Novi Bečej: Građani plaćaju most koji nisu ni dobili

Članovi Opštinskog veća u Novom Bečeju usvojili su na poslednjem zasedanju odluku o rebalansu budžeta opštine, između ostalog i zbog toga što je došao na naplatu dug na ime demontaže i prevoza poklon mosta od nemačkog grada Filshofena, koji je trebalo da poveže Novi Bečej i Bečej, a koji ovde nikada nije ni montiran.
Novi Bečej: Građani plaćaju most koji nisu ni dobili
Foto: Google maps (Most kod Ade)

"U kratkom roku doneta je Odluka o rebalansu budžeta, s obzirom na to da nas očekuje plaćanje duga za most iz 2003. godine, koji iznosi 63 miliona dinara, zajedno sa zateznom kamatom. Postignut je dogovor sa Opštinom Bečej i trebalo bi potpisati zajednički, trojni sporazum, između naše dve opštine i Pokrajinskog sekretarijata za finansije oko otplate tog duga. Presuda Apelacionog suda je postala pravosnažna i već se vrši pritisak na ove dve opštine da izmire svoja dugovanja", rekao je predsednik novobečejske opštine Saša Maksimović.

Sud je, naime, presudio da se mora vratiti pozajmica uzeta od Pokrajinskog sekretarijata za finansije na ime demontaže i prevoza poklon-mosta od nemačkog grada Filshofena. Troškovi demontaže mosta u Fishofenu i prevoza do Bečeja iznosili su 300.000 evra. Posao su obavili "Hidroinvest DT" iz Novog Sada i JRB Beograd, a pošto Bečejci nisu imali tadašnjih 18 miliona dinara, dobijena je pozajmica iz pokrajinske kase, uz obavezu da se dug vrati od novca dobijenog prodajom kapitala u postupku privatizacije bečejskih preduzeća.

Bivša pokrajinska vlast je novac pozajmila JP "Stankom" iz Bečeja, a jemci su bile opštine Bečej i Novi Bečej. Međutim, taj most nikada nije ni postavljen preko Tise, na planiranom potezu kod Ljutova, čime bi dva Bečeja, koja su sada udaljena 15 kilometara, bila povezana najkraćom maršrutom na svega četiri kilometra.

Umesto toga, zaključeno je da je most od 260 metara kratak da premosti Tisu kod Bečeja, pa je prosleđen u Adu, gde je i svečano otvoren 2010. godine. Bez obzira na to, dug za demontažu mosta u Nemačkoj i prevoz do Vojvodine ostao je na teret Bečeju i Novom Bečeju, a u međuvremenu je, zbog zateznih kamata, porastao na više od 60 miliona dinara.

"Sad samo možemo pričati o tome koliko su ta dugovanja nerealna, zato što je neko svojevremeno želeo da bude dobar i da pokloni taj most, a da pri tome dug ostavi samom sebi, odnosno građanima opštine Novi Bečej. Zato bi građani Novog Bečeja trebalo da znaju da zbog nečijeg hira iz 2003. godine naša opština sada mora da izdvoji između 20 i 25 miliona dinara kako bi platila dugovanje za most koji ni nemamo, jer je on u Adi", naglasio je Maksimović.

On je dodao da je otplata duga za most jedna od ključnih stavki koje se tiču rebalansa budžeta, ali da je dobra stvar što će novim rebalansom sa po dva miliona dinara biti podržana rekonstrukcija sportskog terena u Osnovnoj školi "Josif Marinković" i dela fasade na zgradi OŠ "Miloje Čiplić".

  • Dejan

    28.11.2018 18:28
    most
    Pitajte demokratu Pasica, sve ovo je njegova ideja !! A ovo je samo bio dokaz da nekome u bgd smeta jedna jaka opstina u Vojvodini. Tu bi se skratio putni saobracaj vremenski, cena zemlje bi drastisto skocila zbog blizine puta, smanjila bi je adninistracija, bukvalno svi bi imali koristi na lokalu ali neko je reao no no, nenojte

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina