Do sada je na adresu Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS) stiglo više od 150 predloga, a svaki od njih razmatra radna grupa koju čine predstavnici MUP-a, akademskih i naučnih institucija, nevladinih organizacija, kao i pravosuđa.
	 
	Kako za 
"Blic" ističe savetnik direktora ABS 
Milan Ilić, novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju se izrađuje iz dva razloga. Prvi je usklađivanje sa propisima Evropske unije, a drugi otklanjanje nedostataka postojećeg zakona sa jasnim ciljem - unapređenja bezbednosti i smanjenja broja saobraćajnih nezgoda sa teškim posledicama.
 
	 
	"Formirana je radna grupa u kojoj je MUP nosilac, a koju čine svi subjekti bezbednosti saobraćaja, od ministarstava, preko fakulteta, NVO, udruženja, čak su i sudstvo i tužilaštvo uključeni u ovaj proces", kaže Ilić za "Blic".
															
                                
                                
                                
                                
							
							
	Ističe da je do sada na mejl adresu zobs.predlozi@abs.gov.rs stiglo više od 150 predloga, a grupisani su u nekoliko grupa.
	 
	"Neki su već našli mesto u nacrtu zakona, a svi se razmatraju u radnoj grupi", ističe Ilić.
							                                
							
                            
                            
                            
                            
                            
	Izmene u obukama učesnika u saobraćaju
	 
	"Građani sami sugerišu da se poveća bezbednost kroz obuku i edukaciju učesnika u saobraćaju. To je za nas signal da se pooštre procesi edukacije, odnosno pripremne nastave za vozače", kaže Ilić.
	 
	Digitalni vozački dosije
	 
	Takođe, građani su predložili digitalizaciju prijave prekršaja i efikasnije kontrole saobraćaja od strane saobraćajne policije.
	 
	"Građani sagledavaju savremene napretke tehnologije, veštačku inteligenciju i kamere, i smatraju da uvođenje digitalizacije može da se ubrza proces i na taj način se kazne oni koji ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju", naveo je Ilić.
	 
	Prilagođavanje kazne primanjima
	 
	Građani su takođe ukazali da žele prilagođavanje kazni visini primanja prekršioca. 
	 
	"To znači da ako neko ima platu milion dinara i napravi saobraćajni prekršaj, da njegova kazna bude značajno veća u odnosu na nekog ko ima platu 50.000 dinara", objasnio je Ilić.
	 
	Uvođenje strožih kazni za bahate vozače
	 
	Kada je reč o saobraćajnoj infrastrukturi, tačnije signalizacije u saobraćaju, građani su dostavili zanimljiv predlog, a to je LED saobraćajna signalizacija - označavanje LED sijalicama pešačkih prelaza kako vertikalno tako i horizontalno.
	 
	Najčešći predlozi građana uključuju:
	 
	- Unapređenje obuke vozača i uvođenje saobraćajne kulture u obrazovni sistem.
	- Digitalizaciju sistema kontrole i efikasnije procesuiranje prekršaja uz pomoć kamera i veštačke inteligencije.
	- Uvođenje LED saobraćajne signalizacije na pešačkim prelazima.
	- Obavezno polaganje za vožnju bicikla i električnih trotineta.
	- Prilagođavanje kazni visini primanja - da se kazne razlikuju u zavisnosti od ekonomske snage počinioca.
	- Strože kazne za bahate vozače koji svojim ponašanjem direktno ugrožavaju bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.
	 
	Građani i dalje mogu slati svoje predloge na adresu zobs.predlozi@abs.gov.rs.
                            
                            
								
								
							 
                            OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
                                Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
                            
							
							
Komentari 37
Nick
Brau
Kada se upali zelena strelica, apsolutno bez ometanja je skretanje levo, a pesaci ne mogu da se nađu na pešačkom prelazu te ulice u koju se skreće levo.
Pera Ždera
Potpuno bez smisla.
Odgovornost organa upravljanja putevima i na državnom i lokalnom nivou!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar