Vlada Srbije deli istraživanje: Skoro svi građani zadovoljni eUpravom

Zadovoljstvo građana i privrede uslugama portala eUprava na zavidnom je nivou, pokazuju rezultati najnovijeg istraživanja agencije Ipsos.
Vlada Srbije deli istraživanje: Skoro svi građani zadovoljni eUpravom
Foto: Pixabay
Ovo je saopštila danas Kancelarija Vlade Srbije za informacione tehnologije (IT) i eUpravu, navodeći da je broj građana koji imaju nalog na portalu eUprava 2,2 miliona.
 
Prema rezultatima istraživanja, 88 odsto građana i 97 odsto privrede je zadovoljno brzinom pružanja elektronskih usluga, dok je 86 odsto građana i 95 odsto privrede zadovoljno poslednje korišćenom elektronskom uslugom, navedeno je u saopštenju.
Rezultati istraživanja pokazuju i da je 90 odsto građana zadovoljno brojem usluga na Portalu eUprava. Takođe, 95 odsto privrede, kako je saopšteno, zadovoljno je jednostavnošću korišćenja elektronskih usluga.
 
Rezultati tog istraživanja ukazuju i da šest od deset građana Srbije više voli da završava administrativne obaveze onlajn, što je značajno više nego pre godinu i po dana, a čak tri četvrtine privrede danas radije bira elektronski šalter umesto odlaska u državne institucije.
 
Kao najveću prednost elektronskih usluga javne uprave, korisnici ističu uštedu vremena koje bi inače proveli čekajući u redovima državnih ustanova, saopštila je Kancelarija za IT i eUpravu
Broj građana koji imaju nalog na Portalu eUprava neprekidno raste i sada iznosi 2,2 miliona. Najčešće korišćena usluga je zakazivanje termina za ličnu kartu ili pasoš, dok je eSanduče funkcionalnost koja beleži izuzetan rast upotrebe u odnosu na 2023. godinu.
 
Prema navodima Kancelarije za IT i eUpravu, značajno više korisnika danas pristupa Portalu eUprava pomoću mobilne aplikacije ConsentID, koji podrazumeva prijavljivanje visokim nivoom pouzdanosti i mogućnost korišćenja kvalifikovanog elektronskog sertifikata u klaudu. Udeo građana koji za prijavljivanje na Portal koristi aplikaciju ConsentID se više nego duplirao i iznosi 31 odsto.
 
Istraživanje stavova građana i privrede Srbije o Portalu eUprava sprovela je agencija Ipsos u okviru projekta EDGE (Enabling Digital Governance), koji se implementira za potrebe Kancelarije za IT i eUpravu, uz podršku Svetske banke.
  • Reklama

    14.06.2024 15:19
    Opet mrmot
    I onda je mrmot odmotao čokoladu...
  • Aleksandar

    14.06.2024 13:48
    Hahaha
    Da li mogu smisliti veću laž od ove?
  • Zemlja čudesa

    14.06.2024 13:25
    Evo, ja nisam
    2,2 miliona je otprilike svaki treći stanovnik. Znači, ubedljiva manjina. Sve je previše zakomplikovano "bezbednošću" tako da i oni koji imaju naloge ne koriste sve dostupne funkcije (poručivanje vozačke, pristup poreskoj upravi, provera staža...) koje su zapravo i najkorisnije. Sa lozinkom jedino možeš da zakažeš za dokumente i gledaš reklamiranje e-uprave. Mislite da će neko ko mi ukrade lozinku platiti moj porez?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija