

Uz dopunu od 1.600 evra može se kupiti očuvaniji, deceniju star Fiat Punto, a za 2.600 evra Opel Corsa ili Renault Clio, dok je za Volkswagen Polo potrebno spremiti nešto manje od 3.000 evra.
Za najpopularniji Golf, konkretno model Golf 6, vozači bi iz svog džepa trebalo da izdvoje oko 4.200 evra, a ako dobiju subvenciju za Volkswagen Passat star devet godina, biće im potrebno još skoro 6.000 evra.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Nova sednica parlamenta u utorak
12.12.2025.•
0
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić zakazala je za utorak, 16. decembar, novu sednicu parlamenta.
Pajvančić: Dobar uvid u razmere eventualne zloupotrebe daje glasanje van birališta koje je u porastu
12.12.2025.•
0
Za pobedu na budućim izborima biće potrebna velika izlaznost, dobro obučeni kontrolori birališta, zaštita izbornog prava tokom trajanja procesa, kao i odbrana izbornih rezultata, ocenila je profesorka Marijana Pajvačić.
Reakcije: Pretnje redakciji Radara i Dušanu Petričiću moraju biti shvaćene ozbiljno
12.12.2025.•
0
Pretnje nasiljem upućene članovima redakcije nedeljnika Radar i karikaturisti Dušanu Petričiću moraju da budu shvaćene ozbiljno, upozorio je predstavnik OEBS-a za slobodu medija Jan Bratu.
Putevi Srbije: Vozite oprezno zbog magle i moguće poledice
12.12.2025.•
0
Zbog najavljenih niskih temperatura u jutarnjim i večernjim satima postoji mogućnost pojave mestimične poledice, saopštili su "Putevi Srbije".
Ministar pravde bez komentara na najavu Vučića da će amnestirati one koji budu optuženi zbog Generalštaba
12.12.2025.•
5
Ministar pravde Nenad Vujić nije danas želeo da komentariše izjavu predsednika države Aleksandra Vučića da će amnestirati sve koji budu optuženi zbog Generalštaba.
Dijana Hrka: Pokušaji da se moja borba uprlja, nisam imala dublerku tokom štrajka glađu
12.12.2025.•
2
Majka mladića stradalog u padu novosadske nadstrešnice Dijana Hrka kaže da se suočava sa pokušajima da se njena borba za odgovornost za tu tragediju uprlja i obezvredi.
MUP upozorava na prevarante: Javljaju starijim ljudima da su im bližnji povređeni i traže novac za lečenje
12.12.2025.•
2
MUP upozorava da su u prethodnom periodu uočeni brojni slučajevi prevara u kojima su se nepoznate osobe, pozivajući građane na fiksne telefone, lažno predstavljale kao lekari različitih zdravstvenih ustanova.
Brnabić: Turbulentna godina u Skupštini Srbije, završavamo dobrom debatom
12.12.2025.•
2
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da je 2025. godina bila turbulentna kada je reč o radu parlamenta.
Više od 130.000 prijava za upis objekata po novom zakonu
12.12.2025.•
11
Ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević izjavila je da je podneto više od 131.000 prijava za upis objekata po novom Zakonu o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava svojine na nepokretnostima.
Smenjeni urednik na RTS-u najavljuje štrajk glađu: Moj opstanak zavisi od Bujoševića
12.12.2025.•
19
Smenjeni urednik noćnih vesti RTS-a Ivan Plavšić, najavio da će od srede započeti štrajk glađu.
Najava uklanjanja Ćacilenda: Signali iz Brisela
12.12.2025.•
24
Predsednik Srbije izrazio je nadu da će šatori ispred Skupštine Srbije, takozvani Ćacilend, biti uklonjeni do kraja godine.
Ministarstvo finansija od januara gasi račune univerzitetima, problemi u najavi
12.12.2025.•
4
Ministarstvo finansija uputilo je obaveštenje univerzitetima i fakultetima da će, usled početka primene informacionog sistema SPIRI, od 5. januara biti pogašeni svi dosašnji računi tih institucija.
Inicijativa za opstanak poljoprivrednika: Nastavlja se represija
12.12.2025.•
1
Inicijativa za opstanak poljoprivrednika Srbije saopštila je da je njihovom članu stiglo rešenje o pasivnom statusu u trajanju od pet godina, što su ocenili kao nastavak represije.
Dubravka Đedović Handanović o širenju gasne mreže
12.12.2025.•
3
Srbija nastavlja da radi na širenju mogućnosti za snabdevanje energentima iz različitih pravaca, a završava se i razdvajanje u gasnom sektoru, kazala je ministarka energetike Dubravka Đedović Handanović.
Vučić po modelu Putina, Erdogana i Mila Đukanovića: Kandidat za premijera
12.12.2025.•
43
Izvesno je da će se Aleksandar Vučić kandidovati za premijersku funkciju.
Pucnjava u restoranu u Obrenovcu, uhapšena trojica
12.12.2025.•
0
Tri osobe su uhapšena nakon pucnjave u ugostiteljskom objektu koja se dogodilo u četvrtak, u Obrenovcu.
Tužiteljka demantuje direktora policije: Ne govori istinu, policajci su me odvratili od uviđaja
11.12.2025.•
3
Tužiteljka Prvog osnovnog javnog tužilaštva u Beogradu Gordana Nedić Isailović demantovala je navode direktora policije Dragana Vasiljevića.
DNEVNI KVIZ: Deset pitanja - može li bolje?
11.12.2025.•
13
Još jedan 021.rs dnevni kviz je pred vama.
Kruna i skiptar kralja Petra I postaju kulturno dobro od izuzetnog značaja
11.12.2025.•
4
Vlada Srbije je danas donela "Odluku o utvrđivanju krunidbenih insignija kralja Petra I Karađorđevića (1844-1921) za kulturno dobro od izuzetnog značaja".
Vučić: Pomilovaću sve koji budu optuženi zbog Generalštaba
11.12.2025.•
83
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će u slučaju da bude podignuta optužnica u vezi sa projektom Generalštab, "pomilovati sve koji su navodno učestvovali u malverzacijama".
Komentari 14
Aleksej
20
Zrzadin
U prevodu: da Evropa nije podviknula da joj ne treba septička jama u sred kontinenta i lupila šakom o sto, ova vlast bi i dalje sprovodila politiku "zbog glasova šašoljimo mošnice bezobraznoj sirotinji tako što joj omogućavamo da za male pare (u)vozi raspale kršine".
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar