Ogroman značaj Fruškogorskog koridora za Srbiju i Vojvodinu

Drugi po redu forum o privrednoj saradnji Republike Srbije i Republike Srpske, a u organizaciji Razvojne agencije Srbije i Republičke agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća Republike Srpske, bavio se privrednim povezivanjem Republike Srbije i Republike Srpske.
Od posebnog značaja, kako je istakao pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Vladimir Galić, jeste projekat izgradnje deonice autoputa Novi Sad - Ruma - Šabac sa tunelom kroz Frušku goru, poznatijeg pod nazivom Fruškogorski koridor. 
 
Zahvaljujući činjenici da je Vlada još 2011. godine donela Uredbu kojom je utvrđen Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta I reda br. 21 i koridora državnog puta I reda br. 19, stvoren je planski osnov za realizaciju ovog koridora.
 
Infrastrukturno povezivanje i intenziviranje razvoja pokrajine u ovoj oblasti jedan je od ključnih uslova bržeg ekonomskog razvoja Republike Srbije.
 
"Koridor se prostire na sledeći način: od ukrštaja sa 'kaćkom' petljom, pruža se sve do ukrštaja sa koridorom 'X' - autoput E75, zatim prelazi novo planiranim preko Dunava, prolazi kroz manji tunel i dolazi do petlje na Mišeluku. Od ove petlje koridor se nastavlja po postojećoj trasi državnog puta broj 21, sve do podnožja Fruške Gore, a zatim planiranim tunelom prolazi kroz Frušku goru, obilazi naselja Irig, i Rumu pa sve do ukrštaja sa autoputem E70. Dalje, koridor se nastavlja izmenjenom trasom državnog puta broj 19, preko Šapca do Loznice sve do granice sa Republikom Srpskom", rekao je sekretar Galić.
 
Deonica od ukrštaja sa "kaćkom" petljom do ukrštaja sa koridorom E70, podeljena je u tri partije. Najveći deo obuhvaćen je Partijom "2" - od podnožja Fruške gore do autoputa E70. Prostorni plan se u ovom delu direktno sprovodi, i u skladu sa njim, izrađena je određena tehnička dokumentacija i ishodovani su lokacijski uslovi za izgradnju. U toku su dalje aktivnosti na ishodovanju građevinske dozvole.
 
"Izgradnjom tunela kroz NP Fruška gora, jednog od najznačajnijih planiranih objekata na koridoru, postojeći državni put br. 21 gubi tranzitnu ulogu ali ostaje u primeni i dobija turistički značaj. Izgradnjom tunela smanjuje se dužina puta za oko 4,5 kilometara, poboljšavaju se bezbednosni elementi u saobraćaju i minimiziraju se nepovoljni uticaji na Nacionalni park "Fruška gora" - zagađenje vazduha i smanjenje buke", istakao je Galić. 
 
Pored boljeg povezivanja sa susedima, postižu se i drugi unutarregionalni efekti - poboljšanje pristupačnosti  i povećanje konkurentnosti ovog područja (regionalne pozicije), saobraćajno rasterećenje urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga, Rume, Šapca i Loznice) uspostavljanje kvalitetne saobraćajne infrastrukture i uklanjanje tranzita sa područja Nacionalnog parka Fruška gora (izgradnja tunela) i smanjenje negativnog uticaja saobraćaja na  zaštićeno prirodno dobro.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

SVM samostalno na lokalne izbore u Vojvodini

Savez vojvođanskih Mađara (SVM) na predstojeće lokalne izbore u vojvođanskim opštinama i gradovima izlazi samostalno kao i u prethodnih 17 godina, saopštio je predsednik SVM Balint Pastor.