Šta se zna o padu malog aviona u kojem je nastradao pilot? Vodiće se dve istrage

Pilot A. A. nastradao je nakon pada lakog aviona kod Batajnice.
Prema rečima direktora Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju, pilot je do trenutka pada bio u komunikaciji sa aerodromom.
 
"Mi smo pristupili istrazi odmah po saznanju da je došlo do udesa sa tragičnim posledicama po onoga koji je upravljao letilicom. Radi se o ultralakoj letilici koja je poletela sa aerodroma '13. maj'. Prema prvim informacijama koje smo dobili od svedoka, pilot je bio u kontaktu sa aerodromom sve vreme tokom leta", kaže Petrović.
Što se tiče samog aviona, Petrović ističe da je, prema prvim informacijama koje su dobili, avion prošao određenu proceduru.
 
Jedan očevidac nesreće rekao je za Tanjug da je video dim kada je avion pao, ali da nije odmah znao o čemu se radi.
Povodom pada letelice vodiće se dve istrage - civilna i ona strukovna - koja obično traje tri meseca, izjavio je osnivač portala "Tango six" Petar Vojinović.
 
"Istraga zbog pada letelice u kojoj je poginuo pilot, vlasnik letelice, biće civilna, vodiće je tužilaštvo, kako bi utvrdilo da li je bilo kriminaliteta i sličnih namera, i ona vazuhoplovna iz Centra za istraživanje vazuhoplovnih nesreća čiji je cilj da analizira tehničke i aspekte ljudskog faktora kako bi se izvukle pouke i lekcije i kao se nešto tako ne bi više ponovilo", rekao je Vojinović gostujući na Televiziji Tanjug.
 
Dodao je da se u istrazi o padu ultra-lake letelice Esqual VM-1C angažuju stručnjaci iz raznih oblasti, da se tehnička ekspertiza radi na fakultetu, a analizira se i "istorija" pilota.
 
Vojinović je ukazao da kod nas generalna avijacija - ne aviosaobraćaj - već rekreativna, privatna avijacija, nije zabeležila udes sa fatalnim ishodom više od dve godine.
 
"Poslednji udes sa fatalnim ishodom na aerodromu '13. maj' dogodio se 2018. godine i po sredi je bio ljudski faktor. Od osnivanja tog aerodroma 2001. godine ovo su jedina dva udesa sa fatalnim ishodom", naveo je on.
 
Prema njegovim rečima, Esqual VM-1C je visokoperformansna ultra-laka letelica čiji je inženjerski i proizvodni projekat sada pokojni A. A. otkupio pre 10 godina od grupe inženjera iz Španije. Bio je to pouzdan i kvalitetan projekat, naveo je osnivač portala "Tango siks".
 
"Globalno ih je proizvedeno oko 20 primeraka. Nakon otpočinjanja proizvodnje u Srbiji izrađeno ih je ne više od pet. Letelice su proizvođene u kitu (segmentima koje kupac sam sastavlja), ne serijski", naveo je on.
 
Takve letelice su popularnije u opštoj avijaciji, jeftine su i pođednako moraju biti sertifikovane kao sve ostale, rekao je Vojinović i dodao da pilot mora da ima dozvolu, da poštuje sve procedure.
Prema njegovim rečima, razlozi za nesreću mogu biti su brojni, a činjenica da je letelelica uspešno poletela govori da su se problemi pojavili posle toga.
 
Sreća u nesreći je, kako smatra, da je očevidac bio jedan od najiskusnijih pilota ovakvih letelica i da je video šta se dešavalo, da mu je pilot rekao da ima poteškoća sa komandama i kontrolom letelice.
 
To može, kao je ocenio, da znači svašta, a istraga će utvrditi da li je pilot možda dobio srčani udar, da li se nešto zaglavilo ili otpalo. Prema njegovim rečima, tu je i činjenica da je otpao deo letelice, što je pomenuo očevidac.
 
Na pitanje šta kaže statistika, odnosno šta može da krene po zlu, Vojinović poseća da to što je rekareativna i privatna avijacija u Srbiji bila dve godine bez ikakvih udesa sa fatalnim ishodom predstavlja dobar bezbednosni rezultat. Prema njegovim rečima, statistički, ljudski faktor je najčešći uzor nesreća.
  • Димензија 5

    11.08.2023 07:15
    Ко зна да чита између редова свашта ће прочитати око пада авиона и склапања летелице ,постоје и професионални читачи текста са даром читања али нас нико не признаје а истрага ће установити да је пилота ударио инфракт када му се запалио авион или обрнуто,слике су у етру искривљене ,а етар у сликама није забележен

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija