Inženjer o Prokopu: Sanacija stanice neće rešiti problem ako je na aktivnom klizištu

Građevinski inženjer Milan Milićević ocenio je da sanacija Železničke stanice Prokop neće rešiti problem ukoliko se ispostavi da je na terenu klizište.
Inženjer o Prokopu: Sanacija stanice neće rešiti problem ako je na aktivnom klizištu
Foto: 021.rs (ilustracija)
Kako kaže za N1, inženjeri nisu bez razloga stopirali sedamedesetih ovaj projekat, kao i da je pitanje da li je na temeljima koji su tada izgrađeni smela da se nastavi gradnja.
 
Kako kaže, seća se dok je on bio u srednjoj školi, 1977. godine gradnja Prokopa je stopirana, a da su soliteri u Stjepana Filipovića krenuli da klize i pucaju. I tada su se, navodi, građani pobunili. Navodi da je sve bilo stopirano i takom devedesetih, sve dok ga Energoprojekt nije uzeo.
Objašnjava i da je ograničenje na dva sprata zbog težine, jer su znali da se objekat nalazi na klizištu i da tu ima podzemnih voda. U tih dvadeset godina koliko je projekat bio stopiran, navodi, moglo je ozbiljno da se razmisli o premeštanju ili odustajanju od tog projekta.
 
"Ko je još lud da radi na klizištu? Pa seljak čim vidi krivu šljivu odmah beži odakle. Ako klizi celo brdo, ode sve", ističe on.
Govoreći o oštećenjima armature, kaže da je pitanje koliko su tačna, ali ako su neki inženjeri našli klizište i zaustavili, stopirali gradnju 20 godina, onda je "siledžijski" krenuti u izgradnju koja je trajala više od 20 godina.
 
Potporni zidovi, koji su izgrađeni još sedamdesetih, navodi, neće zaustaviti klizište.
 
"Jedino da se ispumpa voda, da se odstrani podzemna voda koja stalno gura brdo. To se zove hidrološki lom. Dolazi do loma tla i to su jako male brzine vode, ali voda ide 24/7. Ona stalno spira dok te kohizione sile ne popuste. Onda dolazi prvo do klizišta, onda do loma. Jedini ozbiljan način da se sanira je da se drenažnim tunelima, ili već na neki način, voda zaustavi", objašnjava on.
Kada je reč o najavljenoj sanaciji, sagovornik N1 kaže da dodatna armatura u gredama i stubovima neće rešiti problem, ukoliko se ispostavi da je na terenu klizište.
 
"Voda razgnječi i stub vam potone i dogodi se gore pucanje. Različiti su razlozi. Svaki objekat u građevini je prvo vezan mikrolokacijom, a mikrolokacija diktira i konkretne uslove objekta koji se gradi. Prokop je tačkasti objekat koji ima problematiku mikrolokacije na koje se nalazi, sa tlom, okruženjem, podzemnim vodama i ostalo", navodi on.
 
Pitanje je, kaže, da li je smela da se nastavi gradnja na temeljima izgrađenim 70-ih.
 
Iako zvaničnici uveravaju da je sve bezbedno, za njega, Prokop je ozbiljan problem.
 
"Ono je ozbiljan problem koji ja ne bih rešavao preko kolena. Tu trebaju da i geolozi, i hidrogeolozi, i hidrograđevinci, da se napravi jedan okrugli sto, konzilijum da se vidi šta je činiti i šta ima smisla uraditi", navodi Milićević.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • predrag

    11.07.2025 18:49
    Morace zeleznicka i autobuska stanica da se vrate nazad !!
  • Sve OK

    11.07.2025 17:38
    Ma dobro je to, kakvi bre pravilnici...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija