Menu 021

Stotine ostale bez vozačke dozvole jer su pijani vozili trotinete

Nemačka policija je objavila da je stotinama korisnika električnih trotineta oduzela vozačke dozvole jer su ih vozili pijani tokom Oktoberfesta u Minhenu.
Zabava 08.10.2019. | 10:36 > 10:58
Stotine ostale bez vozačke dozvole jer su pijani vozili trotinete
Foto: Pixabay
Ukupno 414 ljudi je uhvaćeno da voze e-trotinete dok su bili pijani, od kojih je 254 zato ostalo i bez vozačke dozvole, navodi se u policijskom saopštenju. U 32 slučaja intervenisale su policijske patrole kako bi sprečile pijane da voze električni trotinet.
 
U Nemačkoj su e-trotineti, koji su legalizovani tek u junu, kategorisani kao "motorizovana vozila". To znači da se na njihove korisnike primenjuje zakonska zabrana vožnje pod uticajem alkohola, što su neki otkrili na težak i skup način ostavši bez vozačke dozvole tokom najvećeg svetskog festivala piva završenog u nedelju.
 
Tokom 16-dnevnog Oktoberfesta, godišnjeg festivala tradicionalne nemačke hrane, plesa, piva i odeće, od 19. septembra do 6. oktobra, policija je radila na tome da u ogromnom prostoru festivala ne bude vozila, ali su se e-trotineti pokazali kao "tvrd orah", te ih je policija zvanično proglasila za "nov izazov".
 
Da bi vlasti sprečile korisnike da iznajmljene e-trotinete ostavljaju na prostoru festivala, bilo im je tehnički onemogućeno da se odjave iz aplikacije pomoću koje su ih iznajmili, ali je ipak svake noći trebalo gomile napuštenih trotineta odnositi s minhenskih ulica.
 
Vlasti širom sveta se muče kako će i šta s trotinetima. E-trotineti su pristupačan i brz način za kraća putovanja u zagušenim gradovima, a za razliku od bicikala, pri korišćenju električnih trotineta gotovo da nema nikakvog napora. Međutim, e-trotineti predstavljaju i nesnosnu smetnju: gomilaju se na ulicama i na popularnim mestima, a uz to su i opasni za nevešte korisnike.
 
Zbog niza povreda, gradske vlasti Ostina, u Teksasu, zatražile su od centara za kontrolu i prevenciju bolesti da istraže nesreće i povrede povezane sa e-trotinetima. Studija napravljena na osnovu toga i objavljena u maju pokazala je da je čak svaki treći povređeni korisnik trotineta nastradao već na prvoj vožnji. Uz to, 63 odsto povredjenih "trotinetista" je pre udesa vozilo trotinet manje od devet puta.
 
Američki istraživači su zato zaključili da korisnicima e-trotineta ipak treba obuka.
Autor: Beta
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Duki
    08.10.2019 19:32
    Nasi strucnjaci za sigurnost
    Juce su bili jetovi na Dunavu problem, danas su trotineti, sutra ce el.automobili biti problem. Nije vazno sto se ja vozim u aotomobilu od trideset godina ali necu da dozvolim komsiji da vozi nov trotinet, pa neka crkne!
  • Perica
    08.10.2019 19:22
    Lupetanja
    Uhvatili se vi opasnih trotineta kao pijan plota. To sto se silna ubistva desavaju pred vasim ocima nije vas briga. Zar je moguce da ste toliko zavidni i zlobni? Verovatno mislite to se tamo nekom desava a vas ce metak da mimoidje. Lepo vam je , dobro vam je, tako vam i treba.
  • Pera+
    08.10.2019 17:46
    Posebna specijalnost im je prelazak bulevara na pesackom prelazu na crveno kada procenjuju kako ce se provuci izmedju vozila, jer su brzi. Delic sekunde ih deli od toga da ih udari motorno vozilo a sve zbog bahatosti vozaca trotineta.
  • Pera
    08.10.2019 17:43
    Jutros na raskrsnici Bulevara oslobodjenja i Maksima Gorkog na autobuskom stajalistu trotinetista prilazi skoro besumno i skoro je udario coveka koji je stajao na mestu jer je isao brzo i nije umeo da upravlja bezbedno trotinetom pri toj brzini.

    Mozda je resenje dozvoliti koriscenje trotineta koji idu brzinom do 6 km/h bez dozvole biciklistickim stazama a sve preko toga samo uz klasicu vozacku dozvolu kao u Nemackoj i ogranicenja maksimalne brzine na 15 km/h, sto je prosecna brzina bicikla na ulici.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest