Dostavljač hrane o lošim stranama posla: Troškovi veliki, zarada mala, psuju nas, čupaju retrovizore

Posao dostavljača za pojedine građane Srbije deluje veoma primamljivo - dodatna zarada i fleksibilno radno vreme zvuče kao dobra ideja.
Dostavljač hrane o lošim stranama posla: Troškovi veliki, zarada mala, psuju nas, čupaju retrovizore
Foto: Pixabay
Međutim, iskustvo jednog beogradskog dostavljača hrane daleko je od idealnog - troškovi su veliki, zarada mala, a posao često težak i naporan, prenosi Nova.rs.
Jedan od nezadovoljnih dostavljača koji je protestovao u sredu sa kolegama je Ljubomir Perić, koji je ujedno i predsednik Udruženja dostavljača-vozača Srbije "Magaš".
Glavni problem sa kojima se susreću dostavljači koji Beograđanima svakodnevno donose hranu je bezbednost u saobraćaju.
 
Tako Perić za TV Nova objašnjava da su prestoničke ulice prepune rupa, a dostavljači svoj posao često obavljaju na motorima, skuterima ili biciklima.
 
Ipak, kada se govori o bezbednosti dostavljača, problem je i što neki od njih odbijaju da nose kacige ukoliko rade na biciklima ili skuterima, te ugrožavaju sami sebe. Takođe, prolaze na crveno svetlo na semaforu, a desi se i da utiču na bezbednost drugih učesnika u saobraćaju - jedan od njih je zamalo udario psa na ulici.
 
Ipak se na kraju sve svodi na dostavnu kuću, jer ako se dostavljaču nešto desi, njih to ne zanima - posao mora da se obavi, pa traže da se nađe novi radnik, objašnjava on.
 
Previsoki troškovi, a premala zarada
 
Kako kaže, drugi problem sa kojim se ovi radnici susreću je preniska cena dostave.
 
"Nama nije prikazano koliko naplaćuju dostavne kuće, ali nama je svaka dostava plaćena 100 do 150 dinara plus sat, u nekim kućama. U nekim nemate ništa, nemate nikakvu garanciju - vi ste izašli na ulicu, ako imate dostavu, imaćete i zaradu", kaže Perić.
 
Ukupno 15 sati dnevno treba da radi dostavljač da bi za 15 dana zaradio 60.000 dinara. Međutim, od tog iznosa treba oduzeti troškove prevoza, goriva, provozije za agenicju i slično, te na kraju ostane, prema Perićevim rečima, oko 20.000.
 
Kako ovaj dostavljač ističe, veliki problem je i to što, kada neko od njegovih kolega pokuša da se pobuni - to se uvek loše završi.
 
Kada pada kiša, dostavljači moraju da sami da kupe ceradu da bi zaštitili hranu, a znaju da ukoliko se nekome požale, dobiće otkaz. Inače, Perićeva firma je zadužena za zapošljavanje dostavljača za aplikacije, ali nemaju nikakvu moć da utiču na njihov bolji položaj.
 
"Oni vama prvo izdaju opremu – torbu, dve jakne, dve majica, dva duksera, eksternu bateriju, a vi to plaćate od 8.000, pa sve do 12.000 ili 15.000 dinara, u zavisnosti od toga šta vam treba od opreme", kaže Perić.
 
On dalje objašnjava da, dok dostavljač otplaćuje opremu, on prvih dana dobija dosta posla, sve je dobro, ali kada je konačno i otplati - posla je sve manje ili je on sve teži.
 
Kada su u pitanju problemi sa mušterijama, oni se najčešće odnose na ostavljanje nepotpunih informacija, poput broja stana.
 
"Ja sam imao situaciju da sam lupao čoveku, izašao je skoro da me bije. Kaže ‘uspavao sam dvoje dece i posle tri meseca sam legao sa ženom a ti si majmune došao da mi zvoniš sa nekom dostavom’. A pošto nema broja na kućama, onda izlazi klijent koji je naručio, u bade-mantilu, da pita što ga nisam zvao na telefon, a živi na petom spratu bez lifta. Izloženi smo opasnostima sa svih strana - ako ostaviš auto napolju, putnik koji ne može da prođe, krenuće da lupa u kola, da vam psuje i oca i majku, ljudima su kidali retrovizore jer nemaju gde da se parkiraju. Mi smo kao udruženje podneli zahtev gradskoj Skupštini da nam dodele table kao na taksijima, samo što će pisati ime dostave i voljni smo da plaćamo u budžet grada 3.000 dinara svakog meseca za to", priča Perić.
 
On kaže da bi se na protestu koji se održao u centru Bepgrada u sredu pojavilo još više dostavljača, samo da se ne plaše otkaza.
U centru Beograda održan je protest dostavljača, a zahtevi su jasni - vraćanje osnovice za svaku isporuku sa 180 na 200 dinara, računanje pređene distance po putu, a ne vazdušno-pravolinijski, bolji uslovi rada, nova oprema i poboljšanje aplikacije.
 
Perić je najavio da, ako to ispunjenja zahteva ne dođe, u subotu sledi potpuna obustava rada. Iapk, i tada će najveću štetu trpeti restorani koji neće moći da dostavljaju hranu, dok će aplikacija ostati nedodirljiva.
  • Blade

    07.04.2023 12:40
    Info iz prve ruke
    E ovako, mnogi su poleteli na te naslove kako dostavljači zarađuju 150-200000 din mesečno i danas protestuju po Bg-u, ili ćute i kukaju po NS jer su pi...Počeo sam raditi dostavu pre 2.5 godine i bilo je ok, moglo je da se zaradi lepo da radiš 8-9 sati dnevno, ne toliko ali sasvim lepo.Međutim, zbog ogromnog gomilanja radnika posao se razvodnjava.Danas da radiš toliko ne možeš da zaradiš ništa.Čisto gubljenje vremena.Da bi zaradio moraš raditi od 09 ujutru do 01:00 iza ponoći, ceo šugavi dan, minimum 6 dana nedeljno, ceo mesec.Tada možete možda izvući tu sumu o kojoj se priča.Mislite li da je to normalno?Troškovi su preveliki.Ko vozi kola, mora stalno imati za gorivo, da se vrti u krug dok ne uhvati dostavu.Zato sam napustio taj posao i našao normalan a ovo nek sad rade oni iz podrške za 160 din po dostavi, jer im dostave kasne i po sat vremena, jer masa dostavljača ne želi da ih prihvati.Moj savet je bežite od ovog posla što dalje!!!
  • Vojvođanin

    07.04.2023 11:02
    @KingSRB

    Čekaj, po tebi zdravlje propada od "pedalanja" ? Auuu sine, na šta ćeš ti ličiti kad zagaziš u 40-te...
  • Vlada

    07.04.2023 11:00
    @Sabahudin

    A zašto ti ne nađeš bar neki posao?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija