Predsednik Udruženja lađara Srbije: Na proleće izvlačenje barže potonule kod Bačke Palanke

Analize uzoraka vode iz Dunava uzete nakon akcidenta kod Bačke Palanke pokazuju da nema promene kvaliteta vode u reci, a u Udruženju profesionalnih lađara Srbije ne očekuju veće ekološke posledice.
Predsednik Udruženja lađara Srbije: Na proleće izvlačenje barže potonule kod Bačke Palanke
Foto: 021.rs
Nemački brod "Antonija", koji je plovio iz Austrije prema Smederevu, udario je u petak u stub Mosta 25. maj kod Bačke Palanke, na teritoriji plovnog puta Hrvatske. Tom prilikom potonula je barža sa 1.000 tona mineralnog azotnog đubriva.
 
"Verujem da neće biti većih ekoloških problema, pogotovu uz ovako visok vodostaj Dunava, jer će reka brzo da apsorbuje tu vrstu zagađenja", izjavio je FoNetu predsednik Udruženja profesionalnih lađara Srbije Branislav Vajda.
On je rekao da potonula barža ne predstavlja opasnost za plovidbu i da će njeno vađenje biti organizovano na proleće.
 
"Dunav je rečni auto-put i svaki potonuli objekat treba da se ukloni, kao što se sa auto-puta uklanjaju oštećena vozila", izjavio je Vajda.
Prema njegovim rečima, takvi akcidenti se događaju pri visokim vodostajima, kada Dunav nosi velike količine različitog materijala, koji može da blokira motore na brodovima i onemogući upravljanje.
 
U takvim slučajevima, zbog brzine kojom se brod nekontrolisano kreće nizvodno, prilikom sudara zbog velike sile objekta obavezno dolazi do brzog potonuća. 
 
"Hrvatska je korektno obradila akcident, ispoštovala kompletnu proceduru, a u takvim slučajevima most se zatvara dok se ne izvrše sve potrebne provere", izjavio je Vajda.
  • Obrad

    08.01.2024 10:12
    Logično je
    Čekaju da se đubrivo rastopi i nastavi dalje Dunavom i samim tim će izvlačenje biti lakše za 1000 tona. Majstorski. Ekološka društva krekeću samo dok ne prime neku lovu, onda sve bude okej.
  • Jakobsfield

    08.01.2024 09:37
    MMSI 211440870
    Mislim da je ovo različita priča od one kada je pijani Rus udario u stub nekoliko decenija ranije. Plovilo je očigledno ranije bilo van kontrole, jer se sve desilo van plovnog puta. A o ostalim detaljima... pa, ima valjda ljudi koji se malo bolje od nas laika snalaze u ovome. Mislim, kada padne avion, ja mogu da imam mišljenje o tome, ali mi ne pada na pamet da ga javno iznosim.
  • Bananamen

    08.01.2024 08:46
    NA PROLECE? Tad je ne morate ni vaditi. Inace, u cemu je djubrivo? Dzakovi? Kontejneri? Zasto nema nikakvih detalja? Ima li nezavisnih laboratorija da prate kvalitet voda? Ljudi, ovo nije sala!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina