Kako se navodi u saopštenju, Zaštitnik građana je na sopstvenu inicijativu pokrenuo postupak protiv EPS-a nakon saznanja iz medija o ovom slučaju.
Naime, u sudskom postupku koji se vodi pred Osnovnim sudom u Somboru sudski veštak podneo je nalaz i mišljenje kojim je ustanovljeno da je u spornom periodu penzioner mogao potrošiti električnu energiju u mnogo manjoj vrednosti, ali mu ni nakon toga nije obnovljena isporuka struje iako je to više puta zahtevao.
Zaštitnik građana traži od EPS-a da ga u roku od 15 dana obavesti kada je penzioneru iz Sombora obustavljena isporuka električne energije, koliko je iznosio njegov dug u momentu obustave, da li su tačni navodi da je sudski veštak našao da je vrednost utrošene struje znatno niža, te da li je nakon toga Elektroprivreda nastavila da isporučuje struju u tom slučaju.
EPS: Poštovali smo zakon
Elektroprivreda Srbije saopštila je da je u potpunosti poštovala zakon u slučaju penzionera iz Sombora, zbog kojeg je zaštitnik građana Zoran Pašalić pokrenuo postupak kontrole.
"U slučaju Nenada Ružića iz Sombora, Elektroprivreda Srbije je u potpunosti poštovala zakone i propise, on nema status energetski ugroženog kupca kojim se sprečava isključenje, a sud je rešenjem iz jula 2021. odbio njegov zahtev da se ponovo priključi na distributivnu mrežu", navodi se u saopštenju EPS-a.
EPS dodaje da je korisniku isporučio ispravne račune i da je snabdevanje električnom energijom obustavljeno još u julu 2019. godine zbog dospelih dugovanja, a ne pred zimu, kako tvrdi Ružić. Posle upozorenja i zakonskih rokova, pokrenuta je prinudna naplata duga preko izvršitelja, na koju se Ružić žalio sudu i taj postupak je još u toku, dodaju iz EPS-a.
"Činjenicu da su Ružiću isporučeni ispravni računi za stvarno utrošenu električnu energiju potvrđuje tip brojila koje poseduje i koje svakog prvog u mesecu u memoriju beleži stanje više i niže tarife. Posle žalbe Ružića u aprilu 2019. na februarski račun za električnu energiju i zahteva da se potrošnja raspodeli na mesece u kojima nije bilo očitavanja, urađena je kontrola", navode iz EPS-a.
Dodaju da je uvidom u izveštaje sa očitavanja, načinjene prilikom redovnih ciklusa očitavanja, za neočitani period utvrđeno da nije bio moguć pristup brojilu zbog zaključanog objekta. Kupcu su ostavljena obaveštenja o pokušaju očitavanja uz molbu da stanje brojila javi nadležnoj distribuciji, ali on to nije uradio, dodaju iz EPS-a.
"Vanrednom kontrolom brojila 24. aprila 2019. utvrđeno da je brojilo ispravno, očitano je stanje iz memorije brojila i utrošak električne energije obračunat po periodima tačno onako kako je energija utrošena i kako je zabeleženo u memoriji brojila. Zatim su preduzeti svi propisima predviđeni koraci. Upozorenje pred obustavu isporuke električne energije je izdato 18.juna 2019. godine zbog neizmerenih dospelih dugovanja", dodaje se u saopštenju.
Kako dug nije izmiren u zadatom roku od 30 dana, izdat je nalog za obustavu isporuke električne energije, a isporuka električne energije obustavljena je 25. jula 2019. godine, obrazlažu dalje iz EPS-a.
"Pošto od 15. januara 2019. godine nije bilo nijedne uplate za potrošenu električnu energiju, 3. septembra 2019. godine je izdata opomena pred podnošenje predloga za izvršenje s rokom plaćanja 16. 9. 2019. godine, a kako dug nije izmiren u roku pokrenut je postupak prinudne naplate preko izvršitelja", preciziraju iz EPS-a.
Iz tog javnog preduzeća još podsećaju da status energetski ugroženog kupca dodeljuje institucija zadužena za pitanja socijalne zaštite u nadležnoj lokalnoj samoupravi i da Elektroprivreda Srbije nema nikakve veze sa tim postupkom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 11
Maks
ZarJe Bitno
Samo se žalite, i ako niste u pravu kontola nije toliko skupa koliko možete da dobijete.
Svinjac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar