Menu 021

Od Rume do Šapca novom saobraćajnicom će se stizati za manje od 15 minuta

Novom drumskom saobraćajnicom od Šapca do rumske raskrsnice na autoputu Beograd - Zagreb (E-70) moći će da se stigne za manje od petnaest minuta, a da vozači pri tome ne prelaze "stotku".
Info 26.08.2019. | 11:56
Od Rume do Šapca novom saobraćajnicom će se stizati za manje od 15 minuta
Foto: 021.rs
Umesto ranije planiranog puta sa više traka, ova saobraćajnica u dužini od 22 kilometra biće izgrađena u punom profilu autoputa. Preko reke Save, uzvodno od Šapca, biće podignut most, a put će dalje nastaviti prema Loznici s po dve kolovozne trake u svakom smeru.
 
Izgradnju autoputa Šabac–Ruma, novog mosta i višetračnog puta Šabac-Loznica, najavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom obilaska Mačvanskog okruga. U Ministarstvu građevinarstva potvrdili su za "Politiku" da se na pripremi planske i tehničke dokumentacije za realizaciju projekata, procenjenih na ukupno 448,5 miliona evra, uveliko radi.
 
Novac za realizaciju ovih projekata država namerava delom da obezbedi zajmom od Republike Azerbejdžan u iznosu od 210 miliona evra, dok će drugi deo biti iz republičkog budžeta. Pregovori s nadležnim organima Azerbejdžana oko usaglašavanja ugovora o zajmu su u toku, a potpisivanje se očekuje do kraja ove godine.
 
U toku su, takođe, i pregovori radi sklapanja komercijalnog ugovora za nastavak projektovanja i radove na saobraćajnicama Ruma-Šabac i Šabac-Loznica s azerbejdžanskom kompanijom "Azvirt", a vodi ih radna grupa koju je imenovala vlada Srbije.
 
Pošto će deonica Ruma-Šabac biti profila kao autoput, neophodna je izmena Prostornog plana infrastrukturnog koridora, rečeno je u resornom ministarstvu. Izrada izmene prostornog plana je ugovorena, kao i izrada Studije opravdanosti i idejnog projekta.
 
Trasa novog autoputa već je poznata. Ova saobraćajnica ne samo što će biti kraća za sedam kilometara – od Šapca do rumske raskrsnice sadašnjim putem M-21 je 29 kilometara, već neće ulaziti u sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što će rasteretiti ulice u ovim naseljenim mestima. Počev iz pravca Šapca, autoput će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane.
 
Ispred Hrtkovaca biće izgrađen nadvožnjak s petljom, pošto će se autoput ovde ukrstiti sa starom magistralom, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane. Nova trasa svuda ide kroz njive i nigde se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik-Šabac-Ruma.
 
Procenjena vrednost radova na deonici autoputa Ruma-Šabac u dužini od 22 kilometra iznosi oko 121 miliona evra, ali će se tek posle završetka planske i tehničke dokumentacije dobiti precizniji iznos.
 
Vrednost brze saobraćajnice Šabac–Loznica u dužini od 55 kilometara procenjena je na 247,5 miliona evra. Ugovor za izradu ovog idejnog projekta JP "Putevi Srbije" takođe je zaključilo s Institutom za puteve iz Beograda. Izrada idejnog projekta je u toku, a paralelno se radi i izrada planske dokumentacije (tri plana detaljne regulacije).
 
Brza saobraćajnica prema Loznici, takođe će zaobići sva naseljena mesta, kroz koja gotovo celom dužinom prolazi postojeći magistralni put M-19. Novi put će s desne strane ostaviti Tabanović i Štitar, a s leve Majur, Slepčević, Duvanište, Petlovaču, Ribare, Prnjavor, Novo Selo, Lešnicu, Jelav i Lipnički Šor. Trasa puta ići će bliže reci Drini i završiće se u Lozničkom polju, zapadno od gradskog naselja Loznica.
 
Novi most naspram šabačke industrijske zone
 
Vrednost novog mosta preko Save kod Šapca, koji bi trebalo da bude izgrađen oko dva kilometra uzvodno od starog železničkog mosta, naspram šabačke industrijske zone, procenjena je na oko 80 miliona evra. 
 
Ugovor za izradu idejnog projekta mosta JP "Putevi Srbije" zaključilo je s Institutom za puteve iz Beograda. Projekat će biti završen u septembru, a nakon toga predat na stručnu kontrolu republičkoj revizionoj komisiji. Most će biti izgrađen za profil brze saobraćajnice, kakav će dalje biti i put Šabac-Loznica.
 
Novi most će imati 605 metara od prvog do poslednjeg stuba, a s prilaznim konstrukcijama ukupno 1.330 metara. Širina konstrukcije mosta je usklađena sa širinom kolovoza ispred i iza mosta i zahtevima projektnog zadatka investitora, a ukupno iznosi 23 metra. Četiri vozne trake biće široke po 3,5 metra, četiri ivične trake imaće po pola metra, dva razdelna pojasa po metar i po i dve pešačke staze po dva metra.
 
Početak pripremnih radova za izgradnju mostu planiran je za novembar ove godine. Predviđeno je da se prvo počne s gradnjom mosta, jer su ovi radovi najzahtevniji i najduže traju. Potom će otpočeti radovi na pravcu Šabac-Loznica, pa deonice Ruma–Šabac.
Autor: Politika
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Ša-NS
    29.08.2019 18:32
    Aman
    Skrenuo bih pažnju ekipi da put Šabac - Ruma celom dužinom ide kroz Vojvodinu... Osim ako neko ne konta da Srem nije Vojvodina :)

  • Ej, ministri!
    29.08.2019 11:38
    A u Vojvodini nista?
    Hoce li se ministri iz Vojvodine dogovoriti da i u Vojvodini grade bar autoput Novi Sad- Zrenjanin- Beograd ili u Skupstinu idu da bi prosetali kravatu?
  • Комша
    29.08.2019 10:09
    Кроз Војводину иде скоро 300км аутопута, а ви кукате? Па логично је да се граде тамо где их нема, а где живи мниго људи како би се ти крајеви развили. Једино имам замерку што се скоро ништа не ради на локалним путевима кроз покрајину.
  • Mila
    29.08.2019 09:23
    Polticari iz Vojvodine SVI
    Pitanje politicarima iz Vojvodine iz svih staranaka i bivsih i sadasnjih. Gde su autoputevi kroz Vojvodinu ? Vojvodina je ravna i moze imati mrezu autoputeva. Umesto toga imamo umrezene politicare iz Vojvodine iz svih stranaka koji haraju za svoj interes. NOVE SNAGE su hitno potrebne.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest