Banat prvi put dobija auto-put: Spojiće Novi Sad i još tri grada, u planu i četiri mosta

Banat će prvi put dobiti auto-put, a saobraćajnica duga 105 kilometara spojiće Beograd, Pančevo, Novi Sad i Zrenjanin.
Banat prvi put dobija auto-put: Spojiće Novi Sad i još tri grada, u planu i četiri mosta
Foto: Pixabay
U toku su pripremni radovi u Jabučkom Ritu. Izvođač je kineska kompanija "Shandong Hi-Speed Group", a Lu Junfeng je jedan od glavnih inženjera, koji je već radio na mnogim projektima u Srbiji.
 
"Ovde sam skoro osam godina, od prvog projekta. Već sam se navikao na život i rad ovde. Radim sa kolegama i prijateljima iz Srbije, radimo i uživamo zajedno, lepo mi je", kaže za RTS Junfeng.
Na terenu je više od deset građevinskih mašina. Poznato je da u ovom području ima podzemnih voda, a trenutno se izdvaja pesak, koji će se, kada se osuši, koristiti za nasipanje puta.
 
"Pošto je ovde ravnica, ovaj deo neće biti teško uraditi, samo će biti potrebno više vremena za transport jer će u vožnji biti prevezeno mnogo tura peska", navodi Junfeng.
Projekat jeste zahtevan jer je saobraćajnica duga, i ispresecana kanalima i rekama, kaže inženjer Lu Junfeng. Međutim, ne očekuje da će biti problema, jer je teren celom dužinom ravan.
 
"Za nekih mesec dana, zavisi od odobrenja za građevinsku dozvolu, počinje na trasi da se ispituje humus, ispituje se zemljište, a pesak koji se osuši počeće da se ugrađuje u trasu. Naša laboratorija je već uzela da ispituju uzorke tla za nasip. Rezultat je pozitivan i može da se ugradi. Mostovi će biti zahtevni jer ih mnogo ima. Za njih je u pripremi projektna dokumentacija i čim bude spremna poslaćemo mehanizaciju i ekipe da ih grade", kaže Junfeng.
 
Kineska kompanija planira da u jednom trenutku gradilište bude otvoreno i u blizini Zrenjanina, tj. da se radovi istovremeno izvode iz oba pravca.
 
Ovo će biti prvi auto-put na teritoriji Banata, a saobraćajnica duga 105 kilometara spojiće Beograd, Pančevo, Novi Sad i Zrenjanin, ali i opštinu Opovo.
 
"S obzirom na to da je komercijalni ugovor potpisan sa investitorom, Koridorima Srbije, stekli su se uslovi da se krene sa izradom pripremnih radova, pa i projektne dokumentacija. Plan izvođača je da shodno napretku eksproprijacije i omogućavanju izvođaču ulazak na posed u nekim deonicama da se fazno i odrađuje projektna dokumentacija i da se izvode radovi", navodi tehnički rukovodilac ispred Šandonga Predrag Milanović.
U okviru auto-puta planirana su četiri velika mosta, preko Tamiša, Tise i Begeja, još nekoliko njih preko pruga i kanala, kao i mnogobrojni nadvožnjaci i podvožnjaci. Putovanje će biti znatno skraćeno, što će mnogo značiti i putnicima i privrednicima.
 
"Logistički problemi predstavljaju veliki izazov za proizvođače, kako u donošenju robe, a i u odvozu gotovih proizvoda, tako da ja mislim da je to velika stvar za naš region i za grad i da će auto-put izmeniti situaciju jer su sada već opterećeni putevi i saobraćajnice", kaže Borivoje Umićević, privrednik iz Zrenjanina.
 
U planu je da se auto-put u Beogradu spoji sa obilaznicom kod Ovče, a prvo će biti izgrađena deonica od petlje Ovča do petlje Glogonj Jabuka.
  • Mila

    25.06.2024 11:43
    Južni Banaz
    To nisu samo Pančevo, Vršac, Zrenjanin, Kikinda...
    Gde je Alibunar tamo ljudi žive kao u getou!
    Ima 1-autobuska linija i to je sve
    Pa nemaju svi uze, već za neophodne nalaze plaćaju ljudima da ih voze lekar...železnicu je neko zaustavio sada nedostaje neki kilometar...kada bi se to uradilo i voz krenuo bio bi rešen veliki problem.
  • pajo patak

    03.04.2024 14:44
    a zvaće se
    бахатцки тужни ток.
  • Б

    02.04.2024 21:32
    Браво!
    Браво! Заиста сте се синхронизовали са газдама са Запада. Западни медији су, ко зна зашто, у последње време смањили интензитет пљувања по Кини. Вероватно Америма треба да Кинези купе нешто њихових безвредних обзезница, или нешто слично. Да није тужно, било би смешно читати ЦНН који је изненада схватио да је Кина туристичка земља. Имају и Зид! Веелиикии!
    Након што су успешно уништили домаћу грађевинску оперативу, "демократски" западни савезници су кренули да граде путеве куда ће НАТО довући своје снаге у Румунију, до нових база које се граде. Цене се мултиплицирају, да се сви уграде. Политика која се води од 1988, а нарочито од 5. октобра је уништила Војводину, а посебно Банат. Све је одвучено у Београд, Босну и бившу Крајину, што у време злог Слобе, што у време "добрих" демократа и напредњака. Онима који су остали потребни су старачки домови и гробља, не путеви. Последњи пут је саобраћај кроз Банат био жив пре 25 година, током бомбардовања, али немојте то рећи нашим "пријатељима" са Запада.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina