Konačno lepa vest za vozače: Za manje prepravke na kolima neće morati ponovo tehnički pregled

Među najavljenim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima našao se i predlog Agencije za bezbednost saobraćaja koji bi mogao da donese lepe uštede vozačima.
Konačno lepa vest za vozače: Za manje prepravke na kolima neće morati ponovo tehnički pregled
Foto: Pixabay (ilustracija)
Naime, za manje prepravke na vozilima neće više biti potreban novi tehnički pregled, kao ni potvrda proizvođača, najavio je za sajt Polovni automobili direktor Agencije Branko Stamatović.
Do sada je za prepravke automobila bilo neophodno da osim plaćanja same usluge i ispitivanja vozila, dobijete od proizvođača potvrdu o saobraznosti, ali i da uradite tehnički pregled kako biste takvo vozilo mogli da registrujete. Neki proizvođači za izdavanje potvrde naplaćuju tridesetak evra, dok se cena ovog papira kod nekih uvoznika naplaćuje čak i do 100 evra. Kad na to dodate cenu tehničkog pregleda, koja iznosi otprilike 50 evra, jasno je da krajnji iznosi za prepravke na vozilima nisu mali.
"Sagledali smo kompletnu situaciju i odlučili da predložimo zakonsku izmenu, po kojoj za manje prepravke u koje spadaju zatamnjivanje stakala, ugradnja kuke, ugradnja zaštitne kabine ili rama na traktoru, ali i ispitivanje vozila za koja nisu poznati ili su pogrešno upisani tehnički podaci u saobraćajnoj dozvoli neće više biti potrebna potvrda od proizvođača, kao i tehnički pregled. Jednostavno, takvim prepravkama se ne narušava bezbednost vozila i drugih učesnika u saobraćaju, tako da smo želeli da vozačima smanjimo troškove koji nisu neophodni", kaže Stamatović.
 
Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja zapravo će se omogućiti propisivanje bližih uslova da se ova oblast definiše i to kroz novi predlog Pravilnika o ispitivanju vozila.
 
Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja su trenutno na razmatranju u Vladi Srbije i očekuje se da bi uskoro mogle da se nađu na glasanju pred poslanicima u Parlamentu.
  • Blazo

    15.06.2023 10:38
    Prvi korak mora biti...
    Da prvo ucinimo javni prevoz efikasnim, bezbednim, i pristupacnim. Posle toga treba uvesti ozbiljne regulacije privatnih vozila. Kada imam alternativu u dobrom jacnom prevozu (pogledati primer Budimpeste) onda nemam ni jedan izgovor vozim neispravan auto koji zagadjuje.
    Sto bi moj "luksuz" ugrozavao necije zdravlje ili kvalitet zivota? Kad imam javni prevoz onda je posedovanje automobila luksuz i shodno tome neka ga imaju oni koji su u stanju da ga odrzavaju.
    Pored zagadjenja vazduha dosta ljudi zaboravlja na zvucno zagadjenje. Nepotrebno glasni automobili i motocikli treba da se iskljucuju iz saobracaja u gradovima. Razumem moto sport al ne na ulici izmedju zgrada gde sve odjekuje.
  • Siniša

    29.04.2023 09:06
    Mark
    Al si se nalupetao gluposti , ako vozi kombi kamion i šleper , treba oduzeti sva vozila u kojima ne vidiš vozača. Koliko čovek može sebe da u kopa .
  • @ ma daj

    19.03.2023 19:32
    Transfer blama
    Umesto da priznas da si se nalupao jos dublje tones
    ... kakvi gradski uslovi pa ne voze se samo puntići po gradu, postoje i komercijalna vozila koja, verovao ti ili ne, takodje moraju da se registruju! A ona usled ekspolatacije imaju daleko vise potencijalnih kvarova nego tvoj npr. Golf 3 koji vozis neparnim danima.
    Od opancara born in betanija long time ago toliko.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija