Velić o nesreći kod Sremske Mitrovice: Provalija kraj puta, a zaštitne ograde nigde

Prevozniku "Sirmium bus" čiji je autobus sleteo sa puta, u poslednje dve godine u tri nadzora utvrdili su više od 60 neispravnosti, za koje je policija izdala prekršajne naloge sudu i zahteve za pokretanje postupka.
Velić o nesreći kod Sremske Mitrovice: Provalija kraj puta, a zaštitne ograde nigde
Foto: MUP
Autobusi koji nas voze u Srbiji obično su punoletni, a vozači pred šestom decenijom i to je samo deo problema koje ima ova privredna delatnost.
 
Master inženjer saobraćaja Igor Velić kaže za Danas da bi vozila koja služe za javni prevoz trebalo da prođu detaljan tehnički pregled svakih šest meseci.
 
"Tu se otvaraju dva pitanja. Da li je taj pregled rađen kako treba ili se ipak žmurilo na jedno oko, pa se pustilo vozilo koje ne ispunjava tehničke standarde. Svi ti pregledi se snimaju i istraga bi sada trebalo da utvrdi kako su oni rađeni. Svakako, pomenutih 60 nepravilnosti za dve godine deluju mi mnogo. Znajući koliko se pravila poštuju u našoj zemlji, vrlo je moguće da je bilo manjih ili većih propusta na tehničkom pregledu. Postoji i problem da su neki prevoznici, koji su kod nas deo sistema, povlašteniji od drugih i verovatno neka pravila za njih ne važe. Imamo primer u Beogradu da se neispravni autobusi puštaju u javni gradski saobraćaj", kazao je on.
Dodaje da je drugi faktor vozač koji je u ovom slučaju bio u ozbiljnim godinama i obavezan da se redovno javlja na lekarske preglede. Velić podseća da u 80 odsto saobraćajnih nezgoda krivac je ljudski faktor, odnosno vozač.
 
Ono što može primetiti sa fotografije sa mesta nesreće, a veoma je bitno za ovaj slučaj su - elementi puta.
 
"Provalija gde je autobus skliznuo ima sigiurno nekoliko metara, a zaštitne ograde nema. Put kao faktor koji doprinosi nesreći javlja se u 30 odsto slučajeva kod nas, dakle u svakoj trećoj nesreći. Ovde pričamo o tome da pasivni elementi za bezbednost puta, kao što je zaštitna ograda, ne postoje, zbog čega bi, da kojim slučajem vodim istragu, preispitao i odgovornost upravljača puta", nastavio je on.
Profesor u penziji Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić kaže da svaka saobraćajna nezgoda ima četiri moguća uzroka, jedan je vozač, drugi je vozilo, treći je put i četvrti su ostale okolnosti.
 
"Što se konkretnog slučaja tiče i pomenute firme, brojka od 60 nepravilnosti u dve godine deluje mi neozbiljno. Ne znamo zapravo koje su to nepravilnosti. To može biti da ne radi jedna sijalica. Ako je firma radila bez nekih velikih kazni i suspenzija, onda je pitanje kakve su to bile nepravilnosti. Ako bi našli 60 nepravilnosti da su vozači vozili preko radnog vremena, to bi bilo dosta opasnije", dodao je on.
 
Kako ističe, profesionalni vozač putničkog saobraćaja najkontrolisanije je zanimanje kod nas.
 
"Oni imaju tačno propisano radno vreme, vreme odmora, kad mora da se pravi pauza i koliko. Mora da ispunjava lekarske uslove, da ide na lekarske preglede svakih šest meseci, a pre polaska na vožnju pogleda ga i šef koji je zadužen za bezbednost saobraćaja, da li mu vožač vizuelno izgleda odmoran i u redu. Ako nije dobro obučen, dobiće prijavu ili ako stane autobusom na mesto koje nije za to predviđeno. Kažnjava se i on i firma", izjavio je Vujanić.
U nekim zemljama ograničeno je do koliko godina može da se upravlja vozilom u javnom prevozu, na 60 godina ili 65, što kod nas nije slučaj.
 
Podsetimo da je potpukovnik Dejan Stević iz Uprave saobraćajne policije izjavio da je na tom delu puta asfalt nov i da je deonica puštena pre mesec dana, kao i da je signalizacija uredna.
 
"Na tahografu smo utvrdili kretanje od neverovatnih 120 kilometara na čas, ovako gabaritog vozila. Vozač je prevozio 83 putnika. Veliko odsustvo odgovornosti. Saobraćajna signalizacija upozorava na dvostruku, opasnu krivinu. Fizika nije mogla nikako da zadrži vozilo pri ovoj brzini", rekao je Stević.
 
Dodao je da je vanredni tehnički pregled autobusa koji se prevrnuo urađen 15. septembra ove godine, a da je lekarski pregled vozač obavio krajem 2024. godine.
 
Na ovoj deonici puta pripadnici saobraćajne policije, od skorašnjeg ponovnog otvaranja nakon rekonstrukcije, evidentirali su više od 60 prekršaja zbog vožnje nepropisnom brzinom.
 
Prilikom prevrtanja autobusa koji je prevozio radnike firme "Healthcare", na putu Sremska Mitrovica - Jarak u petak oko 14.45 časova, poginule su tri, a povređeno je oko 80 osoba.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Zira

    20.10.2025 16:14
    Koga je jos zastitna ograda zastitila,posebno autobus koji ima 80 putnika,taj teret i brzina kojom je isao, nebi sigurno zastitila.
  • Komša sa prvog

    20.10.2025 15:18
    ex chapman@

    Zaštitna ograda NE može da zadrži autobus koji je išao 120km/h, još je autobus bio na sprat pun putnika.

  • ex chapman

    20.10.2025 12:06
    isti utisak
    gledao sam snimak: neki pandur komentarise kako je tahograf pokazao da je autobus isao 120 na sat. i hvali se kako je put rekonstruisan. a iza njega se lepo vidi da nema zasitne ograde iako bi po propisima morala da postoji na mestu gde je odmah uz put toliko dubok jarak
    ne zelim da umanjujem krivicu vozaca, ali da je tu bila ograda nesreca bi bila mnogo manja

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina