Cene polovnjaka u Srbiji prošle godine porasle iz više razloga: Ovo su procene za 2024.

Prosečne cene polovnih automobila u Srbiji porasle su u prošloj godini za 19 odsto, u odnosu na 2022, što je uticaj globalne nestabilnosti, rasta inflacije, ali i povećanih troškova uvoza polovnjaka.
Cene polovnjaka u Srbiji prošle godine porasle iz više razloga: Ovo su procene za 2024.
Foto: Pixabay
Portal "Polovni automobili" navodi da trend godišnjeg rasta cena polako usporava, i podseća da je pretprošle godine prosečna cena svih oglašenih polovnih vozila bila 24 odsto viša u odnosu na 2021.
 
Takođe, prosečna cena putničkih automobila u januaru prošle godine iznosila je 8.454 evra, da bi u decembru dostigla 9.981 evro, što je rast od 18 procenata.
Portal navodi da je preko 55 odsto ispitanika reklo da su privremeno odustali od kupovine automobila, dok je nešto manje od 10 procenata učesnika ankete potpuno odustalo od kupovine.
 
Međutim, tu su i "domaći" faktori koji su uticali na cene polovnjaka, a to su povećani troškovi samog uvoza.
Sa portala podsećaju da je cena obaveznog ispitivanja vozila od septembra prošle godine porasla za preko 70 odsto, a tu je i naplata ekološke takse, koja iznosi 12,34 dinara po kilogramu. To u praksi znači da su izdaci prilikom uvoza porasli za najmanje 200 evra po vozilu, a kada se na to dodaju i veći troškovi transporta, jasno je da taj iznos može biti i znatno veći.
 
"Ne iznenađuje podatak da je u anketi sprovedenoj sa trgovcima polovnih vozila više od 44 procenata ispitanika navelo povećane troškove uvoza kao glavni izazov sa kojim se suočavaju u poslovanju", navodi se u analizi.
 
I dok se u Evropi očekuje pad, više od 50 odsto domaćih prodavaca veruje da će cene rasti i u 2024. godini, podaci su ankete. Takođe, oko 30 odsto anketiranih smatra da će cene ostati iste, dok tek nešto manje od 19 odsto učesnika ankete veruje da će doći do pada cena.
 
Razlika u očekivanjima domaćih i evropskih trgovaca ne predstavlja iznenađenje, jer je na našem tržištu najavljeno nekoliko velikih promena, pre svih potencijalna zabrana uvoza polovnih automobila, standarda Euro 3 i Euro 4.
  • Jovo

    21.02.2024 09:33
    Najveći naš problem je zatvoreno tržište. Kad bi bila Srbija u EU mogli bi lakše da uvozimo polovnjake i još mnogo toga. A ovako sve ide kroz ruke nekolicine bliske bati sa lične karte.
  • El

    21.02.2024 09:31
    Lično pratim cene i odredjene automobile … 15 komada … ni jedan nije prodat i svima non stop dižu cenu pa spuštaju i tako u nedogled !!!
    Prodaja je u bunaru, došlo vreme kupaca
  • Kosta

    21.02.2024 08:56
    Sad samo skupljaju prasinu krsevi po placevima. To je taj srpski osecaj za biznis.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija