Protest zbog političke direktive za podelu novca za medije u Kikindi

Na konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja u Kikindi, beogradski dnevni list "Srpski telegraf" dobio je 475.000, a sajt "Srbija danas" milion i po dinara.

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) smatraju da je raspodela sredstava namenjenih medijima u Kikindi samo najava onoga što će se dešavati i u drugim lokalnim samoupravama, odosno da postoji politička direktiva da se novac na medijskim konkursima dodeljuje medijima bliskim vlasti, i to za potrebe predizborne kampanje.

"Pored Srpskog Telegrafa, milioni dinara su na konkursu u Kikindi po potpuno nejasnim kriterijumima dodeljeni raznim medijima bliskim Srpskoj naprednoj stranci. Prema Pravilniku o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja jedan od glavnih kriterijuma za dodelu sredstava medijima jeste njihova privrženost profesionalnim i etičkim standardima, a posebna pažnja bi trebalo da se posvećuje činjenici da li su im izrečene mere od regulatornih ili samoregulatornih tela. S obzirom na činjenicu da je tokom prošle godine Savet za štampu "Srpskom telegrafu" izdao čak pet opomena, nije jasno kako je uopšte bilo moguće da ovaj mediji dobije sredstva za javni interes u medijskoj sferi", pitaju se u ovim udruženjima.

NUNS i NDNV navode da su predloge za članove komisije za ocenu predloga projekata dostavila sva reprezentativna novinarska i medijska udruženja, ali da nijedan od tih predloga nije usvojen.

"Gradonačelnik Pavle Markov je za rad u njoj odabrao "medijske stručnjake" veoma upitne ekspertize, među kojima je i Vladan Stefanović iz Subotice, o čijoj su bliskosti sa vladajućom strankom mediji već izveštavali. NUNS i NDNV poseduju informaciju da listovi poznati po kršenju profesionalnih i etičkih standarda, "Informer" i "Srpski telegraf", ubrzano konkurišu za javna sredstva u mnogim lokalnim samoupravama i plašimo se da primer Kikinde i kršenju Pravilnika neće biti usamljen. Podozrevamo čak da je ovo novi način finansiranja rada ovih medija, što bi predstavljalo ozbiljan udarac i medijskim zakonima i medijskima slobodama", navodi se u saopštenju.

NUNS i NDNV su ponovo pozvale predstavnike civilnih organizacija da se aktivno uključe u proces kontrole procesa dodele sredstava za medijske projekte i kontrolu rada nezavisnih komisija, kako bi se smanjila mogućnost za nove zloupotrebe.

Inače, novac u Kikindi su na konkursu za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja dobili:

- RTV Rubin (za TV i za sajt) 10.494.000

- list "Nove Kikindske novine" 4.300.000

- list "Dnevnik" 2.000.000

- sajt "Srbija danas" 1.500.000

- UG "Ki Fokus" 900.000

- mesečnik "Vojvođanski magazin" 500.000

- list "Srpski telegraf" 475.000

- "Naxi Ami" radio 340.000

- Magazin "Partizanska štampa" 200.000

- "Actuel" 90.000

Komisiju su činili: Vladimir Jovanović, Vladimir Pavlović i Vladan Stefanović.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • +++

    12.02.2017 11:50
    Radikali, nacionalisti i patriJote ne mogu da upravljaju državom jer imaju destruktivni cilj a to je rušenje vlasti.Moraju nekog da unište, sruše, otmu, ukradu,makar i da komšiji odseku granu sa drveta (to im je psihička bolest).I onda kad sve unište i nasilno stignu na vlast neminovna je dalja destrukcija, svađa i uništavanje svakog suprotnog mišljenja i na kraju nažalost ... dolazi do teških situacija koje smo preživeli od 91,99 i na dalje.Sad i nemaju koga da ruše osim sami sebe.Kao bumerang se dalje dižu nacisti i balije u HR i BH i....a veliki imperijalisti što prodaju oružje budalama trljaju ruke.
  • Izdajnik

    11.02.2017 16:37
    Gde prodje sns tu trava vise ne raste .
  • Lala

    11.02.2017 16:04
    Sve bivse republike su se preporodile odlaskom od beograda i danas zive punim plucima nesmetano se razvijajuci .
    Sta mi cekamo ?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina