Nemački brod "Antonija", koji je plovio iz Austrije prema Smederevu, udario je u petak u stub Mosta 25. maj kod Bačke Palanke, na teritoriji plovnog puta Hrvatske. Tom prilikom potonula je barža sa 1.000 tona mineralnog azotnog đubriva.
"Verujem da neće biti većih ekoloških problema, pogotovu uz ovako visok vodostaj Dunava, jer će reka brzo da apsorbuje tu vrstu zagađenja", izjavio je FoNetu predsednik Udruženja profesionalnih lađara Srbije Branislav Vajda.
On je rekao da potonula barža ne predstavlja opasnost za plovidbu i da će njeno vađenje biti organizovano na proleće.
"Dunav je rečni auto-put i svaki potonuli objekat treba da se ukloni, kao što se sa auto-puta uklanjaju oštećena vozila", izjavio je Vajda.
Prema njegovim rečima, takvi akcidenti se događaju pri visokim vodostajima, kada Dunav nosi velike količine različitog materijala, koji može da blokira motore na brodovima i onemogući upravljanje.
U takvim slučajevima, zbog brzine kojom se brod nekontrolisano kreće nizvodno, prilikom sudara zbog velike sile objekta obavezno dolazi do brzog potonuća.
"Hrvatska je korektno obradila akcident, ispoštovala kompletnu proceduru, a u takvim slučajevima most se zatvara dok se ne izvrše sve potrebne provere", izjavio je Vajda.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 14
Obrad
Jakobsfield
Bananamen
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar