Kako da znate da je put kojim vozite u probnom radu: Država navela u izmenjenoj uredbi

Patrole vatrogasaca, policije, hitne pomoći i još niz ekipa za koje u prvi mah ne znate ko su, koje dežuraju uz novu deonicu puta mogli bi da budu siguran znak da je taj drum - u probnoj upotrebi.
Kako da znate da je put kojim vozite u probnom radu: Država navela u izmenjenoj uredbi
Foto: 021.rs
Vlada je nedavno izmenila Uredbu o uslovima i postupku uspostavljanja režima probnog rada radi odvijanja drumskog saobraćaja na državnim putevima.
 
Među glavnim novinama je da će saobraćaj u probnom roku odvijati pod budnim okom značajnog broja službi, piše Forbes Srbija.
Za početak, u probnom režimu su državni putevi na kojima se, po završetku radova, ispituju i proveravaju instalacije, uređaji, postrojenja, njegova stabilnost i bezbednost. To su deonice na kojima se proveravaju postrojenja za zaštitu životne sredine, uređaji za zaštitu od požara.
 
Odobrenje da put proradi u probnom režimu daje Komisija za tehnički pregled objekta. A zahtev uvek stiže od - investitora.
Šta se sada menja
 
Nova, izmenjena uredba, sada predviđa šta sve investitor dostavlja da bi probni rad bio moguć. To su izveštaji da su svi sistemi, instalacije i uređaji koji su predviđeni projektima u ispravnom i funkcionalnom stanju.
 
Treba da dostavi i rešenje nadležnih za poslove zaštite od požara. Njime se utvrđuje podobnost objekta za upotrebu jer su sprovedene mere zaštite od požara.
 
Potrebni su i dokazi da su obezbeđeni ljudi koji će dežurati sve dok traje testiranje i uspostavljanje automatizovanog sistema za nadzor.
Ko sve dežura
 
Predviđeno je da u zoni puta dežura najmanje jedna dobrovoljna vatrogasna jedinica ili vatrogasna jedinica pravnog lica koje ima ovlašćenje Ministarstva unutrašnjih poslova za obavljanje ovih poslova. I to 24 časa dnevno, sedam dana nedeljno. Angažuje ih investitor.
 
Moraju da bdiju i najmanje dve patrole pripadnika MUP-a - Uprave saobraćajne policije. Tu treba da su i predstavnici Ministarstva zdravlja - hitne medicinske pomoći.
 
Dežuraju i zaposleni kod upravljača puta. Oni koji rade na poslovima nadzora i upravljanja saobraćajem u tunelima, administriranja računarskih mreža i sistema, održavanja ITS opreme i poslova zaštite od požara.
 
Kao i zaposleni kod upravljača za održavanje državnih puteva prvog i drugog reda, i zaposleni na upravljanju sistemom SCADA.
 
Očekuje su da su budni i ljudi specijalizovani za praćenje sistema video detekcije, telekomunikacionih i signalnih instalacija, računarske mreže i sistema.
 
Predstavnici izvođača i nadzora
 
I tu još nije kraj. Dežuraju lica specijalizovana za praćenje nadzora i upravljanja elektroenergetskih postrojenja i opreme. Ali i odgovrni predstavnik izvođača iz oblasti saobraćaja, ili telekomunikacija, ili elektroenergetike, ili mašinstva, ili zaštite od požara.
 
I konačno - predstavnici stručnog nadzora na projektu za oblasti saobraćaja, telekomunikacija, elektro energetike, mašinstva ili zaštite od požara. U obavezi su da dođu u slučaju vanrednog događaja.
 
Ali tu ima izuzetaka. Kada odluku o probnom radu donosi komisija na osnovu rešenja nadležnih za poslove zaštite od požara i njime je utvrđeno da je put podoban za upotrebu.
 
"Nije potrebno obezbediti ispunjenje uslova iz člana 3a ove uredbe, ali se moraju obezbediti stalna dežurstva 24 časa, sedam dana nedeljno sa potrebnim brojem stručno osposobljenih lica koja vrše nadzor i upravljanje svih sistema iz komandno-operativnog centra", navodi se u Uredbi.
 
Mogu i da zatvore put
 
Ukoliko investitor u dogledno vreme ne obezbedi mišljenje nadležnih po pitanju sprovedenih mera zaštite od požara, put može da bude i zatvoren.
 
"U slučaju kada Komisija donese odluku bez prethodno dostavljenog rešenja organa nadležnog za poslove zaštite od požara, investitor ima rok od 90 dana da rešenje dostavi Komisiji. U suprotnom se objekat zatvara za saobraćaj do dostavljanja rešenja", predviđa Uredba.
 
U slučaju kada je došlo do izmena u toku izgradnje u odnosu na projekte za izvođenje, investitor, stručni nadzor i izvođač radova potpisuju Izjavu, koja je odštampana uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Lala

    02.07.2025 08:19
    Opet marifetluci
    Koliko traje "probni rad" i šta on uopšte znači? Da put radi, a vozačima glava u torbi? Vučić će unakaziti sve samo da spreči da korumpirana banda odgovara za loše izvođenje radova, nepoštovanje građevinskih normi i svih pratećih propisa. I valjda bi za puteve trebalo da postoji probni rok, a ne probni rad? Probni rad se može odnositi samo na one(ili ono) što RADI, a ne ono što se upotrebljava. Koliko znam, ne postoji put koji radi...
  • Mile

    02.07.2025 07:34
    Znači puštamo puteve bez obzira da li ima dozvolu, pa ako se nešto desi, tu su službe...
    Na Ž. Stanici nije bilo pomoći onima ispod nadstrešnice!
  • Milan NS

    02.07.2025 07:28
    Ubuduće očekujem table
    "Vozite na sopstveni rizik"

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija